Overtrædelse af midlertidigt standsningsfo~
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-09-02 16:37

Hej NG.

Håber at nogen kan svare eller hjælpe med en henvisning!

Er det berettiget at man bliver pålagt en parkeringsafgift for at
parkere et sted (hvor man normalt godt må parkere) hvor der efter at man
parkerede er opsat midlertidige skilte (Mandag 6-16) med
standsningsforbud.
Hvis det er - eller kan være - tilfældet, hvor lang tid før forbudet er
gældende skal skiltene så sættes op?

Eller sagt på en anden måde;
er der en lov/vedtægt (i København) der pålægger én at holde opsyn med
ens bil (og ændrede p-regler) ved parkering, og hvor ofte skal et sådant
opsyn foregå?

På forhånd tak!

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-09-02 16:44

Hvis det midlertidige skilt var i kraft, da du parkerede skal forbuddet
naturligvis respekteres. Du kan ikke forvente varlsingsregler og hvad skulle
udefra kommende bruge sådanne varsler til. De ville jo alligevel ikke ane
man kunne stoppe/parkere der.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-09-02 17:05

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> writes:

> [...]
> udefra kommende bruge sådanne varsler til. De ville jo alligevel ikke ane

Spørgsmålet går jo dels på hvor tit man skal se efter om der bliver
sat skilte med standsningsforbud, når man har parkeret bilen. Dels på
hvor lang tid før sådan et midlertidig standsningsforbud skal varsles.

Er det ikke korrekt forstået?

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-09-02 17:21

Hej Trine!

Svaret er: Jo
Troede lige at det var mig der ikke kunne formulere mig.

Henrik Rasmussen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-09-02 17:18

Hej Knud.

Jeg forstår ikke helt dit indlæg
som jeg skrev
"hvor der efter at man parkerede er opsat midlertidige skilte"

Med hensyn til "varsler og udefrakommende" er jeg ligeledes forvirret

Jeg prøver på en anden måde:
Jeg plejer at parkere min bil i pågældende gade på Nørrebro (der er
normalt ingen skilte der angiver en tidsbegrænsning ved parkering, men
gaden ligger i en to-timers zone - og jo, jeg har p-licens) og så først
komme tilbage dage efter (jeg bruger sjældent min bil).
Sidst jeg parkerede min bil var Fredag aften, og da jeg vendte tilbage
til den her til eftermiddag var der altså i mellemtiden opsat et
midlertidigt skilt, som havde været i kraft i dag Mandag fra 6-16.

I forruden sad girokortet med afgiften

--

Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : the razz

Dato : 02-09-02 17:46

[snip]
> [...]
> til den her til eftermiddag var der altså i mellemtiden opsat et
> midlertidigt skilt, som havde været i kraft i dag Mandag fra 6-16.

[snap]
Normalt vil jeg sige at det træder i kræft dagen efter det er sat op.
Jeg vil dog påstå at du har mulighed for at snakke dig fra denne bøde
da du kan argumentere at den ikke var der i fredags.
Jeg tror ikke der findes nogle regler for varsling, eller noget i den
stil. Færdselsloven siger blot at du skal overholde skiltene...

Hvornår er bøden udskrevet, og hvornår er skiltet sat op??
Kan finde ud af det med skiltet hos kommunal forvaltningen.

/the razz

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-09-02 18:23

Beklager - der var lige et par ord i dit første indlæg, som smuttede for
mine øjne. Jeg svarede på det jeg troede jeg læste.

Fra : TGD

Dato : 02-09-02 17:03

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Eller sagt på en anden måde;
> er der en lov/vedtægt (i København) der pålægger én at holde opsyn med
> ens bil (og ændrede p-regler) ved parkering, og hvor ofte skal et sådant
> opsyn foregå?

Send en klage til parkering Kbh.

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-02 17:05

Henrik Rasmussen wrote:

> [...]
> parkere et sted (hvor man normalt godt må parkere) hvor der efter at
> man parkerede er opsat midlertidige skilte (Mandag 6-16) med

Hvornår påbegyndtes parkeringen?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-09-02 17:28

Erik Olsen <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote:

> Hvornår påbegyndtes parkeringen?

Fredag aften.

Afgiften er iøvrigt pålagt af Københavns Politi (Parkeringssektionen)

--
Mvh,
Henrik Rasmussen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-09-02 17:32

In article <1fhwb33.1mpbkos1ewz5jqN%henrik.r@mail.dk>, Henrik Rasmussen wrote:

> Fredag aften.
>
> Afgiften er iøvrigt pålagt af Københavns Politi (Parkeringssektionen)

Er det så ikke en bøde, og ikke en afgift ?

JonB

Fra : Knud Thomsen

Dato : 02-09-02 18:25

> [...]
Det skulle slet ikke undre mig om det var en af de tåbelige indskrænkninger
af folks færdsel, som man har foretaget sig i anledning af EU ministermødet.

Når der kommer nogen 'fine' folk til landet, er alt muligt -
prakeringsforbud, racerkørsel på vejene, ingen respekt for lyskurve etc.
udelukkende for at vise de udenlandske gæster, hvor meget magt man har.

Venlig hilsen
knud

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 02-09-02 19:00

On 02/09/02 19:25, in article 3d739eb2$0$171$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk,
"Knud Thomsen" <091255@iname.com> wrote:

> [...]
> prakeringsforbud, racerkørsel på vejene, ingen respekt for lyskurve etc.
> udelukkende for at vise de udenlandske gæster, hvor meget magt man har.

Tak for dit fint begrundede juridiske indlæg, som virkelig gav os andre
klarhed over sagen og hjalp spørgeren.

