OT: 12v benzinpumpe?
Fra : RpR

Dato : 01-09-02 16:11

Lidt off topic, men nogen der kender en lille 12v pumpe der kan holde til
benzin? Evt. fra en MC?
Den skal kunne løfte benzinen ca. 30cm og holde til at køre nogle timer af
gangen, uden pause.
Den lokale MC forhandler mente ikke der var nogen MC'er med pumpen udenfor
tanken, så jeg er lidt lost :/

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-09-02 16:30

On Sun, 1 Sep 2002 17:11:16 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:

Hej.

>Den lokale MC forhandler mente ikke der var nogen MC'er med pumpen udenfor
>tanken, så jeg er lidt lost :/

Der tager han sørme fejl.
Jeg kender flere, bl.a. min Ducati Paso har en fiks lille pumpe der
sagtens kan klare det su søger.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : RpR

Dato : 01-09-02 16:41

> Der tager han sørme fejl.
> Jeg kender flere, bl.a. min Ducati Paso har en fiks lille pumpe der
> sagtens kan klare det su søger.

Nydelig! Kan man få navnet på en MC ophugger nogenlunde tæt på 6400
Sønderborg? Kan forestille mig en ny koster en mindre formue, og ophuggere
plejer at være meget billige hvis man selv skruer delene af.

Fra : Futte

Dato : 01-09-02 19:22

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> [...]
> Sønderborg? Kan forestille mig en ny koster en mindre formue, og ophuggere
> plejer at være meget billige hvis man selv skruer delene af.

Eller en autoophugger, der sidder jo pumpe på de fleste biler.

Jørgen , Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975-76

---

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 23:24

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
> On Sun, 1 Sep 2002 17:11:16 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote:
>
> Hej.

> Der tager han sørme fejl.
> Jeg kender flere, bl.a. min Ducati Paso har en fiks lille pumpe

- - - - endsamt VF 500 F2'eren, og (ihvertfald) de tidligste FZR 1000!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 18:29

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> Lidt off topic, men nogen der kender en lille 12v pumpe der kan holde til
> benzin? Evt. fra en MC?

Sakset fra www.kedo.com (hvor der også er et billede):

Elektrische Benzinpumpe. Preiswerter Ersatz für defekte Originalteile. Zur
Umrüstung von mechanichen Benzinpumpen besten geeignet. 12V-Ausführung.
Einbaumaß Länge 134mm/ø38mm, max.Saughöhe 500mm, ca.0,2-0,3 bar Arbeitsdruck
Stets zusammen mit Benzinfilter (8mm) verwenden
Lieferung inkluive Montagematerial und 2
Schlauchschellen einbaufertig komplett
? 89,90

Hilsen fra Knud Stange

Fra : RpR

Dato : 01-09-02 19:02

> [...]
Arbeitsdruck
> Stets zusammen mit Benzinfilter (8mm) verwenden
> Lieferung inkluive Montagematerial und 2

Yrk, 90 Euro.
Kan se det er en Pieburg magen til den her jeg også har fået øje på:
https://webshop.rollershop24.de/rollershop/product_card.asp?PageNo=ARTIKELKA
RTE&Item=+++++++++++++148%2E100

De sælger den bare til 59 Euro
Men da jeg er lidt nærig vil jeg lige se om ikke der er en der har en liste
over MC ophuggere i Syd / Sønderjylland?

Fra : jesper

Dato : 01-09-02 19:07

Hvad med en lille benzin pumpe fra en bil ? En typisk japansk pumpe, fylder
ø4cm 6cm lang, og kan ikke koste meget hos en hugger. Alt over 50Kr må
betegnes som tyveri

Hvad skal du bruge den til ?

Hilsen
Jesper Ankersen

Fra : RpR

Dato : 01-09-02 19:29

> [...]
fylder
> ø4cm 6cm lang, og kan ikke koste meget hos en hugger. Alt over 50Kr må

Har tænkt på det, og der ligger en Autoophugger ikke så langt herfra =)
Den skal bruges på øverten, da tanken ligger lavere end karburatoren, og den
org, vakuumpumpe giver op ved alt over 12000rpm.
Der er jo gået konkurrence i tuning af de små sataner til det årlige scooter
træf på Als, og jeg måtte med mine 12,38hk nøjedes med en 2. plads i år, og
det dur ikke

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-09-02 06:42

> [...]
> gangen, uden pause.
> Den lokale MC forhandler mente ikke der var nogen MC'er med pumpen udenfor

Der er nu nogen stykker. Men det hurtigste og billigste er sikkert at gå
efter en pumpe til en bil. De er billigere og yder ofte mere. Jeg mener at
thansen og/eller bildillen har sådan nogle til 150-200kr

Hvis den derimod ikke må være ret stor så har www.conrad.de nogle - også til
godt 200kr. Jeg har monteret sådan en på en aprilia som "booster" for den
eksisterende vacum pumpe, efter forslag fra nogen tyskere. Den har vist kørt
stabilt hele sæsonen.

