Overfører en string fra et prg. til et and~
Fra : Michael [2800]

Dato : 02-09-02 09:10

Delphi 4

Jeg har et program som når jeg dobbeltklikker på en fil starter op og tager
filnavnet med sig ved hjælp af "GetParam(1)" og det er sådan set findt nok,
men hvis jeg dobbeltklikker på endnu en fil så starter en ny instans (hedder
det det?) af programmet op med det valgte filnavn, og det er her jeg har
et problem, der skal ikke starte en ny instans, men filnavnet skal
"sendes" til program 1. Der er to problemer såvidt jeg kan se; 1. Der skal
ikke laves en ny instans 2. Filnavnet skal overføre til det allerede
startede program.

Er der en klog m/k der kan fortælle mig hvordan jeg klare det?

/michael

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 02-09-02 12:14

"Michael [2800]" <michael@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> ikke laves en ny instans 2. Filnavnet skal overføre til det allerede

Du bliver nødt til at forklare dig lidt bedre. Hvor dobbeltklikker du? I
dit eget program eller i stifinder eller hvad? Ud fra din forklaring er
det svært at forstå helt præcist hvad dit problem er.

--
M.v.h.
Olav

Fjern intet for at skrive til mig

Fra : Michael [2800]

Dato : 02-09-02 12:49

> Du bliver nødt til at forklare dig lidt bedre. Hvor dobbeltklikker du? I
Jeg mente stifinderen, men det er sådan set lige meget, det er ikke der
problemet ligger. Jeg åbner mit prg. med en parameter og det virker fint,
problemet er hvis jeg åbner samme program 2 gange, så har jeg prg. kørende
2 gange og det vil jeg ikke, det andet problem er hvis jeg nu åbner
program nr. 2, hvordan får jeg så parameteren overført til det først åbnede
program?

> dit eget program eller i stifinder eller hvad? Ud fra din forklaring er
> det svært at forstå helt præcist hvad dit problem er.
Jeg undskylder, det går lidt hurtigt engang imellem.

/md

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 02-09-02 13:02

> [...]
> 2 gange og det vil jeg ikke, det andet problem er hvis jeg nu åbner
> program nr. 2, hvordan får jeg så parameteren overført til det først

Denne artikel rummer et udmærket forslag i forhold til dit problem - en
såkaldt "InstanceManager"...

http://www.picsoft.de/delphi/files/oneinst.txt

Fra : Gunnar Martensen

Dato : 03-09-02 13:55

Hvis du har (og det har du vist ikke) Delphi 5, er der nogle demos, der
ligger i et dir,
der hedder Ipcdemos. Det handler om kommunikation mellem programmer.
Jeg tror løsningen kan klares med en Mutex eller hedder det et Mutex ?

Gunnar Martensen