follow focus i mac osX ?
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-09-02 12:48

Supporter mac os X follow focus muse-mode ?? Dvs. at der skrives
i det vindue som musen peger på, eller skal man rent faktisk klikke
på vinduet ?

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-02 19:54

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 11:47 GMT, Jon wrote:
> Supporter mac os X follow focus muse-mode ?? Dvs. at der skrives
> i det vindue som musen peger på, eller skal man rent faktisk klikke
> på vinduet ?

du skal klikke på vinduet (heldigvis)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-09-02 20:26

In article <0ontka.3q2.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> du skal klikke på vinduet (heldigvis)

øøøøøøøøøøvvvvvvvvv, det er simpelthen det mest irriterende jeg ved.
Er der ingen måde hvor jeg kan slå det over på follow focus ?

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-02 20:57

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 19:26 GMT, Jon wrote:

> øøøøøøøøøøvvvvvvvvv, det er simpelthen det mest irriterende jeg ved.
> Er der ingen måde hvor jeg kan slå det over på follow focus ?

ikke såvidt jeg ved, men kig på <http://macosxhints.com> - synes du
virkelig om den adfærd? Jeg finder irriterende hvis man kommer til at
ramme musen mens man sidder og skriver.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-09-02 21:02

In article <tdrtka.1t2.ln@g4.reippuert.dk>,

> Jeg finder irriterende hvis man kommer til at
> ramme musen mens man sidder og skriver.

Med den måde dine fingre farer rundt på kan jeg godt forstå dit
forbehold.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-09-02 21:19

In article <newsspam4-B4F6CA.22015201092002@dtext.news.tele.dk>, Martin Edlich wrote:
> In article <tdrtka.1t2.ln@g4.reippuert.dk>,

> Med den måde dine fingre farer rundt på kan jeg godt forstå dit
> forbehold.

Så, jeg gider ikke have slåskampe i mine tråde.

JonB

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-09-02 21:41

In article <slrnan4thq.ktm.bendtsen@brok.diku.dk>,
bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) wrote:

> Så, jeg gider ikke have slåskampe i mine tråde.

Det er ikke en slåskamp - det er mobning.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-02 23:33

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 20:41 GMT, Martin wrote:

> Det er ikke en slåskamp - det er mobning.

Ser jeg endnu en begyndene sammensværgelse imod, nu også, min person?

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-09-02 23:44

In article <slrnan55de.7nr.spam@mimer.null.dk>,

> Ser jeg endnu en begyndene sammensværgelse imod, nu også, min person?

Vi har dannet en loge...

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-02 01:36

On Mon, 02 Sep 2002 00:44:19 +0200, Martin <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <slrnan55de.7nr.spam@mimer.null.dk>,

> ^
Insert "d"
> Vi har dannet en loge...

Er man automatisk medlem hvis man er Mortens officielle stavekontrol
på Usenet, eller er der en optagelsesprøve, hvorefter man får de
hemmelige håndtegn demonstreret?

- aka jonAspell 0.1b, Mortens officielle stavekontrol.-

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 08:20

In article <uobuka.l33.ln@wintermute.verture.net>,
Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Er man automatisk medlem hvis man er Mortens officielle stavekontrol
> på Usenet,

Vi optager ikke defekte medlemmer.

> eller er der en optagelsesprøve, hvorefter man får de
> hemmelige håndtegn demonstreret?

Det er hemmeligt.

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-02 08:32

On Mon, 02 Sep 2002 09:20:27 +0200, Martin <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Vi optager ikke defekte medlemmer.

(:

> Det er hemmeligt.

Øv.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-09-02 21:38

> Insert "d"
>
> Er man automatisk medlem hvis man er Mortens officielle stavekontrol
> på Usenet, eller er der en optagelsesprøve, hvorefter man får de
> hemmelige håndtegn demonstreret?

Øh, den første øvelse går vel på, at du disciplinerer din tabulator ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
(tidl. nordtjysk stavekontrol)

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-02 21:54

On Mon, 2 Sep 2002 22:37:54 +0200, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Øh, den første øvelse går vel på, at du disciplinerer din tabulator ?

Jeg lavede det med indryk, ikke tabulator, hvilket kan være grunden
til at det ser sjovt ud hos dig. Det kommer sig af at jeg tidligere
havde problemer med jed's tabulator definition, men den skulle være
disciplineret nu.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-09-02 23:48

> [...]

> til at det ser sjovt ud hos dig. Det kommer sig af at jeg tidligere
> havde problemer med jed's tabulator definition, men den skulle være

Indryk? Hvad er det? Nå, forskellen ligger vel mellem slrn og så Suppen?
Eller?

Men lad det fare, det var bare ment som en venlig bemærkning.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-09-02 00:06

On Tue, 3 Sep 2002 00:48:25 +0200, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Indryk? Hvad er det? Nå, forskellen ligger vel mellem slrn og så Suppen?
> Eller?

Jeg mente selvfølgelig mellemrum <smacks self>. Udover det er jeg vist
ved at rode mig ud i noget jeg ikke har forstand til. I stedet vil jeg
gå over i hjørnet og skrive nogle sudo-kommandoer, det gik så fint
sidst jeg prøvede det efter midnat (;

> Men lad det fare, det var bare ment som en venlig bemærkning.

Det blev det også opfattet som.

(:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 11:11

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 23:06 GMT, Jonas wrote:

> [...]
> ved at rode mig ud i noget jeg ikke har forstand til. I stedet vil jeg
> gå over i hjørnet og skrive nogle sudo-kommandoer, det gik så fint

Nu Mich har beærret os med sit selskab, kunne du pasende lære ham et par
stykker.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-02 23:41

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 20:01 GMT, Martin wrote:

> Med den måde dine fingre farer rundt på kan jeg godt forstå dit
> forbehold.

Mener du jeg er nervøst anlagt? jeg har blot altid min mus liggende
foran tastaturet - mellem hænderne. Når man både skal drikke kaffe og
ryge, kan det til tider være svært at kontrolere dingenoterne for enden
af armen - Hvis man ikke lige kigger på skærmen, kan der gå lang tid
før man opdager at have skrevet et helt usenet indlæg i finder eller i
IE's url linie... Skrækeksmeplet må være at man i en news artikkel til
Mich skriver "rm -R / <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en
uheldigvis befandt sig over et su'et terminalvindue... bummer #"!&

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-09-02 23:51

In article <slrnan55s2.7nr.spam@mimer.null.dk>,

> Mener du jeg er nervøst anlagt?

Nejda, du har jo ikke noget at være nervøs for, har du vel?

> jeg har blot altid min mus liggende foran tastaturet - mellem
> hænderne. Når man både skal drikke kaffe og ryge, kan det til tider
> være svært at kontrolere dingenoterne for enden af armen

Brug et sugerør til kaffen, foveksl det med cigaretten, så er du vænnet
af med begge dele.

> - Hvis man ikke lige kigger på skærmen, kan der gå lang tid
> før man opdager at have skrevet et helt usenet indlæg i finder eller i
> IE's url linie...

Sådan noget lignende har jeg prøvet. Lige pludslig sidder man og kigger
på en browser, der fortæller en at siden "Det var da en overordentlig
interessant jobannonce i har brygget sammen til mig" ikke kan vises.

> Skrækeksmeplet må være at man i en news artikkel til
> Mich skriver "rm -R / <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en
> uheldigvis befandt sig over et su'et terminalvindue... bummer #"!&

Installer noget talestyringssoftware, så kan du få det endnu sjovere.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 00:59

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 22:50 GMT, Martin wrote:

> Nejda, du har jo ikke noget at være nervøs for, har du vel?

ud over dine indlæg: nej

> Brug et sugerør til kaffen, foveksl det med cigaretten, så er du vænnet
> af med begge dele.

Nej tak, jeg har intet ønske om at holde op - Det svarer til at du
holdt op med at drikke øl og whisky blot fordi det kan fremkalde
hovedpine...

> Installer noget talestyringssoftware, så kan du få det endnu sjovere.

ikke hvis jeg ved samme lejlighed skiller mig af med dingenoterne -
så kommer jeg ikke til uforvarendel at skifte fokus vindue,

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 08:23

In article <slrnan5ado.7nr.spam@mimer.null.dk>,

> Nej tak, jeg har intet ønske om at holde op - Det svarer til at du
> holdt op med at drikke øl og whisky blot fordi det kan fremkalde
> hovedpine...

Whisky staves med stort begyndelsesbogstav - sådan er det med guder.

> ikke hvis jeg ved samme lejlighed skiller mig af med dingenoterne -
> så kommer jeg ikke til uforvarendel at skifte fokus vindue,

"Luk så det vindue kælling"?

