Skærme
Fijala 3554
er kvaliteten af NEC den samme som MITSUBI~
Fra : Razer

Dato : 01-09-02 22:08

Se subj..

jeg opdagede lige at det er mitsubishi der både laver mitsubishi skærme
tillige med at de markedsfører sig som NEC i europa.
er kvaliteten den samme ???

jeg er ikke så kendt ud i skærme og jeg går og kikker på en ny 22" skær,

Når de er med Triniton kan man på en lys skærm se 2 mørke striber.. jeg ved
godt hvorfor men er der andre alternativer til Trniton der giver samme
flotte knivskarpe billede, uden at der er den deformitet i billedet??

jeg har også kikket på Lacie skærme www.lacie.dk men er der nogen der har
nogle erfaringer med den skærm???

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 01-09-02 22:40

Razer skrev:

> [...]
> striber.. jeg ved godt hvorfor men er der andre alternativer til
> Trniton der giver samme flotte knivskarpe billede, uden at der er

Det har ikke noget med deformitet at gøre. Det er blot to streger
som holder gittermasken på plads. Jeg vil vædde med at du ikke kan
se stregerne medmindre du leder efter dem, når du først har brugt
en sådan skærm i et par dage.

> jeg har også kikket på Lacie skærme www.lacie.dk men er der nogen
> der har nogle erfaringer med den skærm???

Så vidt jeg ved, så bruger Lacie billedrør fra Mitsubishi og Mit-
subishi's Diamontron-billedrør er en efterligning, eller videreudvik-
ling om man vil, af Sony's Trinitron som Mitsubishi begyndte at bruge
da Sony's licens på Trinitron udløb. Det er Sony som har opfundet
gittermaskeskærmen eller Trinitron-skærmen, som Sony kalder den.

Diamontron har også to lodrette streger (damper wires) da det også
er en gittermaskeskærm.

http://www.mitsubishi-display.com/faq_desktop.html

Q. Why does my monitor have two horizontal lines appearing on the
screen?

A. All monitors using an aperture grille(*) will display one or two
faint horizontal lines on the screen. An aperture grille uses fine,
tightly stretched vertical wires to align the electron beams with the
appropriate phosphors in the CRT. To prevent the wires from vibrating
and distorting the screen image, damper wires are placed horizontally
across the grille casting a slight shadow on the screen. These lines
are characteristic of aperture grilles and generally fade into the
background without notice.

(*) Gittermaske på dansk.

Madsen.