jordbær
Fra : Per H

Dato : 02-09-02 21:33

Er der noget med at man skal klippe jordbærplanterne ned til forår /
efterår, eller skal man bare lade dem være?

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-09-02 23:02

On Mon, 02 Sep 2002 22:32:59 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Er der noget med at man skal klippe jordbærplanterne ned til forår /
>efterår, eller skal man bare lade dem være?

Jeg lader dem være. Nogle klipper dem ned, vist nok efter høst. Jeg har
bare aldrig fundet ud af hvorfor. Så vidt jeg kan se på de få
jordbærmarker jeg kommer jævnligt forbi, så er det der med nedklipning
ikke noget avlerne af jordbær benytter sig af.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Aa. Worm

Dato : 03-09-02 09:33

Jeg er helt enig i, at jordbærplanter ikke skal klippes ned.
Men da de som regel kommer med en masse udløbere, skal de tyndes kraftigt
ud. Det skal være nu og/eller til foråret.

Hilsen
Aase