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-09-02 01:31

On Sun, 1 Sep 2002 22:41:06 +0000 (UTC), Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Skrækeksmeplet må være at man i en news artikkel til
> Mich skriver "rm -R / <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en
> uheldigvis befandt sig over et su'et terminalvindue... bummer #"!&

Det lyder som noget jeg kunne lave (:

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 02:34

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 00:31 GMT, Jonas wrote:

> Det lyder som noget jeg kunne lave (:

sjovt nok tænke jeg også på dig, mens jeg skrv det

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-09-02 21:38

> sjovt nok tænke jeg også på dig, mens jeg skrv det

Så er _jeg_ straks mere beroliget. Men, Jonas, du skal ikke hoppe på
den. Ham mOrten kan være lidt af en snavs fyr

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 08:38

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> af armen - Hvis man ikke lige kigger på skærmen, kan der gå lang tid
> før man opdager at have skrevet et helt usenet indlæg i finder eller i
> IE's url linie... Skrækeksmeplet må være at man i en news artikkel til

En ny og spændende variant af blindskrift :)

> Mich skriver "rm -R / <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en
> uheldigvis befandt sig over et su'et terminalvindue... bummer #"!&

Det kan du jo bare lade være med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-09-02 21:38

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det kan du jo bare lade være med.

Tak, Thorbjørn, jeg opfatter din bemærkning som en støtte. Jeg _kan_
altså ikke helt forstå, hvorfor jeg skal lokkes ud i uføre (af den
slags, som er mod min vilje. Der findes andre slags uføre .... :))

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 06:23

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Tak, Thorbjørn, jeg opfatter din bemærkning som en støtte. Jeg _kan_

Naturligvis. Jeg gaar ikke ind for den slags ting med "Prøv nu at
skrive det her - der sker næsten ingenting!", men sådan er vi så
forskellige. Det ér jo ny legetøj :)

> altså ikke helt forstå, hvorfor jeg skal lokkes ud i uføre (af den
> slags, som er mod min vilje. Der findes andre slags uføre .... :))

Piller du nu også ved kæresten?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 11:18

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 07:38 GMT, Thorbjoern wrote:

> Det kan du jo bare lade være med.

nej det er ét af mine mål her i livet

Fra : Jan Jonasen

Dato : 02-09-02 18:50

In article <slrnan55s2.7nr.spam@mimer.null.dk>, Morten Reippuert Knudsen
(spam@reippuert.dk) wrote:
> [...]
> Mich skriver "rm -R / <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en
> uheldigvis befandt sig over et su'et terminalvindue... bummer #"!&

Det er nu også mest bekvemt, hvis man arbejder med tekst vinduer i vid
udstrækning. Tidligere sad jeg dagligt overfor en række xterm'er og emacs,
her var mouse focus en velsinelse, specielt koblet med at man reelt også
have tastatur skift mellem vinduer, ægte valgfrihed

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 19:14

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 17:49 GMT, Jan wrote:

> specielt koblet med at man reelt også have tastatur skift mellem vinduer,
> ægte valgfrihed

ævle + n(umber) eller ævle + pil frem/tilbage

Viturelle fuldskærms konsoler som i linux savner jeg dog i Mac OS X

Fra : Jan Jonasen

Dato : 02-09-02 20:53

In article <lp90la.9f4.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen
(spam@reippuert.dk) wrote:
> ævle + n(umber) eller ævle + pil frem/tilbage

Det husker jeg, men det gælder kun terminalen, ikke alle vinduer.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-09-02 13:29

In article <lp90la.9f4.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> ævle + n(umber) eller ævle + pil frem/tilbage
>
> Viturelle fuldskærms konsoler som i linux savner jeg dog i Mac OS X

Kan man ikke få det i X der kører oven på osX ?

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 17:06

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 12:28 GMT, Jon wrote:

> Kan man ikke få det i X der kører oven på osX ?

nej - på linux ma. kører disse konsoller ej heller i X, X kører i
konsollerne...

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-09-02 17:21

In article <qkm2la.cb6.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> nej - på linux ma. kører disse konsoller ej heller i X, X kører i
> konsollerne...

okay, jeg tror vi gik forbi hinanden...

Visse X window managers har virtuelle "desktops", som der kan skiftes
imellem. Spørgsmålet var om X under osX har de samme muligheder.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 18:30

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 16:21 GMT, Jon wrote:

> okay, jeg tror vi gik forbi hinanden...
>
> Visse X window managers har virtuelle "desktops", som der kan skiftes
> imellem. Spørgsmålet var om X under osX har de samme muligheder.

Det har det

Mac OS X's windowmanager har det Ikke out-of-the-box, men det kan
tredieparts produkter råde bod på - Det er dog ikke det jeg savner

Hvis jeg sidder med X bruger jeg det faktisk aldrig - tværtimod bruger
jeg recurser på at hitte ud af hvorledes det slås fra.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-09-02 18:51

In article <6jr2la.fk6.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg sidder med X bruger jeg det faktisk aldrig - tværtimod bruger
> jeg recurser på at hitte ud af hvorledes det slås fra.

Jeg elsker dem, har forskellige slags vinduer på hver "desktop"

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 20:29

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 17:51 GMT, Jon wrote:

> Jeg elsker dem, har forskellige slags vinduer på hver "desktop"

jeg kan ikke se hvad man skal med mere end én desktop, når man kan
skjule hele programmer (ævle+h) eller minimere uønskede vinduer (ævle+m)

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 03-09-02 21:05

In article <mi23la.nt6.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> jeg kan ikke se hvad man skal med mere end én desktop, når man kan
> skjule hele programmer (ævle+h) eller minimere uønskede vinduer (ævle+m)

Hvordan definerer du uønskede vinduer ?

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 23:20

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 20:05 GMT, Jon wrote:

> Hvordan definerer du uønskede vinduer ?

Dem jeg ikke kigger på eller ikke skal bruge - i X putter man dem
traditionelt over på en anden desktop eller ikonificerer dem. På Mac
OS vil man enten minimere vinduet eller skjule programmet.
Jeg kan ikke se hvordan viturelle desktops + iconificering er mere
funktionelle end skjul og minimer - man kan alligevel kun se én
desktop af gangen.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-09-02 08:18

In article <uic3la.lq7.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
> Jeg kan ikke se hvordan viturelle desktops + iconificering er mere
> funktionelle end skjul og minimer - man kan alligevel kun se én

Fordelen ved virtuelle desktops er at du kan samle programmer der
hører sammen på en desktop. Og derved skal du kun skifte en gang
for at "finde" og "maximere" dem alle. I stedet for at skulle gendanne
fx. 3 programmer.

JonB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 05:09

> jeg kan ikke se hvad man skal med mere end én desktop, når man kan
> skjule hele programmer (ævle+h) eller minimere uønskede vinduer (ævle+m)

Kommer an på ens arbejdsmetode.

Man kan have ting samlet i en fast opsætning, og herved hurtigt skifte
mellem dem. Min kollega bruger det meget - han har en komplet
mailopsætning på desktop 1, og hans standardopsætning af editor med
flere vinduer på desktop 4. 2 og 3 ved jeg ikke hvad han bruger til -
Mozilla formentlig.

Jeg bruger det aldrig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 15:38

> [...]

> jeg kan ikke se hvad man skal med mere end én desktop, når man kan
> skjule hele programmer (ævle+h) eller minimere uønskede vinduer

Det er selvfoelgelig en smagssag, man jeg finder det faktisk ganske
praktisk. Organiserer eksempelvis de mest brugte programmre paa
forskellige desktoppe, som jeg saa lynhurtigt kan skifte i mellem: 1)
Mail og news paa et desktop, 2) Tekstbehandling i det naeste, 3) Browser
(med flere vinduer aabne) i det tredje etc.

Fordelen er maaske isaer til at faa oeje paa en broswer, som ofte
bruger flere vinduer. Jeg skal ikke fedte med at maximere og minimee
en masse aabne vinduer: Jeg skifter blot med eet fast tastetryk. Det
er lidt som med et stort skrivebord i den fysiske verden: Man kan
selvfoelgelig misbruge pladsen til at lave mere rod og uorden, men det
kan ogsaa bruges til at skabe overblik.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-09-02 15:46

In article <80heh5yg4h.fsf@alfred.skaarup.org>, Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
>
> Fordelen er maaske isaer til at faa oeje paa en broswer, som ofte
> bruger flere vinduer. Jeg skal ikke fedte med at maximere og minimee

Har du prøvet tabbed browsing ?? Det er bare lækkert. Opera startede
med det. Sidenhen har mozilla, galeon (og andre i samme familie) fået
det også. Det er ret lækkert.

