Talformatering i Word
Fra : Jacobi

Dato : 02-09-02 09:29

Jeg har oprettet et dokument med brevfletning af en del tal. Virker fint,
men word smider tusindtalsseperatoren ud. Hvordan formaterer jeg et Word
dokument til at benytte tusindtalsseperator.

--
<</Thomas\>>

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-09-02 10:30

"Jacobi" <news@orkan.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har oprettet et dokument med brevfletning af en del tal. Virker fint,
> men word smider tusindtalsseperatoren ud. Hvordan formaterer jeg et Word
> dokument til at benytte tusindtalsseperator.

Word kan kun lave talformat i beregnede formelceller i en tabel, så der er
nok kun den hårde vej og gøre det manuelt.

Ellers er det vel noget med makroprogrammering.

Jan

Fra : Jacobi

Dato : 02-09-02 11:04

"Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Word kan kun lave talformat i beregnede formelceller i en tabel, så der er
> nok kun den hårde vej og gøre det manuelt.
>
> Ellers er det vel noget med makroprogrammering.
>
> Jan

Det var da ligegodt........
Jeg skal sende omkring 500 breve ud med forskellige tal i, jeg tror jeg vil
prøve noget avanceret makro - eller StarOffice.

Tak for svaret!
--
<</Thomas\>>

Fra : pre

Dato : 02-09-02 11:24

Brug (fra Tabel) formel feltet som har funktionen som et standardvalg.
Eller håndskriv den, formlen er {=12345,67 \# "#.##0,00"}

© pre 2002

Fra : Leo Heuser

Dato : 02-09-02 13:57

Thomas

Hvis de tal, du taler om, findes i et/flere fletfelter, kan du gøre
således.

1. Stå i hoveddokumentet og slå feltvisning til med <Alt><F9>
2. Gå ind og ret i de aktuelle felter som i dette eksempel:

{ MERGEFIELD Tal1\# ”.#" ]

eller hvis der skal være 2 decimaler:

{ MERGEFIELD Tal1\# ”.#,00" ]

..
3. Slå feltvisning fra med <Alt><F9> og gem hoveddokumentet.

Leo Heuser