/Anders - Det skal lære at læse fartplaner. Jeg sider nu på havnen i århus
da jeg troede at der gik en færge klokken 8 - men fartplanen er skiftet så
det var istedet klokken 7 eller først klokken 10. Fandens at køre hjemmefra
6:20 for at lande her - Godt med lidt offline news

PS hvad skal pumpen bruges til ?

Fra : RpR

Dato : 02-09-02 14:09

> PS hvad skal pumpen bruges til ?

En Aprilia som erstatning for den halvringe vakuumpumpe der sidder på den =)
Jeg ser lige efter ved T Hansen og Conrad..

Fra : RpR

Dato : 02-09-02 15:54

> Jeg ser lige efter ved T Hansen og Conrad..

Og T. Hansen's var en benzinpumpe til en Mazda til 244,- men den er
mekanisk, ikke elektrisk :(

Conrad.de's pumpe er jeg lidt skeptisk overfor. Den jeg har fundet er en den
her:
http://www.conradcom.de/scripts/wgate/zcop_b2c22e465ed/~flNlc3Npb249UDkwV0dB
VEU6Q19BR0FURTAxOjAwMDAuMDQyNC5mYjk2ZGU5ZiZ+aHR0cF9jb250ZW50X2NoYXJzZXQ9aXNv
LTg4NTktMSZ+U3RhdGU9MTQwMDA0MDc3Nw==?~template=pcat_product_details_document
&r3_matnr=000000000000570265&object_id=0000000000000000000000000000000000570
265&object_guid=BAE86E3BABD18552E10000000A010220&p_load_area=813010&text_zta
b=&area=813010&page=1&price=Kein+Preis%21

Men der står intet om den kan klare benzin + jeg aner ikke hvad prisen
bliver med levering til DK (deres side er dejlig uoverskuelig..).

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-02 09:40

> Conrad.de's pumpe er jeg lidt skeptisk overfor. Den jeg har fundet er en
den
> her:

Det link kan jeg ikke få til art virke men jeg har lige smidt et billede på
http://www.majland.org/temp/138-3805_IMG.JPG (~800k)

Øverst til højre i billedet ser man den "flaske" der sidder over
karburatorerne og som den extra pumpe skal forhindre løber tør. Pumpen er
monteret med 2skruer indvendigt på trinprættet lige bag et
inspektionsdæksel, og strømmen tog vi bare direkte fra batteriet med en
sikring. En del af forklaringen på hvorfor denne scooter havde store
problemer med pumpen var en lettere defekt kontraventil - men nu kom pumpen
i da vi alligevel havde plastikken af.

Vacumpumper er noger lort. De laver mest når der er noget pulseren ved karb,
men det er der ikke meget af ved fuld gas - og det er jo det man skal bruge
hele tiden på en lille scooter.

/A

Fra : RpR

Dato : 03-09-02 19:40

> Det link kan jeg ikke få til art virke men jeg har lige smidt et billede

> http://www.majland.org/temp/138-3805_IMG.JPG (~800k)

Hmm, den pumpe kan jeg så slet ikke finde på siden.
Problemet har så løst sig ved hjælp af pumpen fra en Opel Corsa B '95 =)

Lidt pics:
http://www.mopedgallery.com/images/Galleriet/RpR's%20Area%2051/pumpe

> [...]
karb,
> men det er der ikke meget af ved fuld gas - og det er jo det man skal

Det sidste halve år har en vakuumpumpe været roden til alt ondt her. Kørsel
over længere stræk med mere end 80km/t var helt umuligt. Nu da pumpen blev
sat på idag skulle der lige testes med en 15km tur ved 110km/t, ingen
problemer nu =)
Og så har den fået den lille sjove lyd når tændingen slår til *viiiiir*
Skal nok få nogen til at dreje hovedet.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-09-02 15:59

> En Aprilia som erstatning for den halvringe vakuumpumpe der sidder på den
=)
> Jeg ser lige efter ved T Hansen og Conrad..

Jeg har ikke lige Conrad nummeret i nærheden, men post gerne den du finder -
så kan jeg hurtigt se om det er "den". For at "drosle" den satte jeg en
effektmodstand i serie med den. Når den ikke kører er modstanden igennem den
meget lille, så du vil sikkert kunne nøjes med at tænde el-pumpen når der
skal køres fuld-gas (på prøvestanden vel

/A

Fra : RpR

Dato : 02-09-02 18:25

> [...]
> meget lille, så du vil sikkert kunne nøjes med at tænde el-pumpen når der
> skal køres fuld-gas (på prøvestanden vel

Nu tager min motor allerede 12000rpm ved 100km/t, og fra 100km/t kan pumpen
ikke følge med længere. Så kører man max 5km og så "løber man tør".
Så skal der sjove ting til som at vippe den op på baghjulet for at få nok
benzin så den kan starte og putte lidt i tomgang så den har benzin igen...

Men problemet er løst! (håber jeg)
Købte en brugt benzinpumpe fra en Opel Corsa B til 250,- Ikke så billigt,
men jeg står og mangler det, og pumpen er man sikker på at kan klare det.
Så skal der bare bruges en hel dag på at få den monteret.. *suk*