Kørsel på fodboldbane - teoretisk muligt?
Fra : wheeler

Dato : 01-09-02 19:49

Jeg har her i weekenden fulgt en opfordring til at forsøge wheelies på et
lidt blødere underlag og uden at være til fare for andre end mig selv .-)

Jeg kan efter blot 10 minuters øvelse konstatere at det ikke kan lade sige
gøre (absolut ikke). Selvom banen er knastør og "nytrimmet" og mine
enduro-dæk er rimelig grovmønsteret

Jeg prøvede at lukke luft ud af bagdækket (ned til 10 Psi) - det hjalp en
anelse = tøsewheelie!!

Wheeler

Fra : Torben Andersen

Dato : 01-09-02 20:40

Hvorfor starter du ikke med at lære det grundlæggende i baghjulskørsel:
Kør i 1'ste gear og træk den op, kør langsomt imens du holder dig på
balancepunktet, og brug bagbremsen når du er ved at ryge bag over. (= lig
med at nr-pladen skraber hen af jorden).
Når du har styr på dette kan du i alle gear køre på baghjulet.
Hold evt. stille op af en mur el. lign. og find dit balancepunkt.
Lyder svært, men er til at klare på et par hundrede forsøg.
Det kan også være du skal øve dig på en trædecykel, hvilket heller ikke er
så tosset. ha-ha.

gammel cross rotte

Fra : wheeler

Dato : 01-09-02 21:07

"Torben Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor starter du ikke med at lære det grundlæggende i baghjulskørsel:
> Kør i 1'ste gear og træk den op

[Klip]

Hej Torben - jeg er ikke helt nybegynder - ..men jeg synes det med græs ku
være sjovt -at øve sig på - det gør heller ikke så ondt/dyrt når det går
galt - for det gør det jo engang imellem (

hvi du føler min indlæg vil du kunne se, at jeg bla. har en pegout 206 cab,
en bakkeåbningstur og en patruljeforfølgelse på samvittigheden - derfor
dette alternative øvested

Var det ikke Rittig som skrev nogle bevingede ord om, hvornår man skidder i
bukserne efter en wheelie-...det stadie er jeg passeret

Wheeler

Fra : Ole Baun

Dato : 01-09-02 22:10

"wheeler" skrev i en meddelelse news:bitc9.131$ia3.1737@news.get2net.dk...
> Jeg har her i weekenden fulgt en opfordring til at forsøge wheelies på et
> lidt blødere underlag og uden at være til fare for andre end mig selv .-)

Kørsel på fodboldbane vil sikkert være teoretiskt mulig; - men hvis du vil
undgå at komme til skade skal du nok sørge for at vælge fodboldbanen med
omhu

Og jeg tænker her ikke på underlaget, men på evt. tilskuere til dit
artisteri.

Ole Baun (motorcyklist og (amatør-)fodboldspiller)

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-09-02 22:13

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan efter blot 10 minuters øvelse konstatere at det ikke kan lade sige
> gøre (absolut ikke). Selvom banen er knastør og "nytrimmet" og mine
> enduro-dæk er rimelig grovmønsteret

To kommentarer:
1. Jeg håber du har fået lov til at køre på den fodboldbane, ellers er du
.... tjah, et dumt svin.
2. Jo, det kan godt lade sig gøre, men græs er glat, så det er absolut ikke
det nemmeste sted at øve sig. Hvis du kan finde en nogenlunde jævn grusvej,
så er det meget lettere, der er nemlig ordentligt bid. Og iøvrigt er det
klart lettest at wheelie'e op ad bakke, så det perfekte sted er en jævn
grusvej op ad bakke Okay, dem er der ikke så mange af, men måske du kan
finde en bare lidt øde vej op ad bakke?
Når du begynder at få styr på sagerne, så husk at grunden til at det er
lettere op ad bakke (og sværere ned ad bakke) er at du opad ikke skal have
cyklen så højt op for at finde balancen, ligesom tyngdekraften hjælper med
at holde accelerationen nede. Det glemte jeg en dag op ad Sohngårdsholmsvej,
så jeg hev den ALT for langt op - og gik naturligvis bagover med fuld musik.
Det kedelige var at det var ... tjah... dér. Og at det var lige foran Ann,
som kørte på gadecyklen. Og at min motorcykel kørte ind i en have. Og at
store dele af mit korpus bagefter lignede en skrællet tomat. Og at min
hundedyre Cordura-jakke blev flået totalt til patchwork. Og at jeg havde
slået mig 20 steder på een gang. Og et par andre ting som jeg har glemt.

> Jeg prøvede at lukke luft ud af bagdækket (ned til 10 Psi) - det hjalp en
> anelse = tøsewheelie!!

Så har du huleme ikke lukket meget ud, off-road køres med 12-14 psi bag og
16-18 for.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 03-09-02 21:17

> [...]
>

> To kommentarer:
> 1. Jeg håber du har fået lov til at køre på den fodboldbane, ellers er du

Hvor spørger man om lov henne ?

(fodboldbane og fodboldbane, der var nok nærmere tale om et stykke øde græs,
som ikke var blevet slået i længere tid, og som derfor ikke tog skade af et
par forkølede "burnere" ...

(men derfor kan man jo godt være et dumt svin alligevel )

Wheeler