Sælges Swarowski teleskop
Fra : Paul Nilsson

Dato : 01-09-02 22:23

Sælges: mit Swarovski teleskop
brugt ca 1,2 år. Velholdt... som nyt. stadig 29 års fabr. garanti
incl. org. Sw. etui.: vejl 10.600
kun 5.900

--
m.v.h.
Paul Nilsson

Fra : Niels J Larsen

Dato : 04-09-02 12:32

"Paul Nilsson" <pauln@mail.tele.dk> wrote in

> Sælges: mit Swarovski teleskop
> brugt ca 1,2 år. Velholdt... som nyt. stadig 29 års fabr. garanti
> incl. org. Sw. etui.: vejl 10.600
> kun 5.900
>
> --
> m.v.h.
> Paul Nilsson
> tlf. dag: 45 83 83 66
> mobil: 28 11 14 02
> mail: pauln@mail.tele.dk

Lige lidt nysgerrighed: Jeg går ud fra at den skal erstattes af noget
andet? Hvilken?

--
Niels

spamTRAP in operation - please remove when answering

Fra : Paul Nilsson

Dato : 05-09-02 20:50

Hej Niels:
ved ikke helt endnu, prøver at kigge på Fanø træf i Swarovskis lille Nye ATS
65 (pga str!) og Nikon Fieldscope ED78 pga.
ny smart adapter til Digifoto på Coolpix 4500 (= tidl. modl. 990/995) tester
begge her og flg. weekender - så får vi se om det blir SW (mindre,smartere)
el. Nikon, smart til digi (??) men ikke helt så smart scop som SW (men top
niveau kval! som SW)

mvh.........Paul

Niels J Larsen <njl@spamTRAP.biobase.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns927F89AAFC28Cnjlbiobasedk@192.38.116.234...

Fra : Stig Linander

Dato : 09-09-02 09:02

Thu, 5 Sep 2002 21:50:04 +0200, skrev Paul Nilsson bl.a. ...

> prøver at kigge på Fanø træf i Swarovskis lille Nye ATS 65 (pga
> str!) og Nikon Fieldscope ED78 pga. ny smart adapter til Digifoto

Vi er nogle der er LIDT nysgerrige efter at høre resultatet af
Fanø-testen ...

Osse at høre om hvad I så af fugle.
På ibdk har der "kun" været meldt en Hætteværling ud.
Og den er da sej nok, men så I ikke andet?

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Frank Desting

Dato : 09-09-02 21:38

Stig Linander <no_reply@020909.dk> wrote in message news:<258684836105@020909.dk>...
> [...]
>
> Osse at høre om hvad I så af fugle.
> På ibdk har der "kun" været meldt en Hætteværling ud.
> Og den er da sej nok, men så I ikke andet?

Hej Stig.

Se evt. www.phyl.dk under Udstødningsrøret, der finder du de bedste obs. fra O.Fanø.

Mange hilsner
Frank

Fra : Paul Nilsson

Dato : 10-09-02 20:32

Hej i NG:
Teleskopet er solgt.

mht. Fanø træffet , Er der mest og bedst info, som Frank D. skriver på
www.phyl.dk , dels er der jo set meget jeg ikke selv så, mange startede
torsdag, jeg ankom først Fredag aften..... Foto af stillesiddende fugle var
ikke så tossede, medens den meget "aktive omfartende- ind og ud af
græstuer", "Gætte-værling" var problematisk. Der duede adapter ikke, jeg
kunne ikke følge med på kameraets skærm, som man bedre kunne ved kig direkte
i skopet. her var det bedre at blot sætte kamera ned i skopet uden
fastspænding, men det skal jeg lige prøve lidt mere før jeg udtaler mig
skråsikkert om det er godt/rimeligt eller....
adapteren gør det muligt blot at påsætte - uden fastspænding - men det skal
der eksperimenteres med - med alm fugle, ikke med Gætte-værling , hvor der
ikke er tid til eksperimenter............

men også flot var, kredsende Vandre falk , ca 40 sandløbere, i medlys tæt på
stranden et sted, oma, alm vadere........
pga højvandet alle langt tættere ( 10-30m) end de der "langt ude revler" man
tit ser dem på..........
mvh.............Paul