hvad er 10 meter over terræn inde i en by ~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-09-02 15:52

http://www.tst.dk/dk/love_regler/b11785_01.pdf
"Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om frekvensanvendelse
m.v. uden individuel tilladelse"

Der står blandt andet at 802.11a, b og alle de andre ikke må anvendes
over 10 meter over terræn. Men hvad er terræn, og specielt inde i en
by ? Er det 10 meter over jorden ? Hvad nu hvis der er en bakke der
hvor jeg vil montere det, men der hele vejen rundt om er lavere ?
Hvor stor skal bakken evt. være før denne bliver til terræn i sig
selv ?
Eller er det 10 meter overbygningerne i byen ? Igen, hvad hvis
der er en der er meget højere end alle de andre ?

Er det muligt at få en tilladelse til at montere ovennævnte udstyr
over de 10 meter ?

JonB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-09-02 17:46

On Mon, 2 Sep 2002 14:52:13 +0000 (UTC),
Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:
> [...]
> Eller er det 10 meter overbygningerne i byen ? Igen, hvad hvis
> der er en der er meget højere end alle de andre ?

Jeg læser bekendtgørelsen således at 802.11b hører ind
under stk 13 (Radio LAN), og ikke ind under den med lav sendeeffekt
som er i stk. 14.

Frekvenserne er OK, og WLAN er 100mW og ikke 100 microW

> Er det muligt at få en tilladelse til at montere ovennævnte udstyr
> over de 10 meter ?

Ikke nødvendigt.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 02-09-02 17:54

Dette indlæg er X-postet til dk.lokalsamfund.bornholm og dk.videnskab.jura
svar kommer til dk.videnskab.jura, så hold dem juridiske. Grunden er at vi
diskuterede denne bekendtgørelse i dk.lokalsamfund.bornholm

In article <al04k1$nv1$1@news.cybercity.dk>, Povl H. Pedersen wrote:

> Jeg læser bekendtgørelsen således at 802.11b hører ind
> under stk 13 (Radio LAN), og ikke ind under den med lav sendeeffekt
> som er i stk. 14.

oh, det må jeg lige læse en gang til.

> Frekvenserne er OK, og WLAN er 100mW og ikke 100 microW

> Ikke nødvendigt.

Lyder godt.

Nu jeg læser den igen, så kan jeg godt se at jeg har lidt yderligere
spørgsmål. Sådan en bekendt gørelse er ikke helt nem at læse.

Hvis 802.11b hører ind under 13, men ikke 14, hvad er det så der
hører under 14 ?? Bluetooth ?

JonB

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 03-09-02 09:09

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Jeg læser bekendtgørelsen således at 802.11b hører ind
> under stk 13 (Radio LAN), og ikke ind under den med lav sendeeffekt
> som er i stk. 14.

Det er korrekt. Der er i øvrigt kommet en ændringsbekendtgørelse i maj
2002. I den er bl.a. højdegrænsen i punkt 14 fjernet. Se
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=100638358

Forskellen mellem radioanlæggene i punkt 13 og 14 i frekvensbåndet
2400-2483,5 MHz med hensyn til udgangseffekt, antenner m.v. ses i
radiogrænsefladerne 029 og 032, se
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024582

Med venlig hilsen
Peter Marlau Knudsen
IT- og Telestyrelsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-09-02 13:40

In article <3D746E25.44740B51@tst.dk>, Peter Marlau Knudsen wrote:

> Det er korrekt. Der er i øvrigt kommet en ændringsbekendtgørelse i maj
> 2002. I den er bl.a. højdegrænsen i punkt 14 fjernet. Se
> http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=100638358

okay, lyder godt.

> Forskellen mellem radioanlæggene i punkt 13 og 14 i frekvensbåndet
> 2400-2483,5 MHz med hensyn til udgangseffekt, antenner m.v. ses i
> [...]

dejligt

JonB