Bang og så lå Vi der..
Fra : Stones_TM

Dato : 01-09-02 23:01

Var ude her Søndag eftermiddag på en Lille tur til maglesø, på min gamle
cb750 f1, det var skidehyggeligt, med en lille frokost mens vi så ud over
søen, alt i alt, en hygsom eftermiddag, så var det tur til at komme hjem,
når ca 4 km, og kommer ind i et sving med ca 80 km/t , og Knald så lå vi der
, det skal lige siges at jeg kender området ved maglesø godt og har kørt
turen min 50 gange så jeg ved godt hvilke hastigheder man kan komme gennem
svinget med......ser bare asfalten, glide fint under mit , Nu Ødelagte
Visir, og mærker et lille prik i mit Knæ og så lå jeg stille ...skynder at
rejse mig op og løbe hen til kæresten for at være sikker på hun har det ok,
hun har fået en minimal hudafskrabning, på højre hånd, (hun havde Ikke
Hansker på) hender jakke er ødelagt, hele Skulderpartiet er flået op , men
ikke en skramme under, hendes ben er fine ingen problemer, Hun var ganske
enkelt heldig....jeg flår mcen op på 2 hjul og kigger på Hende, for at se 4
huller i min, tank, DOOOH... Lygten Hænger ud af lygtehuset og hele
lugteophænget ligner et stk moderne kunst skulptur, så til mig selv, hænder
fine, hovedet ok, ryg, skuldre,arme ok, hele jakke flået op foran...og så
kun vi til det med stikket på knæet, kigger ned på min knæ (jeg idiot havde
ikke Mc bukserne på ) for at se et flot gabende hul i mine Bukser, fra
toppen af knæet og havlvejs ned af skinnebenet, og kan se en Hulens masse
blod, og det gør sku lidt, av...hmmm, bliver enig med mig selv om at
ignorere det, forsøger at Rette lygten op og starter mc'en som spinder som
en kat og kører stille og roligt, de 3 km der er til min forældre...

banker på døren, og min kære gamle moder ser lidt betrykt ud ved
situationen, men bliver lukket ind hvor jeg får smidt bukserne og får renset
det hele af, .

jeg har redet mig en MONDO hudafkrabning, nej Hudafrivning passer bedre, men
ikke så slemt som det kunne være, får benet pakker pænt ind, drikker en kop
kaffe, ryger et par smøger, og sidder og tæmker over hvad fanden der
egentligt var sket...tager mig sammen for at gå ud at kigge på Mcen, bruger
tyve minutter på at pille lygte, ramme ect af rette det hele op og montere
igen, det kan ikke ses at det nogensinde har været krøllet, tjekker tanket,
hullerne er rent kosmetiske, den er tæt, tjekker alt igennem for Slør, ect,
ingen problem,...hmmm, nu er det jeg prøver at finde ud af hvad der gik
galt, så jeg låner et par mc bukser og mc jakke af naboen, og køre tilbage
hvor jeg var styrtet og Finder Synderen, KORN, ....KORN det lå korn ud over
hele vejbanen...Så for at gøre en kort historie Lang, pas på derude, de
forbandede Bønder har Så meget korn at de Dumper det på Vejene

MVH

En forslået, Haltende og Satans Øm
Stones_TM aka Steen J

P.s noglen her der er god til kosmetisk arb på en Glasfiber Tank???

Fra : Morten Juel

Dato : 01-09-02 23:10

[snip en vælte/heldig historie]
Det var godt at der ikke er sket jer noget, da det forpulede korn gør vejen
som en isflade med perler på ;o(( der ligger også i diverse rundkørsler..

DVS din cykel slap billigt også ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SET - http://StarChild.dk

Fra : Stones_TM

Dato : 01-09-02 23:11

"Morten Juel" Skrev

> [...]
vejen
> som en isflade med perler på ;o(( der ligger også i diverse rundkørsler..

Ja et par grimme huller i Tanken, og en lille rids på røven, men meningen
var et det hele Skulle males om så...
nu mangler jeg bare nogle gode Råd til at Reppe en sårn tank, hvor ydersiden
er lavet af glasfiber..

MVH StonesTM

Fra : Thomas Makro

Dato : 01-09-02 23:10

On Mon, 2 Sep 2002 00:00:48 +0200, "Stones_TM" <stonestm@c.dk> wrote:

>Var ude her Søndag eftermiddag på en Lille tur til maglesø, på min gamle
<SNIP>

Se lyst på det: Du har fået dig en oplevelse du aldrig glemmer!
Jeg tror du i fremtiden er mere tilbøjelig til at køre med MC-tøj på,
end du har været hidtil. Sådan gik det ihvertfald for mig, efter mit
hidtil eneste styrt.

Og ja, der ligger korn overalt! Man skal passe meget på, ude på
landet. Er det ikke grus fra vejsiden, er det jord fra traktorer, olie
fra lastbiler, eller korn fra bondekno... øh bønderne.