JonB

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 16:07

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) writes:

> Har du prøvet tabbed browsing ?? Det er bare lækkert. Opera startede
> med det. Sidenhen har mozilla, galeon (og andre i samme familie)
> fået det også. Det er ret lækkert.

Nej, det tror jeg ikke. Hvad gaar det mere praecis ud paa?

Jeg er et svin med at aabne browservinduer, saa jeg kan godt lide at
holde udskejelserne i en dektop for sig. Hvad sidder du egentlig paa
for en maskine?

-j

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-09-02 16:16

In article <804rd5yes8.fsf@alfred.skaarup.org>, Janus Sandsgaard wrote:

> Nej, det tror jeg ikke. Hvad gaar det mere praecis ud paa?

Det er 1 browser vindue. Opera har elendig handling af det. Mozilla
er bedre, men galeon er bedst. Du åbner browser vinduer inden i dit
browser vindue. For det meste er disse maximeret.
Så er der en "tab" enten vandret eller lodret. Der står navnet på
siden, og trykker du på den bliver siden aktiveret. Opera åbner
nye vinduer oven på de existerende. Mozilla åbner bagved, men sætter
tab'en bagerst i køen. Galeon åbner tabben nede under den der allerede
er aktiveret. Derved kan du fx. besøge en blog. Åbne alle historier på
forsiden som tabs, og så læser du en tab. I den er der nogle flere
links, dem åbner du så også. I galeon ligger de lige efter den tab
du læser åpt. Dvs. tingene hænger lige som sammen.

> Jeg er et svin med at aabne browservinduer, saa jeg kan godt lide at
> holde udskejelserne i en dektop for sig. Hvad sidder du egentlig paa
> for en maskine?

Jeg har også RIGTIG mange browser vinduer. Pt. sidder jeg i
en lille skod PC. Den har en 550MHz via samuel cpu, 256MB ram
en 4GB 2.5" harddisk, dvs. den er langsom. Samt et elendigt
grafik kort. Og en 17" sony g200. Heldigvis kører den linux,
tænk hvis det var windows, så ville jeg jo slet ikke få noget
ud af maskinen.

Derhjemme har jeg en 1GHz amd duron, med 256 ram, og 2 matrox
grafik kort. Samt 2 15" apple TFT studio display skærme. De
er lækre, billedet står totalt godt.

JonB

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 16:20

> [...]

> er bedre, men galeon er bedst. Du åbner browser vinduer inden i dit
> browser vindue. For det meste er disse maximeret. Så er der en

Ahh.. nu er jeg med. SMart. Tror faktisk at jeg har proeevt det, men
dte er laenge siden og glemt igen. Kan det passe at Opera har kunen
det, dengang jeg sad paa en 486-20 i WIndos 3.1?

> Derhjemme har jeg en 1GHz amd duron, med 256 ram, og 2 matrox grafik
> kort. Samt 2 15" apple TFT studio display skærme. De er lækre,
> billedet står totalt godt.

Saa det er Apple-skaermene, der har bragt dig paa disse kanter af
usenet?

-j

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-09-02 16:39

In article <80r8g9wzn9.fsf@alfred.skaarup.org>, Janus Sandsgaard wrote:

> Ahh.. nu er jeg med. SMart. Tror faktisk at jeg har proeevt det, men
> dte er laenge siden og glemt igen. Kan det passe at Opera har kunen
> det, dengang jeg sad paa en 486-20 i WIndos 3.1?

sikkert

> Saa det er Apple-skaermene, der har bragt dig paa disse kanter af
> usenet?

Nja, efter apple har lavet osX er jeg blevet langt mere interesseret.
Men jeg har længe synes at deres design er pænt, derfor købte jeg de
skærme.
Grunden til at jeg startede denne tråd er at jeg overvejer at købe en
bærbar til mig selv på arbejdet, i stedet for en PC workstation, men
jeg kan dårligt leve uden follow focus.

JonB

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 16:46

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) writes:

> Grunden til at jeg startede denne tråd er at jeg overvejer at købe
> en bærbar til mig selv på arbejdet, i stedet for en PC workstation,
> men jeg kan dårligt leve uden follow focus.

Det burde da kunne fikses? Eller kan du vel koebe en TiBook og putte
Linux paa den og koere MOL til Mac-applikationer, indtil Apple tager
sig sammen til at bygge follow focus ind i OSX sammen med virtuelle
desktoppe? Ved ikke hvor godt MOL virker med OSX

-j

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-09-02 17:53

In article <80bs7dwyep.fsf@alfred.skaarup.org>, Janus Sandsgaard wrote:

> Det burde da kunne fikses? Eller kan du vel koebe en TiBook og putte

Jeg tror det bliver en 14" ibook, jeg kan bedre lide ibook end Tibook,
desuden tror jeg at på en ibook ses ridser mindre end på tibook.

> Linux paa den og koere MOL til Mac-applikationer, indtil Apple tager
> sig sammen til at bygge follow focus ind i OSX sammen med virtuelle
> desktoppe? Ved ikke hvor godt MOL virker med OSX

Tja, det var en mulighed, men osX spiller altså langt bedre
sammen med apple's hardware end linux gør, de er lige som
lavet til hinanden.

JonB

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-09-02 16:24

in article slrnanc8st.qeo.bendtsen@brok.diku.dk, Jon Bendtsen at
bendtsen@diku.dk wrote on 04/09/02 17:15:

> Derhjemme har jeg en 1GHz amd duron, med 256 ram, og 2 matrox
> grafik kort. Samt 2 15" apple TFT studio display skærme. De
> er lækre, billedet står totalt godt.

Så du fik dem til at virke
--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-09-02 16:44

In article <B99BF212.75AA%peter@kiil.net>, Peter Kiil wrote:
> in article slrnanc8st.qeo.bendtsen@brok.diku.dk, Jon Bendtsen at

> Så du fik dem til at virke

Ja, det gjorde jeg da. Jeg fik ret hurtigt den ene til at virke,
men da jeg ikke havde et agp kort, så det måtte vente til jeg fik
ny computer. 6 måneder :/
Så købte jeg et matrox g550, og forsøgte at få deres dual dvi til
at virke, men den ender i et hanstik, og det gør skærmens også.
RIGTIG SMART. Man kan ikke købe et matrox kabel der ender i et
hunstik, og man kan heller ikke købt dvi gender changers.
Så jeg har et g550, og et gammelt g200, med digital addon, og en
fp20 til dvi converter.

Jeg har overvejet at købe det helt nye matrox prahelia, men det er
mig LIDT dyrt. 3k for et grafik kort.
Men jeg kunne nu godt tænke mig 3 skærme... Men så skal jeg have
et andet grafik kort af en eller anden slags.

JonB

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 05:07

bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen) writes:

> Visse X window managers har virtuelle "desktops", som der kan skiftes
> imellem. Spørgsmålet var om X under osX har de samme muligheder.

Du oversætter bare den windowmanager der kan, og bruger den.

XDarwin understøtter Xinerama, så man kan godt have flere skærme tilsluttet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-09-02 21:38

> Skrækeksmeplet må være at man i en news artikkel til
> Mich skriver "rm -R / <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en
> uheldigvis befandt sig over et su'et terminalvindue... bummer #"!&

Nå, skal jeg nu holdes op som skrækeksempel for at skræmme nogen? Til
andre i gruppen vil jeg bare sige, at det ikke er _alle_ Mortens gode
råd, som jeg følger slavisk

Det der med en lille sort tv-skærm på maskinen er ikke lige mig, jeg har
en fjorten tommers med farver, der kan modtage ca. 5 stationer, når jeg
altså gider se tv.

Meeen, hmmm, det var måske noget, man skulle lære, det der med
terminalen? Jeg har fået indtryk af, at det er lidt af en tryllemaskine

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Meeen, hmmm, det var måske noget, man skulle lære, det der med
> terminalen? Jeg har fået indtryk af, at det er lidt af en
> tryllemaskine

Ja, den kan få alting til at forsvinde
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 11:57

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 10:34 GMT, Henrik wrote:

> Ja, den kan få alting til at forsvinde

også gæld?

