Skærme
Fijala 3554
Forskellen på 17, 18 og 19" TFT
Fra : hl

Dato : 03-09-02 10:12

Hej

Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad får man ud af, at købe en 18 eller
19" TFT istedet for en 17" når de alle 3 har den samme native opløsning på
1280X1024 ?
Eller sagt på en anden måde, hvad kan retfærdiggøre at jeg investere i en
19" frem for en 17" udgave ?

Fra : Thïngmand

Dato : 04-09-02 07:52

> Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad får man ud af, at købe en 18 eller
> 19" TFT istedet for en 17" når de alle 3 har den samme native opløsning på
> 1280X1024 ?

Større grafik - IMHO er 1280x1024 lige småt nok på en 17", men temmeligt
stort på en 19". Jeg ville vælge en 17" eller 18" - men se den "live" først.
Rent "helbreds"mæssigt er 19" dog bedst for øjnene...

Fra : o&u

Dato : 04-09-02 16:31

On Tue, 3 Sep 2002 11:11:31 +0200, "hl" <hljensen@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>1280X1024 ?
>Eller sagt på en anden måde, hvad kan retfærdiggøre at jeg investere i en

Man skal lige vide, at tft skærme kun er gode ved een opløsning. Deres
såkaldte native opløsning.

For en 15" er det 1024x768
Men du finder ikke nogen 17 og 18 " med 1024. De er 1280x1024.
Du kan få nogle 19" der også er 1280x1024

Man kan så regne på hvor store tingene er på en 15" ved 1024 i forhold
til 17" med 1280

1280/1024=1.25, men 1.25x15=18,75

Dvs at på en 19" er tingene større end på en 15", men på 17" og 18" er
de mindre. Kun synsfeltet er større på 17 og 18.

Håber du kan følge mig.
Så jeg vil vælge en 15" eller en 19" (sidstnævnte ikke med dagens
priser)

mvh

John