iBackup til MacOSX - findes det?
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-09-02 21:23

Er der nogen der kan fortaelle mig, om Apple har lavet et "iBackup"
til 10.2, eller om det bare er noget jeg har droemt? Hvis produktet
findes: Hvor kan jeg laese om det? Har lige bladret rundt i Apple
OSX-sider og soeg paa "iBackup", men jeg kan ike fide noget. Saert.

-j

--
Janus Sandsgaard
Celle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Michael Holm

Dato : 01-09-02 21:30

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> findes: Hvor kan jeg laese om det? Har lige bladret rundt i Apple
> OSX-sider og soeg paa "iBackup", men jeg kan ike fide noget. Saert.

Du skal blot melde (og betale) dig til .mac, så er servicen der ! det er
et meget fix lille program - hedder foriøvrigt blot "Backup" er er i
version 1.2 nu

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-09-02 21:39

kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com (Michael Holm) writes:

> Du skal blot melde (og betale) dig til .mac, så er servicen der !
> det er et meget fix lille program - hedder foriøvrigt blot "Backup"
> er er i version 1.2 nu

Como? Foretager man saa backup til Apples server? Koster det ikke en
hest at sende sine gigabytes til Apple? Kan man ikke skrive til en cd,
en dvd, et baand eller andet lokalt?

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-09-02 22:22

On Sun, 1 Sep 2002 22:39:14 +0200, Janus Sandsgaard wrote
(in message <80wuq5bg25.fsf@alfred.skaarup.org>):

Jo.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-09-02 22:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Jo.

Men man kan kun faa "Backup", hvis man koeber .mac? Hvor kan jeg laese
mre om dimsen?

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-09-02 23:01

On Sun, 1 Sep 2002 23:39:14 +0200, Janus Sandsgaard wrote
(in message <80sn0tbda5.fsf@alfred.skaarup.org>):

> Men man kan kun faa "Backup", hvis man koeber .mac? Hvor kan jeg laese
> mre om dimsen?
>
> -j

<http://www.mac.com/WebObjects/Tools.woa/6/wa/continueAfterReminder?wosid=bv2q
ew6wOe1QSqcT.1&aff=consumer&cty=US&lang=en>

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-09-02 19:37

On Mon, 2 Sep 2002 0:10:49 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.B9985D0900065DB4F0284600@news.cybercity.dk>):

> [...]
>>

> <http://www.mac.com/WebObjects/Tools.woa/6/wa/continueAfterReminder?wosid=bv2
> ew6wOe1QSqcT.1&aff=consumer&cty=US&lang=en>

Argh! Jeg har været fristet til at downloade Apple's Back Up flere gange, den
har været på mit skrivebord som .sit, men jeg har smidt den væk førŠ og nu
har jeg prøvet den og synes som sædvanligt, at det Apple laver er skide godt!
Shit! Jeg gider altså ikke smide 1000 kr. væk om åretŠ <hulk!>
[Det er det første back up program, jeg har syntes om - enkelt og ligetil].

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 02-09-02 19:51

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> nu har jeg prøvet den og synes som sædvanligt, at det Apple laver er skide
> godt! Shit! Jeg gider altså ikke smide 1000 kr. væk om året <hulk!>

nu har jeg smidt mine første 49 dollar det jo ikke 1000 kr og håber
på at prispolitikken fra Apple side bliver lavet om inden året er gået
og vi skal betale igen

> [Det er det første back up program, jeg har syntes om - enkelt og
>ligetil].

lige mine ord - simpelt og godt

--

Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> nu har jeg smidt mine første 49 dollar det jo ikke 1000 kr og håber
> på at prispolitikken fra Apple side bliver lavet om inden året er gået
> og vi skal betale igen

Og $99 er heller ikke kr. 1.000,-. Selv om man skal betale hvert år, så
husk, at al software opdateres i en uendelighed. Jeg har selv Retrospect
Express, og man skal da en gang imellem betale for en opgradering,
foruden de gratis opdateringer. Jeg måtte således betale $19.95, da jeg
fik OS X. Man kan naturligvis fortsætte med den gamle version, men
indenfor kort tid kommer der nyt Mac OS eller man får en ny maskine, så
den gamle Retrospect Express ikke er kompatibel. Det samme gælder stort
set alle programmer. Jeg har i øvrigt også Virex, som følger med i .Mac.
Det koster også nogle få hundrede kroner årligt, men så er det med alle
opdateringer og virusdefinitioner.
Det har været anført som argument mod .Mac, at $99, som Apple
skriver, måske ikke er dyrt for alle de programmer og muligheder, man
får. Men det er $99 om året, og så er det dyrt i forhold til at købe et
program til evig arv og eje. Min pointe er, at ingen programmer holder
mere end et par år, med mindre man beholder sin gamle hardware og
styresystem. Det gør de færreste. Jeg tvivler således på, at det, set
over en længere årrække, er dyrere at bruge .Mac end at købe
programmerne.
Naturligvis skal den enkelte se på sit eget behov. Ønsker man
kun nogle få af mulighederne i .Mac er det meget sandsynligt, at man kan
finde dem billigere andre steder. Men samlet set, tror jeg ikke, det er
så dyrt endda.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-09-02 22:23

