Flere news servere?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-02-01 15:09

Som jeg i går antydede, havde jeg undret mig over, at indlæg, der var
sendt via news.inet.tele.dk tilsyneladende ikke dukkede op i de samme
grupper hos news.sunsite.auc.dk!

Jeg har nu kigget nærmere på sagen. Baggrunden var, at mine
Mac-problemer 'tvang' mig til i fire døgn at benytte min PC - med OE
som News Client.

I denne periode sendte jeg ialt 7 indlæg, hvis videre skæbne jeg har
forsøgt at beskrive i denne oversigt:

Gruppe Tid Modtg.i OE Modt. i MacSOUP

dk.edb.mac 18.02, Nej Nej
2331

dk.edb.mac 18.02, Nej Nej
2227

dk.videnskab 18.02, Nej Nej
2234

dk.videnskab 18.02, Nej Nej
2257

dk.kultur.sprog 19.02 Nej Nej
1246

dk.kultur.sprog 19.02 Ja Ja (24t senere)
1414

dk.kultur.sprog 18.02 Ja Nej
1428

Når jeg skriver 'sendt' er det på baggrund af, at indlæggene i OE
figurere under 'sent' (+ fordi, der i flere tilfælde er svaret på dem!!)

Jeg kan også tilføje, at de to 'forsinkede' i MacSOUP indløg ankom i en
'sværm' af beskeder af tilsvarende alder.

At OE ikke viste mine egne indlæg tog jeg i første omgang blot til
efterretning - det kunne jo være en overset 'default indstilling' à lá
'Own messages not downloaded'? - men det stemmer jo ikke med, at to af
dem alligevel blev downloaded!?

Men essensen er altså, at indlæg, der sendes via én server, muligvis
(sandsynligvis?) aldrig eller med betydelig forsinkelse dukker op i
samme gruppe på en anden server?

Eller hur???

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-02-01 15:35

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> Jeg kan også tilføje, at de to 'forsinkede' i MacSOUP indløg ankom i en
> 'sværm' af beskeder af tilsvarende alder.

Dette må virke forvirrende - jeg rettede desværre i tabellen uden at
'følge op' i teksten (kun ét 'forsinket'). Undskyld!!

--
med venlig hilsen
Hans