Nu er pede ikke jomfru mere ;o))
Fra : Morten Juel

Dato : 02-09-02 21:00

Nu havde jeg jo haft min DR350 i over 24 timer, så var det at jeg kom i
tanke om at min lillesøsters far jo har en mark, og den er nyhøstet dvs
½stub og ½harvet.. så ringede jeg til pede "hva pede er du ikke frisk på at
lufte vores DR'ere" og det var pede, han lovede ikke at han ville gi den
fuld gas eller noget, men prøve ville han gerne, og afsted ud på landet gik
det
Vi kom frem til målet en god stor mark med en kæmpe bakke på ) jeg
kastede mig ud i det med vold og magt hen over stub og lort med 90km/t, så
lever man sq livet, og dr'en klarede det til ug+
opad bakken stod der tisler som nåede op til styret og over, så det bare
bare fuld gas frem, og så bare bide det i sig
Så var det pede's tur, han lagde stille ud, men op og ned af bakken kom han
sq, og godt rundt på marken, og så tror jeg nok han lærte at det er sq
hårdt, for cyklen vil gerne selv bestemme hvor helvede den skal hen i verden
) men det var sq en flot jomfru tur han tog )
http://starchild.dk/offroad.jpg der kan i se mig (taget af pede) og et godt
billede over marken og bakker )

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SET - http://StarChild.dk **som er kørt ind idag )**

Fra : Pede L@rsen

Dato : 02-09-02 20:57

Yap det må jeg sige, deet var sq sjov.............. :)
jeg har fået blod på tanden til mere, når jeg ellers har fået erhvervet mig
noget beskyttelse til arme og ben he he eh og en ryg plade :)
Det var min første tur over en mark :) og op af en bakke :) jeg må sige at
det er mega fedt selv om jeg var lidt af en wuzz lol
Men det kommer nok senere :)
Tak for at du har indviet mig i OFF-Roadens verden Morten :)
Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke har gjordt det før :)

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-09-02 21:37

"Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke har gjordt det før :)

Den oplevelse er vi mange der har haft!
(Min ligger nogle år tilbage...)

KOM NU ALLESAMMEN! DER ER PLADS TIL MANGE FLERE UDE PÅ MARKVEJENE!

Rittig

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 02-09-02 21:58

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
>
> Den oplevelse er vi mange der har haft!
> (Min ligger nogle år tilbage...)
>
> KOM NU ALLESAMMEN! DER ER PLADS TIL MANGE FLERE UDE PÅ MARKVEJENE!

Lige et (dumt) spørgsmål:
Hvor kører man egentlig offroad henne, hvis det ikke er på bane? Man må vel
ikke bare ræse rundt i statsskovene eller hvad?
Jeg har ikke lyst til at køre motocross eller den slags, men lidt trillen
rundt på små grusveje kunne da være meget hyggeligt.
mvh
Anders O

Fra : Mads Lund

Dato : 03-09-02 08:30

> Lige et (dumt) spørgsmål:
> Hvor kører man egentlig offroad henne, hvis det ikke er på bane? Man må
vel
> ikke bare ræse rundt i statsskovene eller hvad?

Niks det må man ikke. Men det er nu temmelig let at kombinere sig frem til
en god offroad tur. Der er tusindvis km markveje, grusveje olign. som alle
er klassificeret som "veje" hvilket betyder at færdsel er tilladt. Men sagen
er lidt speget, for disse veje benyttes oftest kun af ganske få mennesker,
som ikke synes det er så fedt at "deres" vej bliver pløjet i småstykker af
en brølende offroader. Så kør varsomt når du er tæt ved beboelse eller kan
se mennesker.

> Jeg har ikke lyst til at køre motocross eller den slags, men lidt trillen
> rundt på små grusveje kunne da være meget hyggeligt.

Bare vent. Når først du har fået kørt noget mark / skov og strand så varer
det ikke længe før du finder udaf at eks ridestier i en kupperet skov er
noget af det absolut fedeste (omend det måske ikke er 100% hensigten at
bruge jernhesten på de stier) og derfra er der ikke langt til de letteste
enduro spor i grusgrave eller lign. Og når man så har prøvet det, så får man
lidt blod på tanden angående et par små hop og en to vupti så ræser man
rundt på en crossbane.