> [...]

> Como? Foretager man saa backup til Apples server? Koster det ikke en
> hest at sende sine gigabytes til Apple? Kan man ikke skrive til en cd,

Hvordan går det for resten i La Paz?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-09-02 22:41

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Hvordan går det for resten i La Paz?

Glimrende, tak. De ekstra nysgerrige kommer paa min mailingliste - og
saa er mine faeller Jonas (Voss) og Ask (Bjern Hansen) meget taet paa
at have overtalt mig til at saette en weblog op med loegnehistorier og
billeder paa web:

http://test.askbjoernhansen.com

Det er kun en test - og jeg har ikke faaet mit digitalkamera endnu ...

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-09-02 23:01

On Sun, 1 Sep 2002 23:41:29 +0200, Janus Sandsgaard wrote
(in message <80ofbhbd6e.fsf@alfred.skaarup.org>):

Fed side!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Christian Bech

Dato : 02-09-02 10:06

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Glimrende, tak. De ekstra nysgerrige kommer paa min mailingliste -

Jeg er temmeligt forundret over ikke at blive regnet til de ekstra
nysgerrige. cwb@multimedia.au.dk vil gerne høre mere.

>http://test.askbjoernhansen.com

Ganske sød blog.

>Det er kun en test - og jeg har ikke faaet mit digitalkamera endnu ...

Kom i svingninger. Os der ikke har råd til at rejse, skulle jo gerne
have lidt ud af din tur.
--
Christian

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-09-02 17:44

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Jeg er temmeligt forundret over ikke at blive regnet til de ekstra
> nysgerrige. cwb@multimedia.au.dk vil gerne høre mere.

Fortvivl ej. Du er nu puttet i min .qmail. At du ikke uden videre kom
paa listen skyldes et forsoeg paa at udvise et minimum af selvkritik
og en begraensning af selviscenasaettelse over for folk, jeg ikke
kender saa godt - men du skal vaere saa velkomen. Tror i oevrigt at
Ask og Jonas forventer, at blog'en overtager listens funktion. Nu faar
vi se.

> Ganske sød blog.

Takker. Foreloebig er det jo bare en test, men jeg arbejder paa noget
indhold til mailinglisten, som maaske blog'es. Bl.a. har jeg en
historie paa haanden om soelvbjerget i Potosi, hvor 20 mio. mennesker
menes at vaere omkommtet. JA, jeg skal lige tjekket op paa nogle tal
foer den kommer paa.

> Kom i svingninger. Os der ikke har råd til at rejse, skulle jo gerne
> have lidt ud af din tur.

Det skal nok komme. Foreloebig har jeg smidt mit Visa-kort vaek, og
ventre paa et nyt, mens jeg lige taenkre mig om en ekstra gang. Er
meget fristet af Canon Ixus V2.

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 18:36

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 16:44 GMT, Janus wrote:

> Det skal nok komme. Foreloebig har jeg smidt mit Visa-kort vaek, og
> ventre paa et nyt, mens jeg lige taenkre mig om en ekstra gang. Er
> meget fristet af Canon Ixus V2.

jeg har fundet en forhandler og den rette pris: 355 euro, eller 2637kr
- billigere får du det ikke.

<http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=212449&USID=00031874825358>

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-09-02 03:37

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> jeg har fundet en forhandler og den rette pris: 355 euro, eller
> 2637kr - billigere får du det ikke.

Av, det var knagme billigt. Tak for indsatsen. Men hvordan forholdet
sig med garanti? Levering til La Paz? Forsikrng af pakken? etc.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 04:30

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 02:37 GMT, Janus wrote:

> Av, det var knagme billigt. Tak for indsatsen.

Ingen årsag - jeg går selv og kigger lidt på et aparatur og v2 eren er
sammen med A40, 330, S30 og nikon 775 og 885 med i overvejleserne.

> Men hvordan forholdet sig med garanti?

