E-Mail
webnoob 5265
[XNews] Nybegynder-spørgsmål.
Fra : Peter G

Dato : 01-09-02 11:52

Jeg sidder her med min første installation af X-News/Hamster og fumler
mig lidt frem for at sammenligne med min anden nyhedslæser Gravity. Jeg
har derfor et par spørgsmål.

1) Kan man, i tråd/artikel vinduet, med et (par) tastetryk markere en
længere udfoldet tråd som man ikke gider læse som læst?

2) Der er vist intet punkt 2 på nuværende tidspunkt.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Topposters will likely be killfiled. To avoid, follow netiquette.

Fra : Morten Ovi

Dato : 01-09-02 13:42

Peter G skrev:

> 1) Kan man, i tråd/artikel vinduet, med et (par) tastetryk markere
> en længere udfoldet tråd som man ikke gider læse som læst?

Map en tast til "mark read" (alt+k) og brug den på mappen som starter
tråden. Måske går det hurtigst med at komme til "mappen" hvis du samler
alle trådene...?

--
Morten

Fra : Peter G

Dato : 01-09-02 21:54

Morten Ovi <nospam000@ovi.dk> wrote:

> Map en tast til "mark read" (alt+k) og brug den på mappen som starter
> tråden. Måske går det hurtigst med at komme til "mappen" hvis du samler
> alle trådene...?

Det virker. Ikke helt så nemt som at kunne presse CTRL-K i Gravity, men det
virker godt nok.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-09-02 23:03

Hej Peter G, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det virker. Ikke helt så nemt som at kunne presse CTRL-K i
> Gravity, men det virker godt nok.

Pointen med Ovis "(alt+k)"-parentes var, at du der kan se en oversigt
over kommandoer, som du selv kan vælge genvejstaster til.
Fx har jeg sat Ctrl+Å som "Mark read".

Xnews advarer selv, hvis genvejskombinationen anvendes til noget andet
i forvejen (og så kan man frit vælge, om man alligevel vil bruge den,
finde en anden eller helt droppe ideen).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter G

Dato : 02-09-02 15:00

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Pointen med Ovis "(alt+k)"-parentes var, at du der kan se en oversigt
> over kommandoer, som du selv kan vælge genvejstaster til.
> Fx har jeg sat Ctrl+Å som "Mark read".

Jeg ved det. Men da jeg skrev mit svar var der nogle småproblemer med at få
den til at markere hele (modsat det valgte indlæg) tråden læst. Af
uransagelige grunde virker det nu og med den personligt perfekte tast til
at markere tråd læst :)

Tak for hælpen til alle.

P.S. Hvis man vil _ignorere_ tråde fremover er det nemmeste så at mappe
"Add Score" og bruge denne eller er der en nemmere (færre tastetryk)
metode?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-09-02 12:20

> [...]

> P.S. Hvis man vil _ignorere_ tråde fremover er det nemmeste så at
> mappe "Add Score" og bruge denne eller er der en nemmere (færre

Jeg tror ikke, der er en nemmere fremgangsmåde. Men jeg kan nemt tage
forkert. Det kan nok især Dino be- eller afkræfte

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 01-09-02 15:03

> 1) Kan man, i tråd/artikel vinduet, med et (par) tastetryk
> markere en længere udfoldet tråd som man ikke gider læse som
> læst?

Du klikker bare på mappen der indeholder tråden. Ellerhar jeg
misforstået?

Fra : Peter G

Dato : 01-09-02 21:54

Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> wrote:

> Du klikker bare på mappen der indeholder tråden. Ellerhar jeg
> misforstået?

Det har du ikke. Jeg skal nok bare vænne mig til visse taster.