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

> [...]
> foran tastaturet - mellem hænderne. Når man både skal drikke kaffe og
> ryge, kan det til tider være svært at kontrolere dingenoterne for enden

Morten! Du vil da ikke fortælle, at du ryger? Er du klar over, hvor
farligt det er? Mine forældres nabo midt i halvtredserne har efter at
have hostet nogle måneder fået konstateret lungekræft. Hele området
mellem lungerne, hvor hjertet og blodkarrene ligger, er fyldt med
forstørrede lymfekirtler, som det har spredt sig til, og leveren er
fyldt med metastaser (dattersvulster på dansk). Der er ikke andet end
smertestillende behandling at tilbyde. Selv om han går oppe nu og passer
sit arbejde, kan det være et spørgsmål om ganske få måneder.
Det er naturligvis kun en lille del af rygerne, der får
lungekræft, men stort set alle med lungekræft er rygere. Og trods en
massiv indsats er femårs-overlevelsen kun 7%. Rygning giver også kræft i
blære og nyrer. Lumske kræftformer, der ofte opdages for sent.
Endelig er der ikke kun kræften. Den rammer trods alt kun de få.
De fleste får derimod dårlige lunger (rygerlunger), med åndenød. Man kan
jo sige, at kræften er nådig. Man dør hurtigt. Derimod kan det tage både
10 og 15 år at dø af rygerlunger. Min gamle morfar blev 86, selv om han
havde røget tæt. Men de sidste 15 år havde han slet ikke kræfter til at
ryge. Han kunne gå kortere og kortere. Til sidst blev han forpustet bare
af at sidde i en stol
Rygning øger risikoen for blodpropper og åreforkalkning. Hvis
man samtidig har andre disponerende faktorer som overvægt eller bruger
p-piller, stiger risikoen betydeligt. Det er ikke sjovt at få en
blodprop i hjertet eller hjernen. En by-pass i hjertet eller benet er
noget, man helst skal undgå at have behov for.
Det er ikke for at være hellig. Jeg spiser selv alt for fedt og
usundt. Jeg ved, det er svært at lade være med de dårlige vaner. Andre
drikker lidt rigeligt, og har svært ved at lade være med det. Atter
andre er overvægtige og kan ikke tabe sig. Selv om disse ting er farlige
for helbreddet, er det ingenting mod farerne ved rygning. Så hold op med
at ryge, mens tid er. Det er simpelthen noget af det mest
sundhedsskadelige. Når man er ung, ser der ud som om, der er langt tid
til, man bliver gammel og syg. Desværre går tiden utroligt hurtigt.
Pludselig er man 50, og så er det ikke sjovt, hvis hjertet, lungerne og
benene ikke fungerer ordentligt mere.

> [...]
> <RET>" og efterfølgende finder ud af at mus'en uheldigvis befandt sig over

Der sker nu ikke så meget ved at skrive "<RET>" i Terminal. Det er
først, når du trykker "ny linie", at det sjove sker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-09-02 12:13

On Tue, 3 Sep 2002 12:34:03 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1fhxost.3peikf13y6tbhN%henrik@muenster.dk>):

> From: henrik@muenster.dk (=?ISO-8859-1?Q?Henrik_M=FCnster?=)
> Newsgroups: dk.edb.mac

> Morten! Du vil da ikke fortælle, at du ryger?

Host! Host! Jeg troede, det her var en ikke-ryger gruppe??? Jeg synes nok,
luften var lidt fæl i forskellige tråde.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 00:23

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Morten! Du vil da ikke fortælle, at du ryger? Er du klar over, hvor
> farligt det er?

Tak for en engageret indlaeg. Ja, rygning er noget vaerre noget. Noget
af det vaerste er maaske, at man som ryger er floejtende upaavirket af
alle de rationelle argumenter. Det er fedt at ryge, saadan er det
bare. Meget faa daarlige vaner kommer paa niveau med at starte smaa
brande og traekke roeg ned i lungerne, fedte med smoeger og rode i
askebaegre efter kl 04:00 naar man sidder ved sin lune terminal i NV
og sidste kiosk er lukket...

At rygning saa er kaempe klamt og livsforstyrrende er en anden
snak. Stoppede selv saadan for sportens skyld paa en uhoejtidelig
maade ("OK... saa holder jeg op med at ryge i dag"), og er temmelig
glad for det i dag. Det skete i forbindelse med en ferie i oesteuropa,
hvor jeg blev temmelig syg og laa med feber og brakkede mig i en
plastikpose ved siden af en det fornemste kurbad i Budapest. Dagen
forinden havde mit forbrug ligget paa 1 -2 pakker dagligt og jeg havde
roegte i ti aar. I dag kan jeg bjergbestige og loebe paa tid (og
overhale folk fra livgarden), saa det gaar den rigtige vej. Dog har
jeg endnu kike faaet koebt noget virkelig sejt til mig selv i
beloenning. Overvejer en dual-G5 TiBook, naar de kommer - men nu faar
vi se. Jeg betragter efterhaanden mig selv som ex-ryger, selvom det
ind i mellem stikker mig, at jeg godt kunne bruge en Snagov...

-j

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-09-02 01:09

> I dag kan jeg bjergbestige og loebe paa tid (og
> overhale folk fra livgarden)

HEY! Jeg er livgarder - og jeg kan godt huske de løbeture vi skulle løbe
efter 30 timers vagt rundt om søerne m.m.
Ikke alle gardere er i så god form til at løbe, men når du kan overhale dem,
er det nok fordi de skal løbe samlet. Nogle er nemlig rimelig hårde til det.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-09-02 01:15

In article <B99B1BB8.6E91%henningpoulsen@mac.com>,
Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> HEY! Jeg er livgarder - og jeg kan godt huske de løbeture vi skulle løbe
> efter 30 timers vagt rundt om søerne m.m.

Hvorfor holdt i vagt rundt om søerne, var i udstationerede som
dronningens svar på Baywatch (og fik man noget pels at se i den udgave?)?

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-09-02 01:21

> Hvorfor holdt i vagt rundt om søerne, var i udstationerede som
> dronningens svar på Baywatch (og fik man noget pels at se i den udgave?)?

Hehe... Jeg tænkte på at omskrive sætningen, men I forstår den nok, tænkte
jeg... Jo, den kan misforstås.

En dag i vagtkompagniet starter kl 7 om morgenen, og kl 12 starter vagten,
og slutter næste dag når man bliver afløst kl 12, men så er der lige et par
timer til vagtskifte og til march tilbage og så løber man en tur rundt om
søerne. Ejj, det var tider. Nu sidder jeg bare i Esbjerg og surfer og er
iøvr. pt. arbejdsløs.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-02 01:48

> Hehe... Jeg tænkte på at omskrive sætningen, men I forstår den nok, tænkte
> jeg... Jo, den kan misforstås.

Hvis noget kan misforstås, er Martin mand for det.

> [...]
> om søerne. Ejj, det var tider. Nu sidder jeg bare i Esbjerg og surfer og

Hvor kommer alle de esbjergensere pludselig fra?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-09-02 02:21

> Hvor kommer alle de esbjergensere pludselig fra?

Det ved jeg sørme ikke. Er der ikke kun os to? Jeg kender i hvert fald ikke
andre macbrugere her i byen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-02 11:52

> Det ved jeg sørme ikke. Er der ikke kun os to? Jeg kender i hvert fald
> ikke andre macbrugere her i byen.

Ja, nu er Mich. jo flyttet fra byen, men der er andre. Elsa og Leif har
en gammel iMac som min. Så er der en tømrer oppe på sygehuset, der har
en lidt nyere iMac. Og hans bror, der er med i Mich.'s Mac-gruppe. Og de
andre i gruppen. Går man ned til Fredgaard dukker der da Mac-brugere op
for at se på computerne en gang imellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-09-02 13:31

> Så er der en tømrer oppe på sygehuset, der har
> en lidt nyere iMac.

Hvad laver en tømrer på sygehuset og har han en mac der?

> andre i gruppen. Går man ned til Fredgaard dukker der da Mac-brugere op
> for at se på computerne en gang imellem.

Nå ja, men jeg troede dem der kommer og ser på iMac'en var typer der sagde
"Årh den er fed - bare ærgeligt det er en mac/bare ærgeligt man ikke kan
bruge den til en skid", som de der pc-typer siger.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 08:03

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Hvad laver en tømrer på sygehuset

Vi er ved at få bygget det hele om og har fået lavet en stor udvidelse.

> og har han en mac der?

Nej, men jeg så ham nede hos Fredgaard engang, hvor han talte med
ekspedienten om sin iMac. Da jeg kunne genkende ham, snakkede jeg lige
lide med ham, næste gang jeg så ham på sygehuset. Det tager jo mange
måneder at bygge et sygehus om, så efterhånden lærer man ansigterne at
kende. Det viste sig så, at hans bror også bruger Mac og er med i Mich.
Ottosens Mac-gruppe, der nu godt nok ligger i dvale for tiden.

> Nå ja, men jeg troede dem der kommer og ser på iMac'en var typer der sagde
> "Årh den er fed - bare ærgeligt det er en mac/bare ærgeligt man ikke kan
> bruge den til en skid", som de der pc-typer siger.

