Kommer det til at rykke....???
Fra : Christian Fals

Dato : 02-09-02 18:31

Hej gutter
Nu har jeg endelig fået lov af kæresten til at opgradere min computer.....

Jeg har i øjeblikket:
Asus A7V Bundkort
Athlon Thunderbird 750mhz
512mb pc133 ram
Creative GeForce 2 GTS 32mb
WinXp pro
19" Sony

3Dmark 2001 score 3084

.... og har netop bestilt:
AMD Athlon XP 1900+ 1.60 Ghz BOXED
Asus A7V333/ATX RAID / U2 / FIREWIRE Raid/U2
MicroStar G4Ti4400-VTD 128MB DDR MS-8871
2 x 256mb Performance Memory PC2700 DDR333 RAM

Kommer det til at rykke ? Håber at kunne runde de 11000 i 3Dmark

og hvad kan jeg "sikkert" overclocke en xp 1900+ til med den medfølgende
køler ?

Jo og til sidst - hvad kan jeg være bekendt at sælge mit gamle bundkort,
processor, grafikkort og ram til.....??

På forhånd tak
Christian Fals

Fra : Thomas

Dato : 03-09-02 08:57

Jo ser udemærket ud

Læs om Clockning af XP her
http://www6.tomshardware.com/howto/01q4/011112/index.html

Jeg gad dog ikke rode med det, med de forholdsvis lave priser cpu'erne ligge
på.

Brugtpris? Min overbevisning at brugt edbudstyr skal ligge omkring ½
dagspris

Mvh

Thomas

Christian Fals <webspam@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d73a052$0$638$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-02 17:30

"Christian Fals" <webspam@mail.dk> wrote in message

> [...]
> 2 x 256mb Performance Memory PC2700 DDR333 RAM
>
> Kommer det til at rykke ? Håber at kunne runde de 11000 i 3Dmark

Ja se, det ved jeg ikke...

Men hvis jeg selv skulle lave pc ligenu.. Skulle det altså være en P4
processor...

Man kan altså få en 2,4 Ghz for 1900 kroner nu...

Og så har man hært godt om dette bundkort, medmindre du skal ahve firewire,
og andre specielle ting??

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264707964

Graffikortet er vel et godt valg

Ram´ne kan vist også bruges på bundkortet,,, se evt:

http://www.chaintech.dk/dk/products/socket478/9EJL1.asp

Men vælg hellere en 512 MB klods...

Men prisen er jo også afgørende.....

>og hvad kan jeg "sikkert" overclocke en xp 1900+ til med den medfølgende
>køler ?

En pentium, skulle være rimelig nem at OC.. Ved dog ikke med en sådan
Nordwood 2.

Men på den enkelte bedømmelse, der er på EDBpriser, skriver han 2,8 Ghz max
49 grader, med medfølgende køler

Den bliver ivertfald ikke særlig varm

Fra : Finn Holger

Dato : 04-09-02 21:37

Det er sq ikke CPUen der er flaskehalsen hér!
Hvor tit har man brug for mere end 1800+ MHz? Jae, du kan vælge en P4 til
DOBBELT pris.