Hvilket grafikkort....
Fra : Colsted

Dato : 02-09-02 09:48

Hej...
Jeg håber jeg er havnet det rigtige sted, og at I vil hjælpe mig....
Jeg skal give min mand et grafikkort i gave !!! Men hvilket !!??! Han skal
bruge det til at spille CS, og til at se film på fjernsynet. Jeg er nået
frem til at Ati 8500 eller Geforce 4 MX 460 må være dem valget står imellem.
Hvilket køb ville være det bedste?? Eller har I andre forslag til bedre
grafikkort ???
Hilsen Susanne

Fra : JH

Dato : 02-09-02 11:16

Colsted wrote:
> [...]
> Jeg er nået frem til at Ati 8500 eller Geforce 4 MX 460 må være dem
> valget står imellem. Hvilket køb ville være det bedste?? Eller har I

Hvor meget cpu har jeres pc?

JH

Fra : Jens-Peter Vraa Jens~

Dato : 02-09-02 12:08

Er prisen ligegyldig? ... eller hvor meget må der ofres?
Hvad er konf. af de nuværende system?

JP

Fra : Colsted

Dato : 02-09-02 14:01

Hej..
Det er en pc vi har købt via QXL, men min mand var ikke heeeelt tilfreds med
grafikkortet. Her er hvad jeg har kunnet finde på QXL, håber det hjælper
-

CPU Pentium 4 2,4 Ghz
- ATX Midi tower
- Bundkort MSI 6398E Board (m. netkort)
- Harddisk 80 GB IBM SV IDMA 100
- Floppy FDD 3,5" Teac 1,44 MB
- CDROM/DVD 48/16 (LG)
- CDRW/CDR/CD 10/32/40 (LG)
- 1x Dimm Modul 512 DDR MB Ram 266
- AGP Grafik 64 MB Gforce 2 TV-out (Gainward)
- Optisk mus (Microsoft)

Jeg havde regnet med at ofre kr. 1000,-/1500,-
Hilsen Susanne

Fra : JH

Dato : 02-09-02 14:29

"Colsted" <colsted@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - AGP Grafik 64 MB Gforce 2 TV-out (Gainward)
> - Optisk mus (Microsoft)
>
> Jeg havde regnet med at ofre kr. 1000,-/1500,-

OK - så vil jeg foreslå, at du køber et GeForce 4 TI4200,
her får du et rigtigt godt kort til en rimelig penge.
Lad være med at købe GeForce 4 MX kortene, de er ikke
meget bedre end GeForce 2 MX.
Alternativt kan du købe et af GeForce 3 kortene,
men det ville næsten være synd til den monstermaskine.

JH

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 02-09-02 16:33

> skal
> nået

> Jeg havde regnet med at ofre kr. 1000,-/1500,-

Hej

Jeg har et Daytona GeForce4 Ti 4200 med TV-Out, hvilket jeg er yderst
tilfreds med, MEN jeg har ikke brug for tv-out som din mand har, og har
faktisk aldrig prøvet det. Jeg har hørt en del om at GF4200 kortene ikke er
voldsomt gode til det med tv-out. Det er kort med ATI chip derimod, de har
altid fået meget ros for deres tv-out.
Som jeg ser det, så det er et spørgsmål om hvad han bruger pcen mest til:
at spille spil eller se TV. GF4200 er helt utrolig hurtig til spil i forhold
til prisen (hold dig langt fra MX kortene) Mens Radeon 8500 giver en fin
"overall" ydelse, hvis han bare spiller CS er Radeon 8500 fuldt ud
tilfredsstillende, efter min menning.
Altså hvis han langt det meste af tiden spiller spil, og vil fortsætte
med at spille de nye spil, vil jeg anbefale et "Daytona GeForce4 Ti 4200 med
TV-Out" som jeg selv har. Men hvis han blot spiller CS og andre "halv gamle"
spil, så køb et Radeon 8500 til ham. Har fundet 2 på edbpriser som jeg synes
ser lovende ud.
"point of view" Radeon 8500 TV-Out + DVI til 1395
eller
"powercolor" Evil Master II Radeon 8500 Pro Retail til 1495

"point of view" kortet er der faktisk en anmeldelse af du kan læse her:
http://www.tweak.dk/test16.php

Mvh.

Kasper Pedersen

Fra : LA2

Dato : 02-09-02 15:12

> [...]
> grafikkort ???
> Hilsen Susanne
>
> Køb et ATI 8500, men helst ikke LE versionen. ATI giver betydeligt bedre
TV - OUT. Her kan GF4 ikke være med. Og som en anden skrev bør du ikke købe
et GF4 MX kort, de mangler lidt hardware ift både ATI 8500 og de "rigtige"
gf4 kort. Endelig skulle 2d kvaliteten være en anelse bedre på ATI kort. Har
selv GF4 4400, kan se at film på tv er betydeligt bedre med et ATI.......

Fra : Martin S.

Dato : 04-09-02 08:24

"LA2" <ltour_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Har
> selv GF4 4400, kan se at film på tv er betydeligt bedre med et ATI

Nu kommer det også lige an på kablingen etc. etc.
Et Daytona GF4 er nok svær at anbefale. Jeg synes der er talrige som har
haft problemer med det mærke.
Køb Asus, Microstar eller lign. F.eks. det her:
G4Ti4200-TD (MS-8870) TV-Out + DVI AGP / 128MB DDR / 2048x1536 /
GeForce4 Ti 4200 1.575 kr.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364647914

Eller tilsvarende i Asus.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577972

Ellers er ATI som nævnt ikke dårligt. Men kvalitetsforskellen på Tvout er
minimal - jo bedre kabling - desto bedre billede, dog giver ATI et "blødere"
skærmbillede både på skærm og TV - hvis man kan sige det sådan.

mvh. Martin S.