PÅ Canon er der europæisk garanti- dvs det kan indleveres til en Canon
i alle EU lande.

Levering til La Paz? Forsikrng af pakken? etc.

Det må du spørge forhandleren om - kan du ikke få den sendt gennem et
familiemedlem i dk?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-09-02 04:35

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Ingen årsag - jeg går selv og kigger lidt på et aparatur og v2 eren
> er sammen med A40, 330, S30 og nikon 775 og 885 med i
> overvejleserne.

Uh. Findes der dimser der er sejere end V2? Noget jeg skal have med i
overvejelserne?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 10:17

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 03:34 GMT, Janus wrote:

> Uh. Findes der dimser der er sejere end V2? Noget jeg skal have med i
> overvejelserne?

Om de er sejrere ved jeg ikke - v2'erens linses størrelse sætter visse
begrænsninger for både pris og kvalitet.

A40: billigere, byder på bedre billedkvalitet og kan bruge
almindelige AAA batterier og type2 kort - større og ikke nær så cool.

s330: byder på bedre billedkvalitet - koster marginalt mere og er marginalt
større.

s30: byder på betydeligt bedre billedkvalitet og kan bruge type2 - koster
en del mere og er større.

Nikon 885: byder på bedre billedkvalitet, ergonomi og kan bruge type2 -
er større og koster en del mere.

Nikon 775: billigere, byder på marginalt bedre billedkvalitet og
ergonomi - kun en smule større end V2 og ikke så cool.

Der er sikkert også andre modeller og fa1brikater der kan anbefales.
Skulle jeg købe her og nu ville jeg nok slå til og anskaffe et V2 til
denne meget lave pris - ellers ville valget stå mellem Nikon 775
(billigt), Canon 330 (kompromis mellem pris og kvalitet) og s30 (dyrt
men godt).

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 00:06

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> s330: byder på bedre billedkvalitet - koster marginalt mere og er
> marginalt større.

Er den bedre billedkvalitet ikke ogsaa marginal? Ellre er det optikken
der er federe.

Jeg tror lige netop jeg kan leve med 330 i stoerrelse, for jeg er nok
lidt af en sucker efter kompekte ting i metal.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-09-02 00:28

In article <80admyr7vz.fsf@alfred.skaarup.org>,
Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jeg tror lige netop jeg kan leve med 330 i stoerrelse, for jeg er nok
> lidt af en sucker efter kompekte ting i metal.

Køb en æske søm.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 00:43

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Køb en æske søm.

Glemte at sige, at det foerst taeller, hvis dimsen brugen bruger
stroem og har mindst een i/o port. Desuden maa den gerne koere en form
for Unix, men det er ikke et krav.

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-09-02 01:17

In article <80admyprky.fsf@alfred.skaarup.org>,
Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Glemte at sige, at det foerst taeller, hvis dimsen brugen bruger
> stroem og har mindst een i/o port.

Det kunne godt være en kvinde.

> Desuden maa den gerne koere en form for Unix, men det er ikke et
> krav.

</mandehørm> det udelukker så kvinder <mandehørm>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-02 09:05

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 00:17 GMT, Martin wrote:

></mandehørm> det udelukker så kvinder <mandehørm>

Hmm - er man ikke også blandt kvinder tvunget til at gætte sig frem mht.
hvilken komando der virker og hvordan den virker? - eller læse lange
uforstålige manualer?

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-09-02 12:17

In article <hqe4la.3e9.ln@g4.reippuert.dk>,

> Hmm - er man ikke også blandt kvinder tvunget til at gætte sig frem mht.
> hvilken komando der virker og hvordan den virker? - eller læse lange
> uforstålige manualer?

Nej.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-02 10:42

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 23:05 GMT, Janus wrote:

> Er den bedre billedkvalitet ikke ogsaa marginal? Ellre er det optikken
> der er federe.

Optikken er eftersigende "federe", desuden har den 3x optisk zoom mod
2x for V2'erens vedkommnde. Sidst men ikke mindst har jeg set en del
kritik af V2'erens blitz.

> Jeg tror lige netop jeg kan leve med 330 i stoerrelse, for jeg er nok
> lidt af en sucker efter kompekte ting i metal.

Nikon 775 er også ganske lille (og lettere end V2), men kabinetet er vist
i plastik - Til gengæld kan den bruge almindelige foto-batterier, dvs
man får ikke påtvunget canons proporitære batterier. Sidst men ikke
mindst kan både V2 og 330 ikke bruge type2 kort.

kig evt her - dpreview's anmeldelser er mere kritiske end de øvrige
sites jeg er stødt på.

