DHTML reference ??
Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 08:21

Hej
Er der nogen der kender til en online DHTML-reference, jeg mangler nemlig en
oversigt over DHTMl, som jeg er sikker på at jeg faktisk bruger en del af
uden at vide det !!!

MVH
Chrisser

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-09-02 08:34

Hej Chrisser

Chrisser wrote:
> Er der nogen der kender til en online DHTML-reference, jeg mangler nemlig en
> oversigt over DHTMl, som jeg er sikker på at jeg faktisk bruger en del af
> uden at vide det !!!

Nu er DHTML i sig selv jo ikke et sprog, men en løs uformel betagnelse
for når du manipulerer dit dokuments indhold via DOM med JavaScript (som
regel også i kombination med CSS).

Jeg har links til nogle enkelte ressourcer på siden i nederste link i
min signatur. Vil specielt fremhæve Peter-Paul Koch's JavaScript section
som en god side for begyndere og for folk som har behov for at lære lidt
mere om browser-forskelle: http://www.xs4all.nl/~ppk/js/ .

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Chrisser

Dato : 03-09-02 08:54

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> min signatur. Vil specielt fremhæve Peter-Paul Koch's JavaScript section
> som en god side for begyndere og for folk som har behov for at lære lidt

Tja, har lige kigget på dit link, det virker såmænd meget logisk, og jeg kan
genkende en del af det.
MEN
Når jeg for eksempel har brugt "onbeforeunload" ( som jeg blev gjort
opmærksom på i en nyhedsgruppe.... ), og har brokket mig højlydt over at den
ikke var at finde i javascript-referencerne, ja så har jeg fået at vide (
ikke i nyhedsgruppen ) at "- det er fordi det er DHTML..."
men måske er det så ikke rigtigt, men hvor hører en sådan eventhandler så
hjemme ????.
- og det får mig til at spekulere på om der er andre smarte ting jeg går
glip af fordi jeg mangler noget dokumentation
Jeg har åbenbart (???) et sort hul omkring dette emne, men jeg er villig til
at lære hvis der er nogen der kan komme med nogle henvisninger/forklaringer

Chrisser