40.41, og refreshforce => flimmer i spil :~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-09-02 16:54

Jeg var så dum at prøve refreshforce (refreshlock) på en eller andens
anbefaling. Og nu er jeg stuck med flimmer i spil, jeg har prøvet at
gendanne original settings, men det flimrer stadig.

Det er totalt ligegyldigt om jeg kører 800x600 eller 1600x1200 og det
er også ligegyldigt om jeg kører 100Hz eller 60Hz.
Det er en anden form for flimmer, lidt ligesom vsync ikke virker eller
noget tilsvarende.

Hvad gør refreshforce egentlig?

Og ikke mindre vigtigt, hvordan slipper jeg af med den igen, når det
ikke hjælper at set original settings, og den ikke findes i Add/Remove
programs?

Eller er det 40.41 der har en fejl, hvad dette angår?

På forhånd tak
Flemming

PS: Jeg vil blive vældig tilfreds, bare jeg slipper af med det flimmer
- hvilken refresh der køres bagefter er ligegyldigt, bare det ikke
flimrer på den måde - det kan man overhovedet ikke spille med. Det er
ligesom skærmen bliver hvid i visse områder i en tiendedel sekund -
måske mindre, men nok til at man kan nå at blive desorienteret i et fps
spil - så det vil være dejligt med noget hjælp.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-09-02 18:00

<------------------------>
> [...]
> anbefaling. Og nu er jeg stuck med flimmer i spil, jeg har prøvet at
> gendanne original settings, men det flimrer stadig.

Det er da aldrig dumt at prøve noget , du kan da bare af instalerer dine
drivere og instalerer dem igen hvid du ikke kan finde ud af at gendanne de
gamle indstillinger

Fra : DaWizeGuy

Dato : 01-09-02 18:38

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> er også ligegyldigt om jeg kører 100Hz eller 60Hz.
> Det er en anden form for flimmer, lidt ligesom vsync ikke virker eller

Det lyder som om driverne ikke er installeret korrekt. Har du installeret
dem oveni de gamle?

> Hvad gør refreshforce egentlig?

Sætter refresh rate i forhold til det maksimale din hardware (skærmkort,
skærm) kan klare.

> [...]
> programs?
>
> Eller er det 40.41 der har en fejl, hvad dette angår?

Nej, det virker fint her. Mit forslag er, at du afinstallerer driverne og
geninstallerer dem. Prøv evt. også at køre DirectX diagnostics for at finde
eventuelle fejl.
Anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-09-02 19:33

"DaWizeGuy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in

> Det lyder som om driverne ikke er installeret korrekt. Har du
> installeret dem oveni de gamle?

Jeps alt virker som det skal og det gjorde det lige indtil jeg kørte
RefresForce.

> Sætter refresh rate i forhold til det maksimale din hardware
> (skærmkort, skærm) kan klare.

Lyder mærkeligt, for flimmeret er der uanset hvilken frekvens jeg
vælger, hvis jeg vælger Custom i frekvenslisten og vælger 60Hz er
flimmeret der, hvis jeg lader den køre en autoprobe og kører 120Hz så
er flimmeret der... meget mystisk.

> Nej, det virker fint her. Mit forslag er, at du afinstallerer
> driverne og geninstallerer dem. Prøv evt. også at køre DirectX
> diagnostics for at finde eventuelle fejl.

Har prøvet - hjalp ikke - DirectX diagnostics finder ingen fejl.

Efter reinstall af driveren fik jeg dog flimmeret til næsten at
forsvinde, men ikke helt. Jeg tror jeg går tilbage til 30.82 - der var
ingen flimren.

Flemming