Nogen der har købt ATI 9700 Pro?
Fra : Sven

Dato : 02-09-02 18:54

Hej.
Nu har PRC ATI 9700 Pro på lager (dog ikke et "ægte" ATI-kort). Nogen der
har købt det, og som vil dele ud af erfaring, installering osv? Jeg er selv
meget interesseret, men ved ikke rigtig, når det ikke er et ægte ATI.

Sven

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-09-02 20:47

Sven wrote:
> [...]
> har købt det, og som vil dele ud af erfaring, installering osv? Jeg er selv
> meget interesseret, men ved ikke rigtig, når det ikke er et ægte ATI.

Hastigheden skulle være den samme, da ATI ikke ønsker at få det samme
rod som med 8500 kortene så helt galt er det nok ikke at købe et
PowerColor eller hvad det nu hedder.

Selv har jeg dog forsøgt at købe et ATI hos GameStop i USA da de gav 20%
som introduktionstilbud, desværre havde de så stor succes med det at de
har trukket tilbudet tilbage

Jeg har dog bestemt mig til at vente på at Hercules kommer med deres, da
jeg har været ret godt tilfreds med mit nuværende Hercules Prophet 4500
og så fodi de bundler kortet med Morrowind som jeg alligevel ville købe.

mvh

Bruno

Fra : Sven

Dato : 02-09-02 21:04

> [...]
> jeg har været ret godt tilfreds med mit nuværende Hercules Prophet 4500
> og så fodi de bundler kortet med Morrowind som jeg alligevel ville købe.

Jeg er godt klar over, at hastigheden vil være den ca. samme (core og mem
Mhz står opført). Jeg tænker mere på billedkvalitet mm. Det er jo ikke
sikkert, at disse 3.parts fabrikanter ofrer lige så meget på disse sekundære
komponenter som ATI selv. Tag f.eks Geforce 2 og Geforce 3 serien. Der er
der jo temmelig stor forskel på 2D kvaliteten på de forskellige fabrikater.
SUMA og Gainward i toppen og ASUS og Creative i bunden i.flg. testen hos
Anandtech.
Det er mest sådan noget jeg er lidt nervøs for, idet det jo altid er FPS der
"kæmpes" om de forskellige kort imellem. Jeg synes dog, at en god TV-OUT,
god 2D billedkvalitet samt tilstrækkelig og lydløs køling af kortet er
mindst lige så vigtig som om jeg har 302 eller 305 FPS i Quake 3

Sven

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-09-02 21:32

Sven wrote:
> [...]
> god 2D billedkvalitet samt tilstrækkelig og lydløs køling af kortet er
> mindst lige så vigtig som om jeg har 302 eller 305 FPS i Quake 3

Klart, jeg kunne ikke være mere enig.

Mon ikke der snart er håb om nogle anmeldelser af diverse 9700 basserede
kort som kan gøre os klogere.

mvh

Bruno

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-09-02 14:46

> Mon ikke der snart er håb om nogle anmeldelser af diverse 9700 basserede
> kort som kan gøre os klogere.

Hercules 3D Prophet 9700PRO 128MB DDR. skulle komme 29. september ifølge
www.komplett.se

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 05-09-02 13:27

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3624