Guns N Roses ved VMA
Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-09-02 14:53

*suk*

Det bliver vist aldrig helt det samme igen :(

Fra : Lars Bernau

Dato : 01-09-02 17:08

In article <3D721BCA.8A0CDD91@adr.dk>, roe@adr.dk says...
> *suk*
>
> Det bliver vist aldrig helt det samme igen :(

Ja hvad er der gået galt ??? Hvad er det dog for en mundering de var
iklædt ??

Og så lød det ikke udpræget godt, især Axl's sang.... det virkede som om
han var ekstremt forpustet allerede fra starten.
--
Lars Bernau
" Mennesker som siger at intet er umuligt,

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-09-02 22:01

Lars Bernau wrote:

> In article <3D721BCA.8A0CDD91@adr.dk>, roe@adr.dk says...

> Ja hvad er der gået galt ??? Hvad er det dog for en mundering de var
> iklædt ??

GnR er jo ikke længere GnR, men derimod Axl & Friends.
Så vidt jeg husker er resten af bandet foruden Dizzy nogle der er
plukket ud af Nine Inch Nails, Primus og et par andre bands.

Gid de dog bare kunne danne en social rundkreds, blive gode
venner og så få smidt Slash ind på sin plads igen!

> Og så lød det ikke udpræget godt, især Axl's sang.... det virkede som om
> han var ekstremt forpustet allerede fra starten.

Nu er det vel trods alt også et par år siden den mand sidst har
stået på en scene så han er måske ikke helt i form mere.

Hvad var det iøvrigt for en sang der kom mellem Welcome To The Jungle
og Paradise City?
Jeg synes jeg har hørt den et sted før men kan ikke lige placere
hvor.

/Robert

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 02-09-02 09:12

> [...]
> og Paradise City?
> Jeg synes jeg har hørt den et sted før men kan ikke lige placere

Det var en sang fra den plade "g'n'r" er i gang med at indspille (Hedder
vist Corps Diplomatique, pladen). Den har kun manglet at Axl skulle synge
vokalen ind... I ca 1 år! Snak lige om at tage sig god tid!
--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Peter G

Dato : 02-09-02 15:00

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> wrote:

> Det var en sang fra den plade "g'n'r" er i gang med at indspille (Hedder
> vist Corps Diplomatique, pladen). Den har kun manglet at Axl skulle synge
> vokalen ind... I ca 1 år! Snak lige om at tage sig god tid!

Nummeret hedder SVJV "Madagascar" og pladen skulle vist hedde "Chinese
Democracy"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 03-09-02 07:56

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Nummeret hedder SVJV "Madagascar" og pladen skulle vist hedde "Chinese
> Democracy"

Det er rigtigt! Undskyld min fejl... Men det var da tæt på, ikke?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-09-02 09:37

Peter G wrote:

> Nummeret hedder SVJV "Madagascar" og pladen skulle vist hedde "Chinese
> Democracy"

Jeps..og ifølge www.gnronline.com startede de en tourne i Kina for et par uger
siden.
Men enten er jeg halvblind eller også står der intet om hvornår Chinese
Democracy udkommer.
Man kan vel trods alt ikke tillade sig at dømme før man har hørt det færdige
arbejde.

Det meste kan dog findes på f.eks. WinMX i en live optagelse fra Rio.

/Robert

Fra : AJC

Dato : 01-09-02 19:48

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message
> *suk*
>
> Det bliver vist aldrig helt det samme igen :(

Nu så jeg ikke lige VMA, da jeg ikke har adgang til MTV, men jeg kan ikke
forestille mig Guns'N'Roses uden Slash!

Mvh
AJC.

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 01-09-02 21:38

> Det bliver vist aldrig helt det samme igen :(

thank god.

/t/

Fra : AJC

Dato : 01-09-02 22:11

"Torsten Matthiessen" <barforama@mail.tele.dk> wrote in message

> thank god.

Hvorfor nu det?
Guns'N'Roses var størst/bedst dengang Slash var med. Rock musik idag (hvis
man da kan kalde det for musik) er en mærkelig kombination af "ring i næsen
musik" og kommer aldrig op på samme niveau som Guns'N'Roses.
Det er virkelig en gruppe som jeg savner.

