Smide opsagt udlejer ud
Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-09-02 09:54

Hvis en person lejer nogle værelser i et hus og er blevet opsagt pr. 1.
september men endnu ikke er begyndt at pakke sine ting.

Er det så ulovligt at "hjælpe" ham på vej? Altså selv smide hans ting i
papkasser og stille ud på gaden så værelserne kan genudlejes?

/Robert

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-09-02 10:46

> [...]
>
> Er det så ulovligt at "hjælpe" ham på vej? Altså selv smide hans ting i
> papkasser og stille ud på gaden så værelserne kan genudlejes?

- du skal i al fald først sikre dig, at opsigelsen er lovlig ... de nærmere
bestemmelser om det kan jeg ikke lige huske i hovedet, men normalt er det
vel tre måneders opsigelse, der gælder.

- dernæst vil jeg hyre et flyttefirma til at opmagasinere hans ting og
trække udgifterne i depositum. Men husk at det er dig, der lejer
opmagasineringer og derfor skal betale ... så når der ikke er flere
depositumspenge tilbage (og du har sendt ham et enbefalet brev eller to) ja
så kan du vist sælge hans ting og dermed få dækket dine omkostninger -
lejeren skal dog have en check på det beløb, der evt. måtte være tilovers.

- se evt. en tidligere tråd. Jeg mener det har været diskuteret før.

ras

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-02 10:55

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nærmere
> bestemmelser om det kan jeg ikke lige huske i hovedet, men normalt er

Varsel fremgår vel af lejekontrakten?

Det er nok ikke smart at "hjælpe" lejeren med at pakke inden
fraflytningsdagen kl. 12.00.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 03-09-02 11:49

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
>
> Varsel fremgår vel af lejekontrakten?
>
> Det er nok ikke smart at "hjælpe" lejeren med at pakke inden

På de standard lejeaftaler man kan købe i en boghandel står der er lejer har
1 års opsigelses varsel hvis det er udlejer der opsiger ham! Og der står
også klart og tydeligt at man ikke kan fravige det! men om det også gælder
værelser er jeg ikke sikker på!

Mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 03-09-02 14:38

Nikolai R. Jensen <mi@noway.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d74936c$0$142$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> også klart og tydeligt at man ikke kan fravige det! men om det også gælder

Hej
Hvis udlejer selv bor i huset altså samme bolig er opsigelsesfristen fra
udlejers side 1 mdr. ellers er den 1 år.
MVH Rikke

Fra : rasmus carlsen

Dato : 03-09-02 11:48

> nærmere
> det
>
> Varsel fremgår vel af lejekontrakten?
- ja det må man da gå ud fra ... men hvis der i lejekontrakten står f.ex 1
uges opsigelse, gælder det ikke.

ras