/kristian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 03-09-02 14:40

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> skrev i en meddelelse news:1fhwb33.1mpbkos1ewz5jqN%henrik.r@mail.dk...
> Erik Olsen <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote:
[KLIP]
> Afgiften er iøvrigt pålagt af Københavns Politi (Parkeringssektionen)

Lyder mystisk. Jeg har ellers hørt at Københavns Politi er begyndt at forlange at det laves lister over de biler der holder når manskabet fra kommunen - eller hvem der nu sætter skiltene op - gør det. Den skal ligge hos vagthavende i det pågældende distrikt når skiltene er sat op. Det skulle ske netop for at undgå denne slags bøder som man jo ellers ikke har en chance for at undgå.
Prøv at ringe til Station Bellehøj (38 10 14 48) og spørg om de kender noget til det pågældende stopforbud, og om der evt. er lavet en liste i den anledning.
Virker det ikke ville jeg rette en venlig forespørgsel til parkeringssektionen. Om ikke andet så for at få en forklaring på hvordan man skal undgå den slags en anden gang.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 03-09-02 14:55

Ole Gaarde Kristensen <netpost98@hotmail.com> wrote:

> [...]
> venlig forespørgsel til parkeringssektionen. Om ikke andet så for at få en
> forklaring på hvordan man skal undgå den slags en anden gang.

Tak for svaret (allesammen).

Jeg prøver at ringe til Station Bellahøj og evt. Parkeringssektionen.
Jeg vender tilbage med en forklaring når jeg har fået den.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 10-10-02 10:38

Henrik Rasmussen <henrik.r@mail.dk> wrote:

> Tak for svaret (allesammen).
>
> Jeg prøver at ringe til Station Bellahøj og evt. Parkeringssektionen.
> Jeg vender tilbage med en forklaring når jeg har fået den.

Til orientering for dem som måtte være interesserede:

Jeg har idag fået svar på min klage, fra Københavns Politi,
Trafikafdelingen. Parkeringssektionen.

De skriver "... at der ved vor undersøgelse er skabt tvivl om, hvorvidt
den midlertidige skiltning er blevet ændret i opstillingsperioden,
hvorfor afgiften alene af den grund er frafaldet i dette tilfælde".

Så det kan altså godt betale sig ikke bare at "skynde sig at betale".
Da jeg havde indsendt min klage fik jeg iøvrigt hurtigt en bekræftigelse
på at de havde modtaget den, samt oplysning om at betalingen var sat i
bero.

Jeg har i mellemtiden spurgt en "vejarbejder" om hvorvidt de, idet der
sættes skilte op om midlertidigt parkerings/standsningsforbud, skal lave
en liste over de biler som står parkeret i det berørte område. Hertil
var svaret "Ja"!

Endnu en gang tak for de mange svar!

PS!
Det kunne da stadigvæk være interessant at vide om man ved
langtidsparkering har pligt til at holde opsyn med sin parkerede bil, og
i givet fald hvor ofte?

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 10-10-02 17:34

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> skrev i en meddelelse news:1fju46j.1hfkdqt1w6x942N%henrik.r@mail.dk...
[KLIP]

> [...]
> sættes skilte op om midlertidigt parkerings/standsningsforbud, skal lave
> en liste over de biler som står parkeret i det berørte område. Hertil

Det var dog dejligt. Så er der alligevel en smule retfærdighed til
Tak for at du huskede opfølgningen...

Fra : Henning

Dato : 04-09-02 13:28

On Tue, 3 Sep 2002 15:40:08 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
> [...]

>Virker det ikke ville jeg rette en venlig forespørgsel til parkeringssektionen. Om ikke andet så for at få en forklaring på hvordan man skal undgå den slags en anden gang.

Jeg har set flere gange her i gaden (Kbh K) at netop når disse
midltertidige skilte sættes op, går vejarbejderne og noterer
nummerplader.
Det kan jo ikke forsvares, at du ikke må tage på ferie el.lign. med
risiko for at der er sket ændringer, når du kommer tilbage.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : TGD

Dato : 02-09-02 17:34

> [...]
> er der en lov/vedtægt (i København) der pålægger én at holde opsyn med
> ens bil (og ændrede p-regler) ved parkering, og hvor ofte skal et sådant

Ok det er politiet der har givet den.

Ring til dem og forklar dem hvad der er sket, jeg kan ikke henvise dig til
en lov, men det er selvklart at de ikke kan opstille skiltene uden at give
et varsel, hvilket jeg har set mange steder eks:

Fredag: Op sat skilte hvor der står fra man d.XX/XX-XXXX er der parkering og
standsning forbudt i XX antal tid.

Der mangler helt klart et varsel.

Fra : Emilio

Dato : 04-09-02 06:23

> Der mangler helt klart et varsel.

Såfremt der ikke findes regler for varsel, kunne man i princippet opsætte
den en dag før selve skiltene kommer op. Iøvrigt, hvor skulle varslen sættes
op?

Mvh

Emil

Fra : TGD

Dato : 04-09-02 15:48

"Emilio" <emil@jensen.tf> skrev i en meddelelse

> Såfremt der ikke findes regler for varsel, kunne man i princippet opsætte
> den en dag før selve skiltene kommer op. Iøvrigt, hvor skulle varslen
sættes
> op?

HVis du ikke var så hidsig med saksen så havde du set hvor:

Fredag: Opsat skilte hvor der står fra man d.XX/XX-XXXX er der parkering og
standsning forbudt i XX antal tid.

Så har du varslet og angivet perioden dú ikke må standse parkere, 2 fluer et
smæk.