Ducati 748's modelhistorie
Fra : SLP/JM

Dato : 01-09-02 17:16

Hej

Vi har netop været på ferie i England og ganske tæt på at tage en 748 SPS
med hjem, men bl.a. fordi vi ikke kender så meget til 748'erens
modelhistorie, blev det ikke til noget.

Nu har vi søgt efter information om forskellene på de forskellige årgange og
varianter af 748'eren, men uden held, så hvis nogen ligger inde med et
relevant link, vil vi være taknemmelige.

Susanne og Jesper

Fra : Christian H

Dato : 01-09-02 18:55

"SLP/JM" <Madcat@c.dk> wrote in message news:aktel0$r42$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Vi har netop været på ferie i England og ganske tæt på at tage en 748 SPS
> med hjem, men bl.a. fordi vi ikke kender så meget til 748'erens
> modelhistorie, blev det ikke til noget.

Er det ikke også noget lort når de er højrestyrede? :)

> [...]
> varianter af 748'eren, men uden held, så hvis nogen ligger inde med et
> relevant link, vil vi være taknemmelige.

Fandt et par reviews på
http://www.motorcycleworld.com/enthusiasts/review_list_mfg.asp?mfg=9&mfgname
=Ducati

Bladr lidt videre for at komme længere tilbage i tiden
ved ikke om det er noget du kan bruge til noget, but here u go!

Christian H

Fra : Bo Thomsen

Dato : 02-09-02 21:26

> relevant link, vil vi være taknemmelige.

har du spurgt her?
http://www.ducati.dk/

mvh
bo th

Fra : SLP/JM

Dato : 03-09-02 06:22

"Bo Thomsen" <fjernes_bbt@ishoejby.dk> skrev i>
> har du spurgt her?
> http://www.ducati.dk/

Vi har kigget siden igennem, ja. Indtil videre har det mest brugbare været
mc-revyerne.

Susanne

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 03-09-02 07:15

"SLP/JM" <Madcat@c.dk> skrev i en meddelelse news:aktel0$r42$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Vi har netop været på ferie i England og ganske tæt på at tage en 748 SPS
> med hjem, men bl.a. fordi vi ikke kender så meget til 748'erens
> modelhistorie, blev det ikke til noget.

Nå jeg nu nærlæser står der SPS, troede sku først der stod RS !!

Nå men http://www.sigmaperformance.com/748-853.html skulle få dig/jer
startet.. men pas på, det sku fristende Et eller andet sted berører de
også forskellene mellem de forsk. modeller.

Såvidt jeg ved er "voredages" alm 748 lidt amputeret ifht. de tidlige (og R
/ RS /SPS) modeller, noget med fast kronrørsvinkel, og mangel på Øhlins
undervogn..

-
Morten Dahl

Fra : Erling Egelund

Dato : 03-09-02 08:11

748SPS er forgængeren for 748R. Dvs. med fuld Öhlins, monosæde og en del
carbon.Kronrørsvinklen er justerbar som på alle modeller fra hypersport
serien (748E undtaget). SPS har i modsætning til 748R traditionel placering
af indsprøjtningsdyserne. Jeg er usikker på, om den havde multiple
indsprøjtningsdyser pr cylinder, men mener det ikke. SPS har vist også
skrappere knaster end standard, men det afsløres af effekttallene...

Motorcyclenews.com har lavet denne artikel af 748SPS:
http://www.motorcyclenews.com/bikes/detail?sectionID=57244&documentID=6532

og denne om dens forgænger:
http://www.motorcyclenews.com/bikes/detail?sectionID=57244&documentID=6529

Erling