INFO.
Fra : Andy P.

Dato : 02-09-02 13:56

Af nedenstående kan man så endnu engang konkludere at tilskuere skal opholde
sig bag skytten/skytterne.
Hilsen
Andy.

Jægere: Sikkerhed i top trods dødsulykke
02-09-2002 10:30:06
En 12-årig dreng blev søndag skudt af sin far under en jagt, men ifølge
jægerne er sikkerheden omkring jagt generelt i orden.

Formanden for Danmarks Jægerforbund, Kristian Raunkjær, kalder ulykken "dybt
dybt ulykkelig". Alligevel understreger han, at sikkerheden blandt danske
fritidsjægere aldrig har været så god, som den er i dag.

"Jeg har den dybeste medfølelse med den familie, det er gået ud over, for
det er et tragisk uheld. Men den får mig ikke til at tabe bukser og
besindelse. Det er trods alt kun den anden dødsulykke i forbindelse med
fritidsjagt siden 1948, og der har aldrig været så meget fokus på sikkerhed
og våbenbehandling, som der er i dag," siger han til Netavisen Infopaq.

Uheldet fandt sted en halv snes kilometer fra Hobro. En 46-årig erfaren
jæger valgte at tage sine to sønner med ud på duejagt. Klokken 19.30 rejste
den yngste søn sig op i skudlinjen i det øjeblik, faderen trykkede af.
Drengen var dræbt på stedet.

"Ingen kan gøre noget ved sådan en ulykke. Det er sort uheld. Jeg er
overbevidst om, at der har været klare aftaler far og sønner imellem inden
jagten, og hvorfor drengen ikke overholdt reglerne om ikke at rejse sig op i
skudlinjen, ved jeg ikke," siger Kristian Raunkjær og understreger, at der
hver jagtsæson bliver affyret 24 mio. skud.

De mange skud sårer i gennemsnit fem-seks mennesker årligt, men dræber altså
sjældent. I alt er 166.000 danskere indehavere af et jagttegn. Når tegnet én
gang er erhvervet, gælder det for resten af livet. Alligevel mener Kristian
Raunkjær ikke, at der er grund til at stramme op.

"Jægerne følger godt med og er fuldt opdateret omkring, hvad der sker. Denne
ulykke får mig ikke til at sige, at reglerne omkring sikkerhed skal laves
om," siger han.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-09-02 15:47

Det er meget meget tragisk, jeg tør næsten ikke tænke på, Min største
medfølelse for den stakkels famillie.

Martin Sørensen

Fra : Per Herholdt

Dato : 02-09-02 19:30

Martin Sørensen wrote:
> Det er meget meget tragisk, jeg tør næsten ikke tænke på, Min største
> medfølelse for den stakkels famillie.
>
> Martin Sørensen

Ja, det er ikke til at tænke på hvordan sådan en familie kommer videre.
Min dybeste medfølelse.
Per

Fra : Martin_P

Dato : 02-09-02 21:43

On Mon, 2 Sep 2002 14:55:44 +0200, "Andy P." <Timelapse08@hotmail.com>
wrote:

>Af nedenstående kan man så endnu engang konkludere at tilskuere skal opholde
>sig bag skytten/skytterne.
>Hilsen
>Andy.

Så ufatteligt tragisk.
Min dybeste medfølelse og kondolence til de efterladte

Martin_P