Ny gruppe til gør-det-selv håndværkeren?
Fra : Erik Rudbeck

Dato : 02-09-02 17:58

I dk.admin luftede jeg tanken at oprette en gruppe til gør-det-selv
håndværkere, evt. ved opsplitning af dk.fritid.hus-og-have. Jeg blev
opfordret til at høre gruppen.

Jeg savner nemlig en mere håndværkerpræget gruppe, hvor man kan udveksle
erfaringer om de mere tunge gør-det-selv opgaver. Altså større opgaver der
kunne have med konstruktive ændringer at gøre, eller
dimensionering/omlægning af el- og vvs-installationer etc. Håbet var at man
kunne trække nogle deciderede håndværkere til, og få noget professionel
vejledning.

Der er jo en del af det i dk.fritid.hus-og-have, men det putter sig jo
imellem guldfisk, hæksakse og skvalderkål!

Er der nogle kommentarer til den idé?

Hilsen
Erik Rudbeck

--
Clean-up my address before replying by mail

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-09-02 18:42

Erik Rudbeck <eru@dirty.key.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d739863$0$183$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I dk.admin luftede jeg tanken at oprette en gruppe til gør-det-selv
> håndværkere, evt. ved opsplitning af dk.fritid.hus-og-have. Jeg blev
> opfordret til at høre gruppen.

Hvis der er trafik nok til en "håndværker" gruppe, så plejer det ikke at
være noget problem at få den oprettet
Det er egentlig det første punkt du skal se på/undersøge

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-02 18:41

Erik Rudbeck wrote:
> [...]
>
> Der er jo en del af det i dk.fritid.hus-og-have, men det putter sig jo
> imellem guldfisk, hæksakse og skvalderkål!

Jeg mener ikke at trafikken i news:dk.fritid.hus-og-have er særligt
stor, og jeg synes ikke det brede emne er noget problem.

--
Venlig hilsen Erik Olsen
http://hjem.get2net.dk/erik_olsen/

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 02-09-02 18:59

On Mon, 2 Sep 2002 18:57:44 +0200, "Erik Rudbeck" <eru@dirty.key.dk>
wrote:

>Der er jo en del af det i dk.fritid.hus-og-have, men det putter sig jo
>imellem guldfisk, hæksakse og skvalderkål!

Passer ikke simpelthen ikke.

Spørgsmål af den type, du vil undgå er i mindretal i gruppen, mens
spørgsmål ang. husreparation indvendig såvel som udvendig samt div.
større anlægsopgaver som terasse, indkørsel, pool m.v. er i top. Du
kan selv prøve at tælle efter

>Er der nogle kommentarer til den idé?

Den er dårlig, efter min mening. Med endnu en specialgruppe risikerer
man bare at gøre læserskaren (og dermed muligheden for mange svar)
endnu mindre. Jeg kunne forstå, hvis der var flere hundrede indlæg
hver dag om have-relaterede ting, men det er jo ikke tilfældet.

Lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-09-02 19:37

"Erik Rudbeck" <eru@dirty.key.dk> writes:

[snip]

> Er der nogle kommentarer til den idé?

For en god ordens skyld, så svarer jeg også her i gruppen, at jeg
syntes det vil være en dårlig ide. Jeg er meget glad for gruppen som
den ser ud nu og jeg vil være ked af at man ikke længere kan gå fra et
spørgsmål om træer over i nye carporte uden at være off-topic.

Der er heller ikke så meget trafik i gruppen at det er helt
uoverskueligt at skulle følge med. Folk er generelt meget gode til at
skrive et fornuftigt, sigende subject, så det er forholdsvis nemt at
sortere i indlæggene man bare ikke gider at læse.

Så jeg stemmer for at bibeholde gruppen som den er.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-02 12:23

I news:dk.admin diskuteres i øjeblikket at nedlægge
dk.fritid.hus-og-have og flytte emnerne til dk.bolig.*.

Jeg kunne forestille mig at mange af jer har en mening herom, men ikke
følger med i news:dk.admin. Vil I give jeres besyv med, er der
imidlertid ingen anden udvej end at bidrage der.

FUT: news:dk.admin

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 12-09-02 08:26

Da jeg læser denne gruppe udelukkende afh. til haven ville det passe mig
fint at få den delt ...

Hvis jeg nogen sinde skulle gøre noget gør det selv - ville det blive et
livsprojekt

mvh
Gitte Tj...