Send SMS via datakabel på T28s/T39m ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 01-09-02 19:53

Hej,

Jeg har nu lige prøvet fra et terminal program at kommunikere
med både en T28s og en T39m (det var hvad jeg lige havde på lager)
En

AT+CMGF=1

giver mig

+CMS ERROR: 303

Så var det jeg spekulerede på, om det ikke skulle være muligt på
Ericsson telefoner - det burde det da være, men fejl 303 skulle jo
være "Operation not supported;" - det synes jeg virker meget
mystisk,..

Alle steder er det jo specificeret at følgende sekvens skulle sende en
SMS afsted:

AT+CMGF=1
AT+CMGS="+15127752607",129
>This is a test. WOW!

Er der nogen der kan fortælle mig hvad pokker problemet er ?

/Brian

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 02-09-02 14:38

Brian Ipsen wrote:

> AT+CMGF=1
> AT+CMGS="+15127752607",129
>
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad pokker problemet er ?

Den første At-kommando er "Use Text-mode". Der er kun få mobilos'er
der understøtter dette. Alle understøtter PDU-mode, men den er
rasende besværlig.
Nokia 5110, 5130, 6210, 7110, 9110, 9000i og Siemens TC35 understøtter
textmode (andre nyere modeller gør måske også).

Mvh, Bo.

Bo Braendstrup
Oersted.DTU
Electromagnetic Systems
Technical University of Denmark
bbr@oersted.dtu.dk

Fra : Fischer

Dato : 03-09-02 05:40

> Den første At-kommando er "Use Text-mode". Der er kun få mobilos'er
> der understøtter dette. Alle understøtter PDU-mode, men den er
> rasende besværlig.

Jeg mindes engang at have rodet lidt med dette.
Findes der en side på nettet omkring PDU-formatet, så os næsten dødelige kan
forstå det?

*Fischer

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 03-09-02 09:17

Fischer wrote:

> Jeg mindes engang at have rodet lidt med dette.
> Findes der en side på nettet omkring PDU-formatet, så os næsten dødelige kan
> forstå det?

http://www.dreamfabric.com/sms/

Uhyggelig læsning

Fra : Fischer

Dato : 03-09-02 09:48

> http://www.dreamfabric.com/sms/
> Uhyggelig læsning

Ja, GYS!
Tak alligevel.
Jeg gemmer siden til jeg engang får meget god tid .... !

*Fischer