Unco alarm - hvordan fjerne?
Fra : Henrik Thøgersen

Dato : 02-09-02 14:05

Jeg er hamrende træt af min elendige alarm af mærket Unco. Ikke alene er den
værdiløs - men den tapper KONSTANT strøm, dvs står MC'en stille i længere
tid, kan jeg være sikker på dødt batteri, når der skal trilles.

Men er der noget jeg skal være opmærksom på, før jeg river den af -
ledninger der skal samles igen, reetableres eller lign. Jeg gider jo ikke
have, at når alarmen er væk, er alt strøm også væk.

Jeg hører gerne fra folk der har prøvet at pille sådan noget skidt af -
eller nogen, der gerne vil have den...

/Thøger

Fra : Jens Hansen

Dato : 02-09-02 14:41

"Henrik Thøgersen" <ht@cms-ads.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> have, at når alarmen er væk, er alt strøm også væk.
>
> Jeg hører gerne fra folk der har prøvet at pille sådan noget skidt af -

Hej Thøger

Alle alarmer bruger strøm, men helt tappe batteriet ? er det ikke et
dårligt/gammel/lille batteri du har på
En alarm bruger 5-50 mA, dette giver minimum 20 timer pr. Ampertimer og op
til 100 timer

Men hvis du kun køre en lille tur hver søndag, ja så har du et problem. for
så når du ikke at lade batteriet helt op, hvilket igen giver mindre strøm.

Hvis du vil afmonterer den så prøv at finde sikringen til den og fjern den.
Kan du herefter starte/kører så er det løsningen. for så kan du, hvis du har
brug for en alarm engang i mellem, putte sikringen i igen.
Hvis du ikke kan starte/kører (nok mest sandsynlig) så skal du finde det
sted hvor "alarmen" afbryder "starter eller tænding eller benzinpumpe"
ledningen.

Jeg vil godt hjælpe hvis du er i nærheden af Roskilde. evt. overtage/købe
den

Hilsen Jens
TR1 med 18 AH battteri

Fra : Henrik Thøgersen

Dato : 02-09-02 15:12

Hej Jens,

batteriet er mindre end dit, tilgengæld helt nyt: Der tappes altså noget
strøm fra alarmen; hvorfor eller hvor meget aner jeg ikke.

Hvis du gerne vil overtage alarmen - der faktisk fungerer - er det DIN hvis
du vil pille den af.

Jeg bor ikke så langt fra Roskilde (Ishøj), men pt. står jeg desværre også
uden batteri (dvs køremulighed), da det aktuelt er kollapset helt, efter at
være blevet tappet - igen.

Lad mig høre hvad du synes.

mvh Thøger

Fra : Jens Hansen

Dato : 03-09-02 08:49

> [...]
> uden batteri (dvs køremulighed), da det aktuelt er kollapset helt, efter

Hej Henrik

Jeg kan komme forbi dig idag f.eks ved 19 tiden ?
Ishøj er ok (jeg bor i Hedehusene)

Du kan evt. ringe til mig på (TLFnummer sendt i mail)
Så kan vi kigge på det.

Hilsen (_"""_)
Jens (.) (.)