Nu tør jeg ikke gøre mig alt for klog på juraen, men hvis du kan se
hvem der har tabt kornet (f.eks. spor fra traktor på tværs af vejen),
kan du vel drage bonden til ansvar. Iflg. loven er de der spilder på
vejene, selv ansvarlige for at rydde op efter sig.

Nå, men god arbejdslyst med den ødelagte MC...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-09-02 23:34

On Mon, 2 Sep 2002 00:00:48 +0200, "Stones_TM" <stonestm@c.dk> wrote:

Hej Steen..

> KORN, ....KORN det lå korn ud over
>hele vejbanen...Så for at gøre en kort historie Lang, pas på derude, de
>forbandede Bønder har Så meget korn at de Dumper det på Vejene

Jeg kondolerer naturligvis.
Heldigvis har i ikke fået alvorlige skrammer.

Jeg var på Malerklemmen i dag, og tog turen ned gennem midtsjælland.
Lige før Vallore er der nogle fine små sving der opfordrer til fræk
kørsel, men der var en alarmklokke der ringede, så jeg tog den lidt
forsigtigt rundt.
Ganske rigtigt - Midt i svinget lå der grus, og i udgangen af svinget
havde en bondekatl krydset vejen med en grønthøster og efterladt et 3
meter bredt bælte af det friskeste grønne stads.

Der er skidefarligt på de små veje lige nu

>P.s noglen her der er god til kosmetisk arb på en Glasfiber Tank???

Jeg har lavet en del kåber så det ligger lidt i fingrene og har grejet
til det,
Så hvis du ikke kan finde andre kan du sende mig en mail.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 01-09-02 23:53

Hejsa Steen

Det var mig og pede der stod og beundrede din turbo kværn da du skulle køre

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-09-02 00:07

On Mon, 2 Sep 2002 00:52:56 +0200, "Morten Juel" <mp@stofanet.invalid>
wrote:

Hej Morten.

>Det var mig og pede der stod og beundrede din turbo kværn da du skulle køre

Det ku' i godt have røbet dernede, så var jeg blevet

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 02-09-02 07:47

> Det ku' i godt have røbet dernede, så var jeg blevet
Hejsa Steen

hehe, ja men vi ville jo ikke forstyrre, du snakkede jo med 3 andre

Det ser sq imponerende ud med en mølle oppe under din tank )

Mvh
Morten

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 02-09-02 06:12

Hej Stones

Sur røv! Men tillykke med at der ikke skete mere - hverken med kæresten, dig
eller kværnen! Men derfor er det fandeme surt alligevel!

Mine arbejdskolleger har meget sjov ud af at jeg altid - forår, sommer og
efterår, har læder og handsker på. Men igen når jeg høre din historie er jeg
glad for at jeg tager deres fniseri let! Jeg fatter simpelthen ikke de der
køre i kortærmet skjorte og shorts, på toppen på motorvejen!!!!

Det er fandeme sjovt at drøne gennem de små sving ude på landet, men man
skal være forsigtig. Selv på de strækninger man kender godt.

Go bedring til alle 3!

Hans

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-02 08:10

Av, av.

Men det kunne trods alt været gået langt værre. Godt der ikke var alvorlig
personskade.
Er landmænd ikke forpligtet til at skilte?? Hvis ja, så kan han vel holdes
ansvarlig for dine skader.... Blot en tanke.

--
Mvh.
Henrik (som også har set en del korn på vejene den sidste måned)

Fra : Stones_TM

Dato : 02-09-02 09:54

Godmorgen Folkens, ...

ja hvad kan jeg sige, ..For Satan hvor har jeg ondt over det hele..´mangler
sku en rulator idag, kan knap nok bevæge mig rundt..

nag skyld, er det svært at bevise hvilken bondemand, der har smidt 50 kg
korn i et sving, men for fanden hvor var jeg egentligt heldig.....men sårn
er der jo så meget

MVh en Meget ynkelig StonesTM der humper rundt, medens han bander som en
Tyrk..

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-09-02 18:47

> MVh en Meget ynkelig StonesTM der humper rundt, medens han bander som en
> Tyrk..

God bedring, og håber at du heler uden at få varige men.

> hun har fået en minimal hudafskrabning, på højre hånd, (hun havde Ikke
> Hansker på)
> (jeg idiot havde ikke Mc bukserne på )

Det undrer mig så mange motorcyklister der kører uden handsker - også selvom
de iøvrigt er klædt rimeligt fornuftigt på. Selv et par helt billige tynde
læderhansker yder temmelig god beskyttelse mod hudafskrabninger ved lave
hastigheder.