Men er rigtig god start til alle offroad wannabe's er at tage med en tur på
knallertbanen, der er mangen en offroad karierre begyndt.

Mads Lund
GS500 dirttract næsten klar til motorvæddeløb på søndag

Fra : Pein

Dato : 03-09-02 20:32

"Mads Lund" skrev ...
> Men det er nu temmelig let at kombinere sig frem til
> en god offroad tur. Der er tusindvis km markveje, grusveje olign.
> som alle er klassificeret som "veje" hvilket betyder at færdsel
> er tilladt.

På sjælland er der langt imellem snapsene.
Det var mangel på offroad-muligheder derovre, der fik mig til at begynde på
enduro, selvom jeg ikke var helt klar til det.

/Pein

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 03-09-02 09:05

> Den oplevelse er vi mange der har haft!
> (Min ligger nogle år tilbage...)
>
> KOM NU ALLESAMMEN! DER ER PLADS TIL MANGE FLERE UDE PÅ MARKVEJENE!

Hmm.. hva' ka' et offroad jern anskaffes for?

/Kristoffer

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-02 09:44

> Hmm.. hva' ka' et offroad jern anskaffes for?
jeg har lige givet 20K for min dr350 med elstart fra 93

Mvh
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 03-09-02 09:55

> Hmm.. hva' ka' et offroad jern anskaffes for?

Det første rigtige offroad jern er en DT125R og de kan fåes fra ca 12.000

Og de holder prisen godt, er billige i drift, og har rigeligt med
køreegenskabet og kræfter det første lange stykke tid.

Derefter kommer 4t offroad klassen, med XT TT DR XL XR osv. de ligger vel
fra 15 og opad

Nestefter kommer de ældre enduro maskiner, som WR200, KTM250/300..., osv.
typisk cykler fra 90-96 til ca 30 kilo

Og så er der jo de nye enduro/offroad ræsere som oftest er crossere med et
sæt nefa lygter, som sagtens kan koste 70-100+

Mads Lund
YZ426 (forhåbentlig med en nummerplade en gang)

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-09-02 21:30

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Og så er der jo de nye enduro/offroad ræsere som oftest er crossere med et
> sæt nefa lygter, som sagtens kan koste 70-100+

Min KTM var 2 år gammel og kostede 65.000,-
Min DT125LC er 20 år gammel og har vel en værdi af omkring 5-7.000,- men det
er så vist også de to yderpunkter. Som Mads skriver: DT125R er en kanon
begynder ged.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 04-09-02 16:37

"Claus Rittig" skrev ...
> Som Mads skriver: DT125R er en kanon begynder ged.

Er man vant til rimeligt kraftige 4-takts gademaskiner, så er en DT'er
(efter min mening) sk*de irriterende, men meget lærerig at køre på.

Og jeg beholder da min.

/Pein

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 03-09-02 22:41

Hejsa´

"Pede L@rsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Yap det må jeg sige, deet var sq sjov.............. :)
> jeg har fået blod på tanden til mere

Det var da osse på tide . Det småhjulspin han drønede af i ny & næ, kan
da slet ikke være nok, når der er kubik i dyret. Sådan en skal luftes
(grundigt). Rart at se at Pede har fået blod på tanden, og en ordenlig
køre-buddie ;-P. Sig´ endelig til om i vil ha´ fotograf med .
Der er helt sikkert andre der vil se jeres jordræs.....(hjelmen er varm &
udstyret loadet & ladet )

Pede forsatte.....
> Det var min første tur over en mark :) og op af en bakke :) jeg må sige at
> det er mega fedt selv om jeg var lidt af en wuzz lol

Arh, du skal bare have et par adrealinskud til, og så er du ikke til at
styre på så´n en bette stupmark .