<http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus330/>

<http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixusv/>
(desværre kun V2'erens forgænger)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 15:49

> [...]

> Optikken er eftersigende "federe", desuden har den 3x optisk zoom mod
> 2x for V2'erens vedkommnde. Sidst men ikke mindst har jeg set en del

Problemer som skulle vaere loest med 330'eren? OPdager lige at den er
1.000 kr. dyrere, saa de maa jo gerne vaere sket noget.

> [...]
> foto-batterier, dvs man får ikke påtvunget canons proporitære
> batterier. Sidst men ikke mindst kan både V2 og 330 ikke bruge type2

Det kan Nikon Coolpix 775 vel heller ikke? Er type2 ikke ogsaa mest
til nar man vil putte smaa harddiske i sit kamera, altsaa naar 218 mb
(100 billeder i god kvalitet) ikke er nok?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 11:26

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 14:48 GMT, Janus wrote:

> Problemer som skulle vaere loest med 330'eren?

Med optikken: ja - 330'eren regnes for det vel nok bedste 2Mpixel
kamara på markedet både angående ergonomi, finish, sw og optik. Det
kan sgatens konkurere med de billigere 3Mpixel modeller.

Blitzen skulle også være også bedre end på V2'erens, dog at være
prangende, men det gælder såvidt jeg kan forstå alle kamerare af den
størrelse.

> OPdager lige at den er 1.000 kr. dyrere, saa de maa jo gerne vaere sket noget.

Det er der også.

> Det kan Nikon Coolpix 775 vel heller ikke?

Det er vist korrekt. Afløseren 2500 har i øvrigt fået ret blande
modtagelser mht. til ergonomi (enten/eller), men billedkvaliteten
skulle være en hel del bedre end 775 og meget tæt på 330'eren.

> Er type2 ikke ogsaa mest til nar man vil putte smaa harddiske i sit kamera,
> altsaa naar 218 mb (100 billeder i god kvalitet) ikke er nok?

mjo, men jeg /mener/ også at type2 typisk er billigere. Om det er
muligt at llave type2 hurtigere pga mere fysisk plads skal jeg ikke
gøre mig klog på.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-02 19:35

> [...]

> kamara på markedet både angående ergonomi, finish, sw og optik. Det
> kan sgatens konkurere med de billigere 3Mpixel modeller.

Ved du om der er sket noget med blitz og andet fra V2 til 300? 300 er
storebror til V2, ikke?

> Blitzen skulle også være også bedre end på V2'erens, dog at være
> prangende, men det gælder såvidt jeg kan forstå alle kamerare af den
> størrelse.

Du menre man skla op i saadan noget i spejrefleks-format for at faa
bedre blitz paa taget og saa'n?

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-09-02 19:42

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Ved du om der er sket noget med blitz og andet fra V2 til 300? 300
> er storebror til V2, ikke?

Nej, hov. 330 og V2 er det samme kamera, markedsfoert under
forskellige navne, ikke?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 21:59

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 18:42 GMT, Janus wrote:

> Nej, hov. 330 og V2 er det samme kamera, markedsfoert under
> forskellige navne, ikke?

nej

Ixus 330 = Digitalelph S330 = powershot S330

Ixus V2 = Digitaleph S110 = powershot S110

300 er forgængeren til 330
V (eller S100) er forgængeren til V2.

plain Ixus er den originale model (lillebror og ixus udgave af de
daværende S10 og S20 modeller)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 22:03

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 18:35 GMT, Janus wrote:

> Ved du om der er sket noget med blitz og andet fra V2 til 300?

software, ergonomi, featues og objektiv er forbedret/finpudset fra
V/300 til V2/330. Jeg tror ikke der er sket nogett med den fysiske
blitz men sw styringen til den er sansynligvis også finpudset.

> 300 er storebror til V2, ikke?

mjo, dvs det er 330 der er storebror til V2. 300 og V er forrige års
modeller.

> Du menre man skla op i saadan noget i spejrefleks-format for at faa
> bedre blitz paa taget og saa'n?

noget større og noget med mere strøm.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 00:09

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> PÅ Canon er der europæisk garanti- dvs det kan indleveres til en Canon
> i alle EU lande.

Hvor lang tids garanti? Er den slags garanti lige saa god som de 2 aar
jeg vil faa gennem en dansk forhandler?