Der er godt nok tit at der bliver grint lidt når jeg i sommervarmen kommer
trillende i fuldt dress på min "knallert". Men jeg var sqisme glad for det
ved mit hidtil eneste tilt (7-9-13) sidste efterår. Jeg slap uden brækkede
lemmer, men det er først her snart et år efter at jeg kan svømme mere end
nogle 100 meter (i adstadigt tempo) uden at skulderen siger fra (og jeg skal
nok holde mig helt fra badminton ...)

/A

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 19:10

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er landmænd ikke forpligtet til at skilte?? Hvis ja, så kan han vel holdes
> ansvarlig for dine skader.... Blot en tanke.

Jo det er "de". Jeg har selv kørt korn for min far i denne tid, og det er
altså svært at se om der ryger lidt af i svinget.. Ser selv hvordan der
ligger korn over det hele når jeg kommer kørende, men hvis man er klar over
problemet er det jo "bare" at være lidt forsigtig med højre hånden på
håndtaget.. lige frem at drage landmanden til ansvar synes jeg er lige
drastisk nok igen.. husk, landmænd er også mennesker! ligesom politiet ofte
er.. Stones_TM har jo fået en, om ikke billig og harmløs lærerstreg, så en
lektion i at være opmærksom.. Men pisse ærgeligt alligevel, har selv været
nede og lægge pga is og sving..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Ole Baun

Dato : 02-09-02 22:24

"Michael Frederiksen" skrev
> [...]

> håndtaget.. lige frem at drage landmanden til ansvar synes jeg er lige
> drastisk nok igen.. husk, landmænd er også mennesker!

Hvorfor "ryger der lidt af i svinget" ?
Velsagtens fordi der er for meget læs på.
Hvis ikke man skal drages til ansvar for skader som skyldes ting som man
smider / taber på vejen, så var det vel på sin plads med bøder for at svine
vejen til.
Det er vel for evt. at spare en tur, at man helt bevidst kører med så meget
læs på at man kalkulerer med et vist spild.

Men derudover vil det da være dumt _ikke_ at være forsigtig med gashåndtaget
hvis man ikke ved hvordan vejen ser ud længere fremme; - og det ved man jo
sjældent.

> Stones_TM har jo fået en, om ikke billig og harmløs lærerstreg, så en
> lektion i at være opmærksom

Ja men havde han nu ramt et skilt eller et træ kunne historien let ha´ været
en ganske anden.
Han skriver: "kommer ind i et sving med ca 80 km/t , og Knald så lå vi der".

Kør forsigtigt !

Ole Baun

Fra : Stones_TM

Dato : 02-09-02 23:33

"Ole Baun" skrev>

<Snip en Hel masse>
> [...]
været
> en ganske anden.
> Han skriver: "kommer ind i et sving med ca 80 km/t , og Knald så lå vi

Okay til mit forsvar skal det siges at der er Fuld udsyn i hele det Sving,
det er Mere en Stor Bugtning af vejen end et Sving, har før taget selv samme
Sving med omk. 100 kmt, uden nogen problemer, men ja jeg har fået en
lærestreg.. ingen tvivl om det..og jeg vil betegne mig selv som en
hensynsfuld mc'er som normalt tager det stille og Roligt, men vi har jo nak
alle en tendens til at give lidt mere gas på hjemmebane

Og jo Man kan drage Bonden der har smidt kornet til ansvar, Hvis man Vidste
hvem han Var, og Vidste jeg det ville jeg Gøre det.. da jeg mener det er det
samme som at dumpe brun sæbe på vejen......

Men jo , mit gashåndtag ryger knapt så hurtigt i bund pt..

MVH

Stones_TM der efterhånden er blevet helt blå over det hele

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-09-02 18:38

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lektion i at være opmærksom.. Men pisse ærgeligt alligevel, har selv været

Nu skriver du at vi skal være lidt forsigtige med gashåndtaget, fordi der
kan ligge korn på vejen!!
Hvad med om traktorførerne tog svingende lidt mere med tanke på hvad og hvor
meget de kører med. Eller skal vi mødes på halvvejen

Allan Bojesen

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-02 15:36

> [...]
> hele vejbanen...Så for at gøre en kort historie Lang, pas på derude, de
> forbandede Bønder har Så meget korn at de Dumper det på Vejene

Lige så slemt som strandsand på nylagt asfalt

Hilsen fra Knud Stange
(der også har prøvet det der med hul i knæet)

Fra : Nord

Dato : 03-09-02 07:43

Åh ja.. Ind i et sving... Og bum... Tja.. har selv prøvet det, og det
kostede mig 1 md. på sygehuset og 9 måneder hjemme fra arbejdet Plus en
del psykiske problemer.... En totalt skadet bike men som jeg sagde tilm in
kære gamle mutter.. Ukrudt forgår ikke så let og jeg fik en aftale med en
bondemand om at det træt min bike blev viklet om skulle stå hjmme i min
baggård... Og ved i hvad ..

Det står i min baggård Ære være mindet... Det står der til skræg og
advarsel

Nord