Andet multimedie
bentjuul 3670
hvordan gør jeg?
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-09-02 22:20

Hvordan laver jeg sådan nogle billleder?

http://www.fantasy-world.net/Galleries/Gallery-P.htm

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 22:21

Peter Ole Kvint skrev:

> Hvordan laver jeg sådan nogle billleder?
>
> http://www.fantasy-world.net/Galleries/Gallery-P.htm

Øvelse, øvelse og øvelse.
Som jeg ser det, så er det tegnet på traditionel måde med pensel
og blyant. Muligvis er noget af det lavet i Painter eller i
Illustrator, men de fleste af dem ser for mig ud til at være
lavet med en rigtig pensel.

Madsen.

Fra : Søren Blom

Dato : 01-09-02 22:22

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev
> Hvordan laver jeg sådan nogle billleder?

Sætte dig til at tegne, enten på computer eller i hånden.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : B. Jakobsen

Dato : 01-09-02 23:24

Man starter med at finde en syvhovedet drage og en dame med rigtigt store
bryster. Så skal man få dem til at stå stille. Sørg for at dragen ikke
spiser damen, og hvis den gør - så skal du ha' nogen fler' damer i reserve.
Du skal også være opmærksom på at mange drager er ildsprudende, så pas på
med terpentin og den slags letantændelige sager når du stiller staffeli og
malergrej op. Damerne kan også være letantændelige - men der er jo en risiko
forbundet med alle slags erhverv. Når du så er kommet igang med at male dem
af, så må du for alt i verden ikke helt glemme at være lidt på vagt, for på
et eller andet tidspunkt kommer der en gut i bar overkrop hujende med et
mægtigt stort sværd og noget værre hippiehår. HAN er ude på at slå dragen
ihjel og snuppe damen. Og han er slet ikke interesseret i at tegne dem af
eller nogen ting. Træls fyr - pas på ham! Hvis du er rigtigt heldig - og det
har man jo lov at være - kan du måske få ham til at stå stille (sådan i
positur set lidt nedefra og med sværdet i hånden. Han er helt vild med det
sværd - du kan ligså godt glemme at få til at stille om med.... f. eks. en
Macintosh) og blive malet af FØR han gør det af med dragen og nupper damen,
men, ja... det kræver held!
Så som du kan læse her, så er det egentlig ikke så vanskeligt at komme
igang med den slags billeder. Man skal bare klø på!

Kh
Bjørn

Fra : Thomas

Dato : 02-09-02 08:09

"B. Jakobsen" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Så som du kan læse her, så er det egentlig ikke så vanskeligt at komme
> igang med den slags billeder. Man skal bare klø på!

Kanon med et lille morgengrin på en mandag... Sidder og ser hele
scenariet for mig i bedste Tom & Jerry stil...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-09-02 20:30

"B. Jakobsen" wrote:

> [...]
> med terpentin og den slags letantændelige sager når du stiller staffeli og

hvis jeg kun har en EN-hoved drage, så må jeg bruge syv fotos,
og sætte dem sammen. ikke?

Fra : B. Jakobsen

Dato : 13-09-02 23:42

Jo, der er ingen trøst for fattigrøve! Har den kun eet hoved er du nødt til
at klare dig så godt du nu kan. Men så får du sgu nok også besvær med at
finde en dame med rigtigt store bryster og så'n. En et-hovedet drage er der
ingen der gider stille op til!

Fra : Madsen

Dato : 02-09-02 00:42

B. Jakobsen skrev:

> Man starter med at finde en syvhovedet drage...

[..]

Stor griner. :D
Man får helt lyst til at gribe penslen og klø på...

Madsen.

Fra : Lars Hvidberg

Dato : 02-09-02 22:53

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver jeg sådan nogle billleder?
>
>http://www.fantasy-world.net/Galleries/Gallery-P.htm

http://bakaneko.com/howto/index.html
http://www.howtodrawmanga.com/tutorial/tutorial.html
http://www.polykarbon.com/tutorials/index.htm
http://members.tripod.com/%7Eincomming/index.html
http://www.inet.ca/%7Estephenw/manga.html
http://cgworld.virtualave.net/index_1.htm (paspå der er baggrunds musik på
denne side ^_^)

her er nogle links du sikkert kan bruge. Måske skulle du også tilmelde dig
et tengekursus, hvis du ikke kan det i forvejen.
ellers kan du købe nogle bøger,
man kan købe dem på www.fantask.dk
søg efter "how to" eller "how to draw manga"

Mvh
Lars

p.s. DBZ Rulez!! Anime Rulez!!