Jeg synes, bemærkningerne er meget mere nedladende. "Nårh, det er jo en
Mac. Den kan ikke bruges til noget!" Den bliver afvist omgående, uden at
sedlen med tekniske data og pris bliver læst overhovedet. De aner ikke,
hvad en Mac er. Jeg så en, der troede, at den nye iMac bare var en skærm
med en bastant fod.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 15:27

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> andre i gruppen. Går man ned til Fredgaard dukker der da Mac-brugere op
> for at se på computerne en gang imellem.

Mærkeligt. Jeg troede læger var helt pjattede med Mac'er alle
sammen. Men det er måske kun i Lund?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-09-02 02:14

Hej Thorbjørn

Svenskere er jo anderledes på det felt, men Professor götsche på
Amstssysgehuset foretrækker en gl. PM 7600/180 med OS 8.1 til sin store
hjertescanner fremfor de helt nye 1800mhz maskiner, der er ved at blive
opstillet dernede. Han fortalte mig, at han faktisk havde fået lovning på en
G4, når 7600'eren skulle udskiftes.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 07:44

> [...]
> hjertescanner fremfor de helt nye 1800mhz maskiner, der er ved at blive
> opstillet dernede. Han fortalte mig, at han faktisk havde fået lovning på

Mac er vist helt anderledes udbredt i Sverige end herhjemme. Indtil for
blot få år siden var det ret almindeligt, at danske læger tog til
Sverige i nogle år for at blive uddannet til speciallæge. Der var for få
stillinger herhjemme. Det skete ikke helt sjældent, at de kom tilbage
til Danmark med en Mac. Men når den så skulle skiftes efter nogle år, ja
så blev den i langt de fleste tilfælde udskiftet med en Windowscomputer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-09-02 14:33

> [...]
> til Danmark med en Mac. Men når den så skulle skiftes efter nogle år, ja
> så blev den i langt de fleste tilfælde udskiftet med en Windowscomputer.

Ja, min mor arbejdede i Sverige i en årrække, og på Malmö Sygehus hvor hun
arbejdede brugte de Mac'er, og hun måtte købe en til huset også, så arbejdet
kunne tages med hjem. Og siden da har jeg aldrig brugt andet end mac, men
efter vi er flyttet til Esbjerg, har hun fået sig en PC. Ærgeligt.

> [...]
> sedlen med tekniske data og pris bliver læst overhovedet. De aner ikke,
> hvad en Mac er. Jeg så en, der troede, at den nye iMac bare var en skærm

Årh det gør ondt sådan noget. Men de taler om noget de ikke ved noget om.
Det burde ikke røre mig, men alligevel.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 20:04

> [...]

> kunne tages med hjem. Og siden da har jeg aldrig brugt andet end mac, men
> efter vi er flyttet til Esbjerg, har hun fået sig en PC. Ærgeligt.

Hmm. Nu begynder jeg jo at blive nysgerrig. Jeg synes, at navnet sagde
mig noget, men jeg kan alligevel ikke finde det. Hedder din mor
Vestergaard Knudsen?

> Årh det gør ondt sådan noget. Men de taler om noget de ikke ved noget om.
> Det burde ikke røre mig, men alligevel.

Ja, det er lidt fjollet. Det er jo bare en død ting
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-09-02 21:27

> Hmm. Nu begynder jeg jo at blive nysgerrig. Jeg synes, at navnet sagde
> mig noget, men jeg kan alligevel ikke finde det. Hedder din mor
> Vestergaard Knudsen?

Nej, hun hedder Poulsen, og er på gynækologisk afd.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 22:03

> Nej, hun hedder Poulsen, og er på gynækologisk afd.

OK, så hedder hun enten Hedvig eller Henning. Det var "Vestergaard", der
forvirrede mig. Der er vist en Vestergaard Knudsen et sted på sygehuset.
Jeg kender ellers ikke rigtig noget til gynækologerne. Jeg har
aldrig konference med dem. Det er mest kirurgerne, jeg har med at gøre.
Jeg ved faktisk dårligt nok, om gynækologerne har konference hos os. Men
nu er de jo ved at flytte fra Skt. Josephs Hospital og op i nybygningen
hos os. Så kommer de jo tættere på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-02 22:50

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

>Jeg ved faktisk dårligt nok, om gynækologerne har konference hos os.

Er der ikke noget med, at de selv kan finde ud af at scanne?
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 23:27

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Er der ikke noget med, at de selv kan finde ud af at scanne?

Jo, ultralydskanning af de kvindelige kønsorganer. Dem har vi til
gengæld overhovedet ikke forstand på. Jeg var dog lige ovre for at
hjælpe en af deres yngre læger med at indstille ultralydapparatet for
nogle måneder siden. Hun kendte ikke lige den model. Det gjorde jeg nu
heller ikke, men i modsætning til kvinder trykker vi mænd bare på en
masse knapper, og før eller siden rammer vi den rigtige.
Til gengæld kan de ikke tage røntgenbilleder. Man skal ikke
trække vejret ret mange gange på et sygehus for at skulle have taget
billede af hjerte og lunger (thorax). Gynækologerne er jo kirurger på
deres felt. Deres patienter skal altså kunne bedøves. Så skal man sikre,
at hjerte og lunger er i orden. Deres indlagte patienter kan jo også få
symptomer på et eller andet under indlæggelsen og have behov for et
røntgenbillede. De har også cancerpatienter. De skal ofte have taget
røntgenbilleder og CT-skanninger for at se, om canceren har bredt sig.
Men i virkeligheden er det måske ret sjældent, gynækologerne har
brug for røntgenbilleder. De fleste af deres patienter er jo relativt
unge kvinder, der ikke fejler det helt store ud over det, de er indlagt
for. Andre afdelinger har et ældre publikum. Folk der indlægges med
brækket hofte er f.eks. typisk ældre mennesker, der hyppigt har dårligt
hjerte og lunger eller andre dårligdomme. Det giver et meget mere
"krævende" patientmateriale end 30-årige kvinder, der har lidt
blødningsforstyrrelser eller skal steriliseres.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 06-09-02 08:46

On 06.09.2002 0:26, in article 1fi2bem.10xwoawxfudyyN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> "krævende" patientmateriale end 30-årige kvinder, der har lidt
> blødningsforstyrrelser eller skal steriliseres.

Min mor er fødselslæge, så jeg tror ikke der er så meget brug for
røntgenbilleder, men ultralydsscanninger bruger de vist tit. Min mor blev
vist ansat fordi hun var specialist på det felt efter at have arbejdet i
Malmö. Og der skulle vist købes en ny ultralydsscanner.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-02 22:06

> [...]

> vist ansat fordi hun var specialist på det felt efter at have arbejdet i
> Malmö. Og der skulle vist købes en ny ultralydsscanner.

Orv! Hvad har de så købt for en? Vi har lige fået tre nye GE Logiq 9
topmodeller enormt billigt. Vores overlæge var egentligt ikke
interesseret i tre maskiner. Hun ville faktisk gerne have, at den ene
var af et andet mærke. Men dem fra GE misforstoe det og troede, at hun
var en hård forhandler, så de blev ved med at gå ned i pris.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-09-02 22:45

> [...]
> var af et andet mærke. Men dem fra GE misforstoe det og troede, at hun
> var en hård forhandler, så de blev ved med at gå ned i pris.

Henrik, nu kan du altså ikke trække den længere! Vi gider ikke høre
flere af dine 'dårlige' undskyldninger.
Nu sender du bare din overlæge hen hos nærmeste Apple forhandler, så
kommer hun tilbage med to eller tre bærbare. Enormt billigt, altså.
Så er den én til Fnullergøj, én til dig og .... én til mig?
Butikkerne åbner mandag formiddag.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-09-02 23:02

> [...]

> kommer hun tilbage med to eller tre bærbare. Enormt billigt, altså.
> Så er den én til Fnullergøj, én til dig og .... én til mig?

Det kan desværre ikke lade sig gøre. Jeg sidder ovre på djævleøen for
tiden. Jeg er nemlig på "kursus".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 23:56

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 22:02 GMT, Henrik wrote:

> Det kan desværre ikke lade sig gøre. Jeg sidder ovre på djævleøen for
> tiden. Jeg er nemlig på "kursus".

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore> Som medindehaver kan de
vel speede leveringen op?

Mich, så vil jeg have din PB! Du kan alligevel ikke hitte ud at af
bruge to (jvf. mine mislykkedes forsøg på at få dig til at bruge ssh)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-02 03:35

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> OK, så hedder hun enten Hedvig eller Henning.

Er det almindelige pigenavne i Vestjylland?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 06-09-02 12:16

in article kk1y87n8uz.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 06/09/02 4:35:

> Er det almindelige pigenavne i Vestjylland?

harry Potters ugle hedder Hedvig. Og den er svjh en hun. Men hun er jo osse
englænder.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-02 22:06

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> in article kk1y87n8uz.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at

> harry Potters ugle hedder Hedvig. Og den er svjh en hun. Men hun er jo
> osse englænder.

