Vinteropbevaring
Fra : Michael Kristensen

Dato : 01-09-02 21:57

Hvad er normalt priserne på vinteropbevaring af MCer hos forhandlere i Århus
området?

Hvis man bare vil have cyklen væk fra vejr og vind (og SALT) i en lukket
garage, hvad bør man så max. give for leje af en garage?

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-02 15:27

Jeg vil tro de fleste forhandlere kan opbevare for ca. 130-150,-/md. Det gør
min. Nogle tilbyder at afhente din MC gratis, hvis du skulle blive overasket
af salt og ikke nåede at få den af sted. Det er prøvet 2 gange

Husk at de fleste forhandlere forsikre din MC, så du kan roligt afmelde din
egen forsikring og dermed måske spare penge. Husk at en ny plade koster ca.
550,-

--
Mvh.
Henrik

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-09-02 15:49

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
din
> egen forsikring og dermed måske spare penge. Husk at en ny plade koster

Den har jeg også overvejet. Men faktisk fik jeg af en konsulent hos TopDK at
vide at det ikke var noget de ville finde sig i. Og at de kunne nægte at
tegne en forsikring, hvis det var noget der gentog sig flere gange, så det
er værd at undersøge eller overveje før man kaster sig ud i sådan noget. Jeg
er dog ikke klar over om det rent faktisk er noget de håndhæver eller om hun
sagde det for at "skræmme" mig.

Hilsner,

Tony
Divvy '01

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-02 18:03

Da jeg i sin tid var hos TopDK, fik jeg samme besked. Jeg gjorde det nu
alligevel, uden probs. De var dog lidt sure. Men jeg fik jo ca. 1/3 af min
årspræmie retur, så jeg kunne godt leve med at de var sure :o/

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-09-02 20:27

> Da jeg i sin tid var hos TopDK, fik jeg samme besked. Jeg gjorde det nu
> alligevel, uden probs. De var dog lidt sure. Men jeg fik jo ca. 1/3 af min
> årspræmie retur, så jeg kunne godt leve med at de var sure :o/

Hmm... jeg tør faktisk ikke rigtigt at prøve det stunt. Så deres
skræmme-kampagne har virket på mig. Jeg har ikke rigtigt nogle andre
alternativer da jeg:

1) Ikke er med i en brancheforening.
2) Er under 30 år.
3) Endnu ikke har kørt 2 års skadefri.

Så jeg bliver bare hvor jeg er og bider i bordet hvert halve år når
regningen dumper ind af døren.

Hilsner,

Tony

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-09-02 19:49

> din

Ja plus eventuelle extra udgifter i forbindelse med syn - mange kører måske
ikke lige med originale skiver eller har lavet andre modifikationer der ikke
umiddelbart kan synes.

> Og at de kunne nægte at
> tegne en forsikring, hvis det var noget der gentog sig flere gange

De skal tilbyde en anvarsforsikring, mens de kan tilbyde en kasko.

Det er vel stadig begrænset hvad der kan spares på at undvære en
ansvarsforsikring i vintermånederne. Præmien for en ansvarsforsikring er jo
baseret på at de fleste kun kører en del af året. Så det er vel ikke så sært
at selskaberne ikke vil nytegne en police med høj ancienitet hvis man
har gjort det til en vane at afmelde mc'en hvert efterår. Der er vel heller
ikke helt fair over for de andre mc'ister i samme selskab der derved kommer
til at betale en relativt højere præmie uden at være en større risiko for
selskabet ?

/A

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-02 10:13

"Ja plus eventuelle extra udgifter i forbindelse med syn"

Ja, rigtigt. Det var egentlig tiltænkt MC'er under 5 år, det burde jeg ha'
skrevet.

Ang. afmelding, så slipper TopDK jo også for at erstatte ved brand og tyveri
i vintermånederne, så de vinder da også lidt. Men ellers har du jo nok ret

Jeg mener bare ikke at deres vilkår er rimelige bl.a. 20 % selvrisiko v.
tyveri, så det var nok bare min egen protest mod de "store". Kan bare ikke
forstå at det ikke kan gøres bedre i en gruppe med ca. 25.000 medlemmer.
MCTC må se at komme ud og forhandle med andre. Det var noget at det første
jeg ville gøre, hvis jeg var på MCTC.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-02 11:59

> Ang. afmelding, så slipper TopDK jo også for at erstatte ved brand og
tyveri
> i vintermånederne, så de vinder da også lidt. Men ellers har du jo nok ret

Det er nok ikke de store summer i forhold til sæsonens kasko skader.

> Jeg mener bare ikke at deres vilkår er rimelige bl.a. 20 % selvrisiko v.
> tyveri, så det var nok bare min egen protest mod de "store"

De 2 første med motorcykel havde jeg den hos TopDK hvor jeg for en kasko gav
~14% af nyprisen. Derefter skiftede jeg til GF der for det første ikke har
den forhadte 20% selvrisiko ved tyveri, men også forsikrer efter aktuel
værdi istedet for nyværdi og der giver jeg nu ikke mere end omkring
1000kr/året
incl vinterkørsel for en kasko - men så er den også kun forsikret for
25000kr - hvilket så svarer til 4%

/A

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 18:30

Tony Lorentzen <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en
> [...]
gange...... Jeg
> er dog ikke klar over om det rent faktisk er noget de håndhæver eller

Man kan måske risikere ikke at være vellidt; men selskabet bør ikke
kunne tage noge skridt imod en, eftersom de dårligt kan vægte baggrunden
for at man afmelder sit køretøj :-|

--
Armand.

Fra : Boie

Dato : 02-09-02 21:36

Hej

Det der med forsikring fra forhandlerens side, skal du lige undersøge
grundigt og evt. få det skriftligt, for hvis de kun tager 130-150 kr. pr
måned, så tror jeg ikke den er forsikret men at den står på egen risiko, jeg
ved fra nogle eksempler både ved opbevaring og rep. at der blev desværre
stjålet nogle maskiner og det var en kamp kan jeg fortælle, i en af stederne
blev der indgået et forlig men du skal være helt sikker, i de tilfælde jeg
kender var det Harleyer, så mit råd er, at hvis du er en smule usikker, så
sæt ikke din forsikring i stilstand..

M.v.h Boie www.boie.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-02 10:14

Selvfølgelig fik jeg det på skrift, det skal man jo når banken har pant i
den.

--
Mvh.
Henrik