Mvh
AJC.

Fra : Torsten Matthiessen

Dato : 02-09-02 21:37

> [...]
næsen
> musik" og kommer aldrig op på samme niveau som Guns'N'Roses.
> Det er virkelig en gruppe som jeg savner.

different folks, different strokes.

Jeg har altid syntes at GNR var lidt små-kiksede....

/t/

Fra : Thomas Elbo Jensen

Dato : 04-09-02 23:25

Hej allesammen...

Der er jo åbenbart delte meninger... Her kommer så min egen holdning...

Jeg været kæmpe Guns N' Roses fan, i ca. 10 år... (Jeg havde i lang tid
inden da været vild med sangen "Sweet child of mine" uden egentlig at
vide hvem det var med... Jeg havde bare fået den kopieret den over på
et bånd...) Det var først da jeg fik Use Your Illusion 1 på LP (vinyl
mindsanten) at jeg blev rigtig hooked på dem... Og jeg har fulgt dem
trofast siden....

Det er rigtigt, at der siden midt-halvfemserne er sket store udskiftninger
i bandet... Axl er jo det eneste tilbageværende oprindelige medlem...
Men Dizzy har jo alligevel været med siden 91' (mener jeg det var...
Det var deromkring ihvertfald).

Her er historien, så vidt som jeg kender den... Guns N' Roses gik i
studiet, for at indspille en ny plade... Slash og Axl havde lidt et
forskelligt syn på hvordan tingene skulle være... (Slash ville kort
sagt bestemme alt) - Da Axl så tog et nyt medlem ind i bandet skred
Slash... Siden forlod Duff bandet, Gilbys kontrakt udløb, og Matt
blev fyret....

Der har så været flere udskiftninger... Bla har Dave Navarro (X-
Red Hot Chili Peppers guitarist) også været med i bandet...

Læs Axl's udgave af hele historien, i dette interview :
http://www.mygnr.com/news/2002/020814_1.html
(Det er kun knap 3 uger gammelt)

Line-up'en i bandet er nu som følger:
Dizzy Reed (keyboards)
Chris Pitman (keyboards) - Eks Replicants
Brain (trommer) - Eks Primus
Buckethead (guitar)
Robin Finck (guitar) - Eks Nine Inch Nails
Tommy Stinson (bass) - Eks The Replacements
Richard Fortus (guitar) - Eks Ben Folds Five
Axl (Vokal)

Det var med denne Line-up bandet optrådte til MTV awards
i torsdags, hvor de spillede et medley af 3 sange.... Det var som
der ganske rigtigt er blevet skrevet i tidligere indlæg:
1. Welcome To The Jungle
2. Madagascar
3. Paradise City
Og Ja, det nye album (der SKULLE udkomme inden nytår)
kommer til at hedde "Chineese Democracy"...

Min mening om det nuværende band: DET SPARKER RØV!
Buckethead er efter min mening en genial guitarist, som teknisk
set er en langt bedre guitarist end Slash.... Slash havde så bare
en evne til at skrive de mest fantastiske melodier, og lave nogen
fede soloer og riffs, der gik rent ind... Der er Buckethead så måske
lidt mere "syret" i hans udtryk... Han har en anden "sound"...
Men jeg har hele koncerten fra Rock In Rio, fra sidste år, på CD,
og de soloer Buckethead fyrer af, skal man sgu være lidt af et geni
for at efterligne....

Brain er en totalt fed trommeslager... Men det ved alle der kender
lidt til Primus, jo allerede i forvejen... Og kender man noget af
Nine Inch Nails' musik, ved man også hvad Robin Finck står for.
Det eneste sted jeg syntes Guns N' Roses er blevet "dårligere" er
på bassen... Jeg bryder mig ikke så meget om Tommy Stinson...
Duff var nu alligevel for sej....