Det er de to eneste dr. Poulsen på gynækologisk/obstetrisk afdeling her
i byen.

P.S: Min søn går i klasse med en pige, der hedder Kim.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-09-02 16:15

In article <1fi429v.1vjlgi3gk6zenN%henrik@muenster.dk>, =?ISO-8859-1?Q?
Henrik_M=FCnster?= (henrik@muenster.dk) wrote:
> P.S: Min søn går i klasse med en pige, der hedder Kim.

Send ham til Korea, så vil han komme i klasse med endnu flere

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 07-09-02 17:22

> Orv! Hvad har de så købt for en?

Tja - jeg mener det er en Siemens, og den var vist ret dyr. Der var flere
firmaer der skulle præsentere deres scannere, og valget faldt vist nok på
Siemens.
En gang på vej hjem fra gymnasiet (dengang arbejdede hun på Skt. Josef)
kørte jeg lige forbi sygehuset fordi "mor skylder du mig ikke 100 kr." eller
sådan noget - jeg ved ikke hvorfor jeg ellers besøgte hende, men så viste
hun mig lige den nye scanner, og satte den der på maven.
Det var lidt sjovt at se det i funktion.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 23:02

> Tja - jeg mener det er en Siemens, og den var vist ret dyr. Der var flere
> firmaer der skulle præsentere deres scannere, og valget faldt vist nok på
> Siemens.

Vi prøvede også deres SONOLINE Antares, da vi skulle have nyt. Vi brød
os ikke om den, men vores behov er jo et helt andet. Det plejer nu ikke
at være topmodellerne, man køber på gynækologisk afdeling. Det kræver
ikke så meget af apparaturet at se et foster badet i vand gennem et
tyndt hudlag. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at finere diagnostik på
fosteret kan kræve en del. Det samme gælder vel underlivsskanninger på
ikke-gravide kvinder, der kan være godt istand.

> [...]
> hun mig lige den nye scanner, og satte den der på maven.
> Det var lidt sjovt at se det i funktion.

Jamen det er helt fantastisk. Det er også derfor, jeg er blevet så
fascineret af ultralyd. Jeg har efterhånden pådraget mig en fantastisk
håndeksem af at sidde med hænderne i ultralyd-gel hele dagen. I næste
uge skal jeg til Hillerød på kursus i MR-skanning. Man må jo udvide sin
horisont.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-09-02 23:14

In article <1fi5ynd.1taqgpao0k6nkN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> at være topmodellerne, man køber på gynækologisk afdeling. Det kræver
> ikke så meget af apparaturet at se et foster badet i vand gennem et

Nogen af de scannere de har på Riget virkede ret avancerede. De kunne
vise blodgennemstrømningen i navlestrengen, beregne mængden af
fostervæske, fosterets vægt og meget mere. Det ville selvfølgelig have
været mere imponerende hvis resultaterne stemte med virkeligheden.

> Jamen det er helt fantastisk. Det er også derfor, jeg er blevet så
> fascineret af ultralyd. Jeg har efterhånden pådraget mig en fantastisk
> håndeksem af at sidde med hænderne i ultralyd-gel hele dagen.

Fetichist?

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 23:26

> [...]
> fostervæske, fosterets vægt og meget mere. Det ville selvfølgelig have
> været mere imponerende hvis resultaterne stemte med virkeligheden.

Det er vist bare et spørgsmål om at have den rigtige softwarepakke
installeret. Og som det fremgår af din sidste sætning, har du
gennemskuet, at man ikke skal hoppe på alt, det prøver at sælge os.

> Fetichist?

Er der nu noget galt i at være glad for sit arbejde? Jeg har i øvrigt
fået noget steroid-salve, og det ser ud til at hjælpe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-09-02 00:07

In article <1fi614t.19rx6jm1wxat8hN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det er vist bare et spørgsmål om at have den rigtige softwarepakke
> installeret.

Mjoe, men de lignede nu heller ikke de scannere jeg ellers er stødt på,
og det er efterhånden en del.

> Og som det fremgår af din sidste sætning, har du gennemskuet, at man
> ikke skal hoppe på alt, det prøver at sælge os.

Næh, men jeg er forfærdeligt glad for at instrumenterne var upræcise -
det reddede (sandsynligvis) livet på min søn. Han blev bedømt til at
være en del mindre end han i virkeligheden var, samtidigt med at
maskineriet sagde der var for lidt fostervæske, så han kom ud med et
kejsersnit. Under den operation opdagede den flinke læge, at livmoderen
var gået op i det gamle kejsersnit, så hvis der var kommet kraftige
veer, havde min søn blevet presset ud i bugen i stedet for den rigtige
vej. Lidt skræmmende at tænke på.

> Er der nu noget galt i at være glad for sit arbejde?

Nejda, jeg blev da selv opdaget i at stå og kæle med en Cube på et
tidspunkt.

> Jeg har i øvrigt fået noget steroid-salve, og det ser ud til at
> hjælpe.

Får du så også muskuløse, hidsige hænder?

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-02 10:30

> Mjoe, men de lignede nu heller ikke de scannere jeg ellers er stødt på,
> og det er efterhånden en del.

En vaskemaskine med et betjeningspanel og en monitor ovenpå?

> [...]
> var gået op i det gamle kejsersnit, så hvis der var kommet kraftige
> veer, havde min søn blevet presset ud i bugen i stedet for den rigtige

Man kan godt blive lidt skræmt af at tænke på, hvad der kunne være sket.
Heldigvis hjælper Vorherre ofte lidt. Og det er den anden Vorherre, jeg
tænker på.

> Nejda, jeg blev da selv opdaget i at stå og kæle med en Cube på et
> tidspunkt.

Og så sige de, at _jeg_ er lidt småskør.

> Får du så også muskuløse, hidsige hænder?

Det må du spørge min kone om
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-09-02 13:08

In article <1fi6vqq.1pnl6e0h759ckN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> En vaskemaskine med et betjeningspanel og en monitor ovenpå?

Det normale er sådan en fiks lille transportabel en. Dem vi testede på
riget fyldte en halv bondegård, og blev betjent af specialuddannede
kittel-mennesker. Afdelingen må også være lidt speciel, for de modtager
kunder fra hele Sjælland.

> Man kan godt blive lidt skræmt af at tænke på, hvad der kunne være sket.
> Heldigvis hjælper Vorherre ofte lidt. Og det er den anden Vorherre, jeg
> tænker på.

Hvad, har jeg en konkurent?

> Og så sige de, at _jeg_ er lidt småskør.

A behøver ikke at udelukke B.

> Det må du spørge min kone om

Gerne, hvad er hendes mail-adresse?

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 08-09-02 13:19

> Heldigvis hjælper Vorherre ofte lidt. Og det er den anden Vorherre, jeg
> tænker på.

Hvem?

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-02 23:18

> [...]
> riget fyldte en halv bondegård, og blev betjent af specialuddannede
> kittel-mennesker. Afdelingen må også være lidt speciel, for de modtager

De små transportable ultralydskannere er netop små transportable
ultralydskannere. De kompakte, praktiske og billige, men har også deres
begrænsninger. Lidt ligesom en iMac. Rigtige skannere er på op til samme
størrelse som en vaskemaskine, og så er der en skærm (monitor) og et
betjeningspanel ovenpå. De har vist alle sammen hjul under. Var det en
endnu større skanner, de havde på Riget? Så må den enten være meget
gammel, eller også er det slet ikke en ultralydskanner.

> A behøver ikke at udelukke B.

Nej, men jeg sammenligner bare graden af skør-hed.

> Gerne, hvad er hendes mail-adresse?

Når min er <henrik@muenster.dk>, hvad tror du så, hendes er? Eller vil
du have den til hendes arbejde? Og skal det så være sygehuset i Esbjerg
eller Odense?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-09-02 01:14

In article <1fibjmr.14yxudk7jrdr3N%henrik@muenster.dk>,
> [...]

> endnu større skanner, de havde på Riget? Så må den enten være meget
> gammel, eller også er det slet ikke en ultralydskanner.

Hvis du sætter et par arme på "vaskemaskinen", så passer det vist meget
godt.

> Nej, men jeg sammenligner bare graden af skør-hed.