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-09-02 09:06

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 23:08 GMT, Janus wrote:

> Hvor lang tids garanti? Er den slags garanti lige saa god som de 2 aar
> jeg vil faa gennem en dansk forhandler?

det mener jeg - men undersøg selv en ekstra gang.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 06:29

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Jeg er temmeligt forundret over ikke at blive regnet til de ekstra
> nysgerrige. cwb@multimedia.au.dk vil gerne høre mere.

Ogsaa moi. Du kender den "rigtige".

> Ganske sød blog.

Den krasher konqueror. Oev.

> Kom i svingninger. Os der ikke har råd til at rejse, skulle jo gerne
> have lidt ud af din tur.

Er der noget med skattekroner i det her? I saa fald vil jeg insistere.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 00:03

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Ogsaa moi. Du kender den "rigtige".

Huh? Du er da paa listen? Hvem er den rigtige?

> Den krasher konqueror. Oev.

Oev! Skal tilstaa at jeg mest bruger Exploder paa disse kanter. Er dog
ved at overtale en netcafe til at installere Red Hat til mig - saa jeg
kan faa mit eget login og noget KDE, AbiWord, terminal og Konquer.

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 05:12

> Huh? Du er da paa listen? Hvem er den rigtige?

Er jeg det? Ikke på mimeradressen.

> Oev! Skal tilstaa at jeg mest bruger Exploder paa disse kanter. Er dog
> ved at overtale en netcafe til at installere Red Hat til mig - saa jeg
> kan faa mit eget login og noget KDE, AbiWord, terminal og Konquer.

Havde du ikke en Mac? Hvis du plager nok, giver de dig bare et netstik.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 15:27

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Er jeg det? Ikke på mimeradressen.

Du har ret. Det var mac-adressen. Det er nu rettet. Dog kan jeg maerke
at det er staerkt vanedannende at skrive weblog, saa det varre nok
ikke laenge foer det meste overgaar hertil:

http://test.askbjoernhansen.com.

Dog skal jeg lige have lavet en laekkert setup, som kan koere under
janus.dk.

> Havde du ikke en Mac? Hvis du plager nok, giver de dig bare et
> netstik.

Jo, en Pismo med smadret yoyo og doedt batteri. Har faktisk fundet et
sted med netstik til Pismoen, men det er jo ikke altid at jeg har den
med rundt ("pas paa roeverne"), saa jeg preser lidt paa med
Linux-projektet for at have en ekstra mulighed i baghaanden. Naar det
er paa plads kommer turen til noget AirPort.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 00:17

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 20:39 GMT, Janus wrote:

> Como? Foretager man saa backup til Apples server?

hvis det er det du vil: ja

> Koster det ikke en hest at sende sine gigabytes til Apple?

Har naturalieøkonomien allerede fået så stor indflydelse på din
begrebsverden? (NB. var det ikke mere passende at bruge lama som
metafor)

> Kan man ikke skrive til en cd, en dvd, et baand eller andet lokalt?

jo - men kun som fuldgyldig .mac abonent

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-09-02 21:38

> jo - men kun som fuldgyldig .mac abonent

Det var nedslående. Mener ellers at have læst noget positivt nyt i en
anden tråd desangående.

Hvorfor kan Apple da ikke bare lave en backup dimmer der kan køre i det
lokale, og så reklamere med, at Mac'erne er maskinerne med backup
indbygget i sys.softwaren? Jeg mener det ville være en styrkelse af
platformen, men Apples salgspsykologer har nok også hørt den gamle
skrøne om, hvorfor en Rolls Royce havde hul i kofangeren, men ikke noget
startsving i bagagerummet
--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 10:00

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 20:37 GMT, Mich. wrote:

> Hvorfor kan Apple da ikke bare lave en backup dimmer der kan køre i det
> lokale, og så reklamere med, at Mac'erne er maskinerne med backup
> indbygget i sys.softwaren?

Backup kan bruges lokalt men kun hvis du er fulgyldigt .mac abonnent
I øvrigt er der skam et par backup-up værktøjer inkluderet i form
af pax, ditto og tar - men de fungerer alle kun i komandlinien.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-09-02 22:22

> Backup kan bruges lokalt men kun hvis du er fulgyldigt .mac abonnent
> I øvrigt er der skam et par backup-up værktøjer inkluderet i form
> af pax, ditto og tar - men de fungerer alle kun i komandlinien.

Betale for .mac? Nej, tak (jeg har aldrig fundet ud af det - iTools
fungerer heller ikke på mit system - men jeg savner det ikke)

Komandlinien? Taler vi her igen om terminalen?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-09-02 09:57

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 21:21 GMT, Mich. wrote:

> Komandlinien? Taler vi her igen om terminalen?

ja - den store stygge terminal