Så min holdning er, at Axl er den sejeste sanger (selvom jeg
godtnok også syntes at hans stemme til tider er lidt skinger til
VMA koncerten... Men på Rock In Rio lyder hans stemme
bedre end nogensinde... Så det kan være han lige havde en dårlig
dag til VMA... Det vælger jeg ihvertfald at tro....) - Og jeg er
sikker på, at når vi kommer til at høre den nye plade, bliver det
intet ringere end et mesterværk, fuldt på højde med "appetite for
destruction"

Men der er jo kun en ting at sige.... "Vi får se"...

Mvh. Thomas

Ps. For mere info, og de nyeste nyheder om Gn'r - Check:
www.gunsnroses.dk (dansk) eller www.mygnr.com (Engelsk)

Fra : AJC

Dato : 05-09-02 02:31

"Thomas Elbo Jensen" <Thomas.Elbo@Privat.dk> wrote in message

> Min mening om det nuværende band: DET SPARKER RØV!
> Buckethead er efter min mening en genial guitarist, som teknisk
> set er en langt bedre guitarist end Slash....

Kender ham ikke. Teknik er ikke alt når vi taler om guitarister.

> Slash havde så bare en evne til at skrive de mest fantastiske melodier, og
lave nogen
> fede soloer og riffs, der gik rent ind...

Ja og det var jo netop det der gjorde Guns'N'Roses så gode i forhold til
andre bands.

> Der er Buckethead så måske lidt mere "syret" i hans udtryk... Han har en
anden "sound"...

Ja, og netop derfor vil jeg ikke have noget med gruppen at gøre mere.
Ihvertfald ikke før de skifter gruppens navn ud.
Slash var Guns'N'Roses og når han ikke er med mere eksisterer gruppen ikke
mere for mit vedkommende.

> [...]
> sikker på, at når vi kommer til at høre den nye plade, bliver det
> intet ringere end et mesterværk, fuldt på højde med "appetite for

Jeg nægter at købe/høre pladen om det så viser sig at det er et mesterværk
eller ej.

> Men der er jo kun en ting at sige.... "Vi får se"...

Ikke mig!

Mvh
AJC.

Fra : Hans Huttel

Dato : 09-10-03 12:49

Thomas Elbo Jensen skrev:

> Det eneste sted jeg syntes Guns N' Roses er blevet "dårligere" er
> på bassen... Jeg bryder mig ikke så meget om Tommy Stinson...

Tommy Stinson var en dygtig bassist i The Replacements, den sørgeligt
oversete firser-gruppe med Paul Westerberg.

Han lavede et album med sin gruppe Bash and Pop lige efter Replacements
gik i opløsning, "Friday Night is Killing Me". For nogle år siden kom
hans nye gruppe, Perfect, så med en EP, "When Squirrels Play Chicken".
Perfect havde også et album klar,
men det er aldrig blevet udsendt - fordi Stinson blev rekrutteret til
Guns N' Roses.

Trist, synes jeg. Dels at albummet aldrig er blevet udsendt, dels at
Stinson havnede i et så musikalsk ligegyldigt orkester.

Har nogen her hørt Paul Westerbergs nye soloalbum, "Stereo/Mono"? (Det
er nok ikke musik, der vil appellere til fans af Guns N' Roses.)

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/ <http://www.cs.auc.dk/%7Ehans/>

Fra : Peter G

Dato : 09-10-03 15:31

Hans Huttel skrev:

> Har nogen her hørt Paul Westerbergs nye soloalbum, "Stereo/Mono"?

Da Westerberg skulle være en inspirationskilde for min yndlingsgruppe
(Afghan Whigs) samt albummet er rost vidt og bredt af kritikere, lånte jeg
det på biblioteket (har den stadig liggende et sted på computeren) for at
høre hvad manden havde bedrevet. Det var udmærket, men tiltalte mig ikke i
større grad. Jeg bør nok give det en chance til.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Henrik Øster

Dato : 10-10-03 08:10

Dejligt ind imellem at opleve, at man ikke er alene. The Replacements er
et af de fedeste bands ever, og Westerberg solo-materiale er ind imellem
fremragende. For nybegyndere vil jeg anbefale at se filmen Singles, hvor
han har lavet soundtracket.
Henrik