Hvordan laver jeg backup af outlook
Fra : Izeqb

Dato : 21-01-01 13:22

Hvordan laver jeg an backup af alle mails og kontaktpersoner osv. i
outlook2000?
Skal jeg manuelt kopiere nogle filer, eller kan det klares fra outlook2000?

// Hjalte

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 21-01-01 16:19

Izeqb skriver:

> Hvordan laver jeg an backup af alle mails og kontaktpersoner osv. i
> outlook2000?
> Skal jeg manuelt kopiere nogle filer, eller kan det klares fra outlook2000?

Jeg har selv klaret det fra Outlook 2000. Jeg prøvede både
kontaktpersoner og kalender, da jeg skulle flytte arbejdsplads, men af
en eller anden grund gik det galt med kalenderen.

Du går op i Filer-Importer og Eksporter. Du kan (som jeg gjorde) vælge
at eksportere til en fil og vælge en pst-fil. Hvis du skal have den
tilbage, kan du importere den, både i Outlook og Lotus Notes. En fil med
kontaktpersoner vil typisk fylde få hundrede kb, og kan derfor snildt
ligge på en diskette.

Det kan også gøres med mails, men den resulterende pst-fil vil hurtigt
blive stor, især hvis man gemmer mails i HTML-format, med vedhæftede
filer og andet sjov, da jeg ikke tror at Outlook komprimerer mails.
Eneste backup-mulighed her er altså efterfølgende at brænde en CD eller
sende filen til en ekstern server, da en backup på egen harddisk ikke en
tilstrækkelig god backup.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Ole Juel

Dato : 28-01-01 20:22

Tag en kopi af filen outlook.pst, denne fil indeholder alle informationerne
der er lagt ind i Outlook.
Ole