Hilsen

H;P <Der i sit stille sind tænker -" Motortosse. Division Sydsjælland "

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger

Fra : Morten Juel

Dato : 03-09-02 22:58

> [...]
> da slet ikke være nok, når der er kubik i dyret. Sådan en skal luftes
> (grundigt). Rart at se at Pede har fået blod på tanden, og en ordenlig
hov det må være mig ) tak tak )

> Sig´ endelig til om i vil ha´ fotograf med .
Nu er jeg forvirret ) hvorn hulen vil du følge med derudaf på din derby
?? ))

> Der er helt sikkert andre der vil se jeres jordræs.....(hjelmen er varm &
> udstyret loadet & ladet )
hehe

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 03-09-02 22:56

Hejsa´
"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg forvirret ) hvorn hulen vil du følge med derudaf på din derby
> ?? ))

Nå ja, den er jo håbløs , men der er vil mulighed for at låne et bagsæde
til/fra ræs jo, hvis det var muligt. Ellers ankommer man jo først, når i er
færdige med at lege

H;P

Fra : Mads Lund

Dato : 04-09-02 08:45

> H;P <Der i sit stille sind tænker -" Motortosse. Division Sydsjælland
"

Tjeck lige binaer.motor "Motortosser diskuterer jordræs" så ved du hvad i er
oppe imod

Mads Lund
Tosser har det sjovere

Fra : "H;P

Dato : 04-09-02 15:27

Hejsa`

"Mads Lund" skrev i en meddelelse
> Tjeck lige binaer.motor "Motortosser diskuterer jordræs" så ved du hvad i
er
> oppe imod

Det ser vist ud til at være et dejligt sted at få luftet maskinen .
Kommer der flere billeder fra det løb ?

Hilsen

H;P
--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Nu opdateret>

Fra : Mads Lund

Dato : 04-09-02 15:53

> Det ser vist ud til at være et dejligt sted at få luftet maskinen .
> Kommer der flere billeder fra det løb ?

www.enduro.dk under fotos/aalborg enduro

Jeg ved ikke om vi har nogen på motortosse siden.

Mads Lund
WR200 stadig lidt brugt efter det ræs

Fra : wheeler

Dato : 04-09-02 21:10

"Ja, jeg kan kun 100% bakke op om Rittigs synspunkt...

Køb da for helvede en billig 125'er (i sær nu hvor sommeren er ved at være
slut)

Jeg har kørt på næsten alt mellem himmel og jord inden for de sidste små 15
år, men har aldrig haft så meget sjov, end nu med min TDR 125, som vel står
i max 15K )

Wheeler, som ikke kan se de specielt sjove i at køre på stub-mark. Hvis man
endelig skal køre "fladt" er en sandstrand (gerne med indlagte
"vandhuller" -> husk at skylle efter) da sjovere...

Fra : wheeler

Dato : 04-09-02 21:16

Fed "off-road"-kørsel - hva med topboksen - satser du på den ryger af
undervejs, eller gider du bare ikke afmontere den

Wheeler

Fra : "H;P

Dato : 04-09-02 23:42

Hejsa´
"wheeler" skrev i en meddelelse
> [...]
15
> år, men har aldrig haft så meget sjov, end nu med min TDR 125, som vel

Tjaa, nu har jeg delt garage med Pede siden jeg købte hans Derbi
"pygmæ-jern", set ham nyde sin første Mc (DT175). Stået og måbet da han kom
hjem med DR´en. Fået en lille tur efter en mindre justering på karbonaden
efter rensning, og lige meget hvad....er du gal et træk der er i sådanne en
maskine .
Jeg har selv været vild efter en TDR 125, da den virkelig tiltaler mig når
vi snakker design, men stadig..........1 Stk Mc-kort + kværnen = >30K
(Morten har jo lige hentet en DR 350 for 20K), så ved jeg hvor jeg ender
.
Det er dyrt at renovere en 4t, om det skulle gå galt, men men......der er
træk.....der er lyd........der er marker at udfolde sig på .

Er der brug for mere´?

Hilsen

H;P

Fra : Pein

Dato : 05-09-02 00:05

"H;P<Falken>" skrev ...
> [...]
> Det er dyrt at renovere en 4t, om det skulle gå galt, men men......der er
> træk.....der er lyd........der er marker at udfolde sig på .

Gør det!
Man skal leve mens man kan.

Mvh. Pein
(der begyndte på offroad alt for sent)