Ja, der tror jeg du har mødt din overmand.

henriks_vedhaeng@muenster.dk?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-02 08:10

fnullergoej@muenster.dk?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 11-09-02 14:30

In article <1fibjmr.14yxudk7jrdr3N%henrik@muenster.dk>, =?ISO-8859-1?Q?
Henrik_M=FCnster?= (henrik@muenster.dk) wrote:
> Når min er <henrik@muenster.dk>, hvad tror du så, hendes er?

konen@muenster.dk
henriks_kone@muenster.dk
a@muenster.dk
b@muenster.dk
c@muenster.dk
d@muenster.dk
Der er ret mange muligheder

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-09-02 20:43

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> konen@muenster.dk
> henriks_kone@muenster.dk
> a@muenster.dk
> b@muenster.dk
> c@muenster.dk
> d@muenster.dk
> Der er ret mange muligheder

Nå ja, det er sandt: I ved jo ikke, hvad hun hedder. He-he-he.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-09-02 21:16

> Nå ja, det er sandt: I ved jo ikke, hvad hun hedder. He-he-he.

Det er da nemt nok, man griber da bare en udgave af det ugemagsins
brevkasse hvori det er fruen som forfatter spørgsmålene.

Enten "Nervevraget", "Den sexuelt forsmåede"
eller i denne uge "græsenken"
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-02 00:26

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 13:29 GMT, Jan wrote

> konen@muenster.dk
> henriks_kone@muenster.dk
> a@muenster.dk
> b@muenster.dk
> c@muenster.dk
> d@muenster.dk
> Der er ret mange muligheder

Inden du begynder at voldspamme Henriks domaine med alle tænkelige
muligheder (maaaaaaaaange), kan du prøve anne-marie, annemarie og
anne_marie@muester.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-02 00:35

On Wed. d. 11 Sep. 2002 kl. 19:42 GMT, Henrik wrote:

> Nå ja, det er sandt: I ved jo ikke, hvad hun hedder. He-he-he.

jo Henrik du burde snart have lært, at man skal være varsom med hvad
man skriver på usenet, især i denn gruppe - Alt hvad du skriver ikke
blot /kan/, men _vil_ blive brug mod dig

<http://groups.google.com/groups?q=marie+group:dk.edb.mac+author:henrik%40muenster.dk&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=1fav822.wyottsb5juo4N%25henrik%40muenster.dk&rnum=1>

med mindre mn hukommelse spiller mig et puds er det ikke eneste
eksempel Ellers kan man vel hitte navnet i Ude og Hjemme, eller
optræder i under pseudonymet hr og fru doktor brevkasse?

Fra : thomas tomcat

Dato : 12-09-02 09:22

in article vejola.r71.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 12/09/02 1:26:

> anne_marie@muester.dk

Okay, anne-maries moster har e-mail. Hvad har det med Henriks kone at gøre.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 12-09-02 16:20

> Nå ja, det er sandt: I ved jo ikke, hvad hun hedder. He-he-he.

Arh altså.... Hvad tror du Google er til for?

<http://www.google.com/groups?selm=3c92fb2b.1342300%40news.tele.dk&outpu
t=gplain>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-02 20:40

> Det er da nemt nok, man griber da bare en udgave af det ugemagsins
> brevkasse hvori det er fruen som forfatter spørgsmålene.

I er da også så pokkers kloge. Og det er da en utrolig hukommelse, visse
andre her i gruppen har. Man skal vist passe lidt på, hvad man skriver.
Alt kan blive brugt mod en senere.
Men I må da tilstå, at det så ikke var så tosset, da jeg skrev,
at man selv kunne regne det ud, når man kendte min adresse. Næste opgave
må være at regne ud, hvilken adresse, min søn Frederik har.

> Enten "Nervevraget", "Den sexuelt forsmåede"
> eller i denne uge "græsenken"

Hun har overhovedet ikke noget at klage over. Hun skal faktisk være glad
for, at hun har mig. Hun kunne være endt med en, der var meget værre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-09-02 20:40

> Inden du begynder at voldspamme Henriks domaine med alle tænkelige
> muligheder (maaaaaaaaange), kan du prøve anne-marie, annemarie og
> anne_marie@muester.dk

Er der nogensinde nogen af dine e-mail, der ender det rigtige sted? Vi
hedder Muenster
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 09-09-02 22:49

> [...]

>håndeksem af at sidde med hænderne i ultralyd-gel hele dagen. I næste
>uge skal jeg til Hillerød på kursus i MR-skanning. Man må jo udvide sin

Så får du også bedre mulighed for at drikke kaffe og spise chips og
chokolade i arbejdstiden. Hold kæft, du bliver fed.
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-09-02 23:12

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Så får du også bedre mulighed for at drikke kaffe og spise chips og
> chokolade i arbejdstiden. Hold kæft, du bliver fed.

Har du arbejdet på en røntgenafdeling?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 10-09-02 09:17

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

>Har du arbejdet på en røntgenafdeling?

Jeg er statsansat, så jeg kender ikke alle de goder, I svælger i i
amterne, men jeg kender nok til de forskellige funktioner i røntgen
til at kende den principielle forskel i arbejdsrytme mellem MR og
Ultralyd. Det er fx ubehageligt at spise chips når man er fedtet ind i
ultralyd-gel. Det har jeg prøvet, men jeg fik ikke løn for det, så
svaret må blive: nej.
--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-09-02 10:13

In article <3farnuotjs2du8ot349ldv1e2vv859017s@4ax.com>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Det er fx ubehageligt at spise chips når man er fedtet ind i
> ultralyd-gel. Det har jeg prøvet, men jeg fik ikke løn for det, så
> svaret må blive: nej.

Fetichist?

Fra : Christian Bech

Dato : 10-09-02 12:57

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:

>Fetichist?

Du havde heller ikke takket nej!
--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-09-02 13:20

In article <2gnrnugeegr97jeenjdutkf5n6c25t1g1u@4ax.com>,
Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Du havde heller ikke takket nej!

Sikkert ikke. Er du helt sikker på at det er en god ide at bruge mig som
reference?

Fra : Christian Bech

Dato : 10-09-02 22:28

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:

>Sikkert ikke. Er du helt sikker på at det er en god ide at bruge mig som
>reference?

Lad os bruge Morten i stedet. Han havde nok været ligeglad.
--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-02 23:18

> [...]

> Ultralyd. Det er fx ubehageligt at spise chips når man er fedtet ind i
> ultralyd-gel. Det har jeg prøvet, men jeg fik ikke løn for det, så

Det lød bare som om, du vidste, hvad vi får tiden til at gå med på en
røntgenafdeling.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-09-02 01:04

In article <ulmsnu8vnpmvr92jdhajd7t33ftakdc3fj@4ax.com>,

Fra : Christian Bech

Dato : 11-09-02 09:12

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

>Det lød bare som om, du vidste, hvad vi får tiden til at gå med på en
>røntgenafdeling.

Mit ægteskab har endnu ikke så mange år på bagen, at min kone er holdt
op med at fortælle, hvad hun laver på arbejde.
--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-09-02 04:05

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Så får du også bedre mulighed for at drikke kaffe og spise chips og
> chokolade i arbejdstiden. Hold kæft, du bliver fed.

Giver mulighed for at oparbejde førstehåndsviden om skrumpekurene og
deres indvirkning her om en 4 måneders tid.

En af mine venner foreslog engang at lave en _ÆGTE_ slankekur i et
dameblad, som at man virkelig taber sig og det er rigtigt go alting.

"TAB 10 KG PÅ 3 UGER!"

* Spis minimalistisk
* Cykl 100-120 km pr dag med fuld oppakning i de norske fjelde.

Måske var det noget for cykelfanatikerne at efterprøve?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 07-09-02 23:11

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> skrev:

> [...]
>hun mig lige den nye scanner, og satte den der på maven.
>Det var lidt sjovt at se det i funktion.

Var du så gravid eller var det falsk alarm?
--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-09-02 01:49

In article <B99B1E9A.6E96%henningpoulsen@mac.com>,
Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Hehe... Jeg tænkte på at omskrive sætningen, men I forstår den nok, tænkte
> jeg... Jo, den kan misforstås.

Der er to regler her i d.e.m:

1) Hvis noget kan misforstås, så bliver det misforstået.
2) Alt kan misforstås.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 01:20

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> writes:

> [...]
> i så god form til at løbe, men når du kan overhale dem, er det nok
> fordi de skal løbe samlet. Nogle er nemlig rimelig hårde til det.

Jeg snakker ikke om soe-lob paa tilfaldige hverdage. Jeg taler
egentlige, arrangerede motionsloeb, saa som "City Loebet", som folk
forberedersig til. Her loeber man ikke i samlet flok paa et hold, men
det er derimod almindeligt at deltage som hold, ifoert ens t-shirt
m.v.

Det fede bestaar i (over flere omgange) at overhale folk fra livgarden
(m.fl.) i sin t-shirt fra Militaernaegterforeningen, lade udvalge
eksemplarer overhale, for alligevel at komme foerst i maal. Jeg gjorde
det foerste gang til City Loebet i aar, som var min loeberdebut efter
smoegerne. Det var det hele vaerd!

