Linke til specifikt ark i Excel ?
Fra : Sune

Dato : 02-09-02 09:31

Hey NG,

Er det muligt at linke til et specifikt ark i en projektmappe i Excel ?

Altså ex. noget lignende en kommando som denne (Som ikke virker ) :
"excel.exe mappe1.xls ark23". Det jeg skal bruge er, at kunne hyperlinke
fra ex. Powerpoint til et bestemt ark i en Excel mappe.

Takker på forhånd,

mvh.
Sune

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-09-02 10:29

Hej Sune

"Sune" <sm@kmc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "excel.exe mappe1.xls ark23". Det jeg skal bruge er, at kunne hyperlinke
> fra ex. Powerpoint til et bestemt ark i en Excel mappe.

Lav et link som følger (ret sti, mappe og arknavn samt celleadresse til det
relevante.)

C:\Dokumenter\Regneark\Budget2002.xls#Ark1!A1

Jan

Fra : Sune

Dato : 02-09-02 10:44

> [...]
det
> relevante.)
>
> C:\Dokumenter\Regneark\Budget2002.xls#Ark1!A1

Sorry Jan - havde ikke lige set dit svar inden jeg selv svarede !!! )

Fra : Sune

Dato : 02-09-02 10:34

Hey,

Fandt den selv - sådan næsten

Nedenstående virker i et *hyperlink* :

c:\temp\mappe1.xls#ark1!a1 (celle referencen SKAL med) eller hvis man
definerer et navn til cellen ex. navn1 virker dette :
c:\temp\mappe1.xls#navn1.

Men altså KUN i hyperlink fra ex. Powerpoint. Er der nogen der så har en ide
til hvordan det ville kunne lade sig gøre fra en prompt eller fra "kør.." i
Start menuen. ??

Sune