Virksomhedsordning
Fra : Stine

Dato : 02-09-02 21:54

Jeg har en lejlighed, som har stået tom i længere tid. Den er i perioden
blevet sat i stand og er nu sat til salg.

Er det muligt at bruge virksomhedsordningen i den forbindelse - altså
fratrække en masse udgifter og indtægtsføre kr. 0,-

I så fald, må jeg så også fratrække udgifter til vedligeholdelse?

Bygningen står umiddelbart foran en Byfonyelse. Må jeg fratrække de ca.
140.000, som det kommer til at koste mig?

Jeg ved godt, det muligvis er en gråzone, men går den, så går den vel :)

/Stine

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-09-02 22:51

Stine wrote:

> [...]
>
> Er det muligt at bruge virksomhedsordningen i den forbindelse - altså
> fratrække en masse udgifter og indtægtsføre kr. 0,-

Du skal som minimum præstere en dokumenteret indsats med annoncer, og
helst have den udlejet til mindst en et par mdr. og så en sammenhængende
forklaring på. hvordan du vil overskud på det,
så det er det muligt.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Stine

Dato : 03-09-02 19:31

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal som minimum præstere en dokumenteret indsats med annoncer,

Den er sat til salg via ejendomsmægler, så det skulle vel ikke være noget
problem?

> helst have den udlejet til mindst en et par mdr.

Min bror lejede den i 4 måneder på "favorable" vilkår... Jeg er klar over,
at man skal passe på markedslejen osv. men eftersom det jo stadigt er muligt
at finde boligforeninger med lejligheder til ca. 2000 kr. pr. måned (efter
20 års ventetid, javist), så vil jeg med glæde forsvare det i retten :)

> og så en sammenhængende
> forklaring på. hvordan du vil overskud på det,
> så det er det muligt.

Der er ikke løbende overskud, men jeg vil jo kunne præsentere et pænt
overskud ved salg. Er det godt nok? I øvrigt er der jo heller ikke overskud
ved de såkaldte "forældrekøb".

/Stine

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-09-02 20:22

SSine wrote:

> Der er ikke løbende overskud, men jeg vil jo kunne præsentere et pænt
> overskud ved salg. Er det godt nok? I øvrigt er der jo heller ikke overskud
> ved de såkaldte "forældrekøb".

Beklager, men efter min erfaring er det vist rådgivers erfaring i forhold
til den lokale skattemyndighed, og det et vist der du skal starte..