-j

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 04-09-02 01:25

> [...]
> eksemplarer overhale, for alligevel at komme foerst i maal. Jeg gjorde
> det foerste gang til City Loebet i aar, som var min loeberdebut efter

Haha. Kanon. Jeg tror også jeg skal til at løbe, så jeg kan tabe mig, komme
i form, være med i sådanne løb og være stolt af at være livgarder.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 15:40

> [...]

> Haha. Kanon. Jeg tror også jeg skal til at løbe, så jeg kan tabe
> mig, komme i form, være med i sådanne løb og være stolt af at være

Du skal vaere velkommen! Berlin Marathon naeste aar?

-j

Fra : Per Madsen

Dato : 04-09-02 19:05

> Morten! Du vil da ikke fortælle, at du ryger? Er du klar over, hvor
[snip]

Pudsig nok har jeg netop idag, været oppe hos min læge og fået sat
akupunkturnåle i øret mod rygning. Jeg har egenligt ikke været motiveret
for at stoppe, men hans syntes det ville være spændende (sådan lidt for
sjov, og når jeg nu alligevel var der), at se om jeg skar ned på
smøgerne pga. akupunkturen. Idag har jeg røget halvdelen af hvad jeg
plejer,- uden at tænke over det. Rygetrangen har ganske enkelt været
mindre
--
Mvh. Per Madsen
Web: www.ecotox.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 06-09-02 11:55

In article <1fi04u4.1ln1mvag51v8oN%permand@cool.dk>, Per Madsen
(permand@cool.dk) wrote:
> [...]
> smøgerne pga. akupunkturen. Idag har jeg røget halvdelen af hvad jeg
> plejer,- uden at tænke over det. Rygetrangen har ganske enkelt været

Interessant. Kunne du evt. holde os lidt opdateret omkring, hvordan det
går? Det virker som en rimlig smertefri metode til at skære ned eller helt
stoppe.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-09-02 19:44

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> Interessant. Kunne du evt. holde os lidt opdateret omkring, hvordan
> det går? Det virker som en rimlig smertefri metode til at skære ned
> eller helt stoppe.

Hvis det ellers kan bruges til noget hjaelper jeg ogsaa gerne med
moralsk opbakning til evt. rygestop her i dk.edb.mac. Har selv vaeret
turen igennem: FRa 35 til 0 smoegre paa eet doegn. Har orlaengst
fejret 1 aars dag.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 14:28

On Fri. d. 06 Sep. 2002 kl. 10:54 GMT, Jan wrote:

> Interessant. Kunne du evt. holde os lidt opdateret omkring, hvordan det
> går? Det virker som en rimlig smertefri metode til at skære ned eller helt
> stoppe.

Jeg ved ikke hvordan dit rygemønster er, men jeg ryger langt de fleste
foran skærmen

At sidde mindre foran computeren er sikkert ikke en holdbar løsning for
dig,men hvis det utænkelige skulle ske at jeg ikke sidder foran computeren
i et par dage reducerer jeg mit forbrug med mindst 50%.

dk.edb.mac er sundhedsskadeligt....

Fra : Jan Jonasen

Dato : 08-09-02 15:21

In article <l8jfla.2s.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen
(spam@reippuert.dk) wrote:
> Jeg ved ikke hvordan dit rygemønster er, men jeg ryger langt de fleste
> foran skærmen

Det gør jeg ikke, har hidtil været heldig nok til kun at have jobs, hvor
rygning ikke var tilladt på kontoret. Langt det meste skærmarbejde for mig
er rent professionelt.

> At sidde mindre foran computeren er sikkert ikke en holdbar løsning for
> dig,men hvis det utænkelige skulle ske at jeg ikke sidder foran computeren
> i et par dage reducerer jeg mit forbrug med mindst 50%.

Det må min kommende arbejdsgiver vurdere, men det indebære med garanti
skærmarbejde Dog er jeg ikke den store tilhænger af kontorrygeri, dels
pga. den øgede mængde, men sandelig også fordi det er sundt at komme væk og
klare hovedet ca. en gang i timen. At lungerne måske ikke bliver specielt
klare af det, er en anden sag.

> dk.edb.mac er sundhedsskadeligt....

Som delvis ex-macbruger udtaler jeg mig ikke om det

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-09-02 15:40

In article <MPG.17e57b0dd439e00d98973a@news.stofanet.dk>, Jan Jonasen wrote:

> Det gør jeg ikke, har hidtil været heldig nok til kun at have jobs, hvor
> rygning ikke var tilladt på kontoret. Langt det meste skærmarbejde for mig
> er rent professionelt.

Kære rygere, kunne i ikke skifte topic, det handler ikke længere
om "follow focus" men om rygning.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 17:22

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 14:39 GMT, Jon wrote:

> Kære rygere, kunne i ikke skifte topic, det handler ikke længere
> om "follow focus" men om rygning.

hmm - ok, sålænge vi ikke futtes....

Fra : thomas tomcat

Dato : 08-09-02 23:30

in article 6ftfla.cc1.ln@g4.reippuert.dk, Morten Reippuert Knudsen at
spam@reippuert.dk wrote on 08/09/02 18:21:

> Kære rygere, kunne i ikke skifte topic, det handler ikke længere
> om "follow focus" men om rygning.

Det var ellers meget skægt, at der kører en tråd om rygevaner ved navn
Follow focus OS X

-- samtidig med der kører en anden tråd ved navn Rygning, som bl.a.
diskuterer transportable vaskemaskiner, Vorherre og andet godt (men ikke
smøger).

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-09-02 10:14

> [...]

> -- samtidig med der kører en anden tråd ved navn Rygning, som bl.a.
> diskuterer transportable vaskemaskiner, Vorherre og andet godt (men ikke

Regel nr. 1 for at færdes her i dk.edb.mac: Hvis en tråd undtagelsesvis
ikke allerede er OT, så sørg for at den bliver det...

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-09-02 21:18

In article <tdrtka.1t2.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen wrote:

> ikke såvidt jeg ved, men kig på <http://macosxhints.com> - synes du
> virkelig om den adfærd? Jeg finder irriterende hvis man kommer til at
> ramme musen mens man sidder og skriver.

Jeg kan ikke leve uden. Hvis ikke mac osX kan det, så skal jeg ikke
have en. Og nej, man rammer ikke musen.

JonB

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-09-02 21:31

> [...]

> ikke såvidt jeg ved, men kig på <http://macosxhints.com> - synes du
> virkelig om den adfærd? Jeg finder irriterende hvis man kommer til at

Så må du drikke lidt mindre øl før du sætter dig ved computeren. Jeg
hader når jeg er nødt til at klikke på et vindue og det så dukker op
foran alle de andre vinduer jeg var ved at summere op fra. Endnu
værre i Mac OS hvor vinduet trækker samtlige af programmets andre
vinduer med op forrest

Og ja, jeg kan godt skrive uden at se hvad der sker på skærmen
alligevel.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Endnu værre i Mac OS hvor vinduet trækker samtlige af programmets
> andre vinduer med op forrest

Det gør Mac OS X nu ikke. Kun det aktuelle vindue kommer med frem.
Lukker man det, kommer programmets næste vindue frem. Men man kan vist
godt sætte det til at trække alle vinduer frem. Jeg er ikke sikker.

> Og ja, jeg kan godt skrive uden at se hvad der sker på skærmen
> alligevel.

Det gør Morten vist også det meste af tiden
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-09-02 22:23

> ikke såvidt jeg ved, men kig på <http://macosxhints.com> - synes du
> virkelig om den adfærd? Jeg finder irriterende hvis man kommer til at
> ramme musen mens man sidder og skriver.

Jeg kan ikke poste på det sted, og der står ikke lige noget om det.

JonB

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-02 23:31

On Sun. d. 01 Sep. 2002 kl. 21:22 GMT, Jon wrote:

> Jeg kan ikke poste på det sted, og der står ikke lige noget om det.

Jeg har ikke kigget efter. Linket var blot tænkt som et sted hvor du
muligvis kunne finde løsningsforslag såfremt de eksisterede. På kort
tid har sitet manifesteret sig som den vel nok bedste omhandlende
Mac OS X.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 08:37

> [...]

> ikke såvidt jeg ved, men kig på <http://macosxhints.com> - synes du
> virkelig om den adfærd? Jeg finder irriterende hvis man kommer til at

Det er en smagssag. Jeg ville ogsaa gerne have valget.

Hvor ligger din mus naar du skriver?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 16:34

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 07:37 GMT, Thorbjoern wrote:

> Hvor ligger din mus naar du skriver?

foran tastatuet - mellem dingenoterne