E-mail der sendes til tredjepart
Fra : MMC

Dato : 02-09-02 09:51

Hej,

Et konkret eksempel:

Jeg har udveksling af email med en anden person hvor en arbejdsrelateret
diskussion er igang - I den sidste mail Jeg modtager er der klippet noget
text væk, så man kun kan se min sidste mail + det indkomne svar på denne.
Denne sidste mail er også sendt til en tredjepart, er det lovligt uden mit
samtykke?

Carsten Pedersen

Fra : TGD

Dato : 02-09-02 13:16

"MMC" <refre@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Denne sidste mail er også sendt til en tredjepart, er det lovligt uden mit

Kan indeholdet af mailen opnå værkhøjde? - beskyttet af ophavsretten.

En mail imellem dig og en kollega må din kollega gerne vise til godtfolk -
hvis ikke den er beskyttet af ophavsretten..

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-09-02 14:20

Scripsit "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>

> En mail imellem dig og en kollega må din kollega gerne vise til godtfolk -
> hvis ikke den er beskyttet af ophavsretten..

Også hvis den er. Ophavsret vil sige eneret på at fremstille flere
eksemplarer af værket. Den kan ikke forhindre at man fremviser
eksemplarer der allerede med ophavsmandens samtykke *er* fremstillet.

--
Henning Makholm "You want to know where my brain is,
spetsnaz girl? Do you? Look behind you."

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-09-02 17:29

On Mon, 2 Sep 2002 14:16:23 +0200,
TGD <> wrote:
> En mail imellem dig og en kollega må din kollega gerne vise til godtfolk -
> hvis ikke den er beskyttet af ophavsretten..

Er du sikker ? Såfremt det er personfølsomme oplysninger som
er i mailen, så må denne vel ikke videregives jvf persondataloven ?

Fra : TGD

Dato : 02-09-02 17:42

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker ? Såfremt det er personfølsomme oplysninger som
> er i mailen, så må denne vel ikke videregives jvf persondataloven ?

Jamen så går vi også et skridt videre.

Fra : the razz

Dato : 02-09-02 18:10

[snip]

> [...]
> Denne sidste mail er også sendt til en tredjepart, er det lovligt uden mit

[snap]
Ja da... Så længe der ikke ligger fortrolig data, så er der ingen probs i
det..

Det er det samme vi gør her i nyhedsgrupperne.. Her kender vi endda
ikke engang 3. part.

Hvis du mener du er uretfærdiggjort, i form af at det som er klippet fra
er du i din gode ret til at sende hele mailkommunikationen til 3. mand.

/the razz