Opsigelse, hvordan beviser man det
Fra : Lars

Dato : 01-09-02 09:03

Hvis et firma har opsagt en medarbejder, men ikke har hverken underskrift
eller kvittering for modtagelse af et anbefalet brev, hvordan sår firmaet
så?

/Lars

Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-09-02 10:09

> Hvis et firma har opsagt en medarbejder, men ikke har hverken underskrift
> eller kvittering for modtagelse af et anbefalet brev, hvordan sår firmaet
> så?

- ikke særlig godt!

ras

Fra : Lars

Dato : 01-09-02 10:15

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> - ikke særlig godt!

Nej, det er jeg klar over

Hvordan står medarbejderen der er blevet opsagt? Hvis han nu har fået
opsigelsen tilsendt som alm. brev, og brevet så er forsinket (det er jo sket
før).

Hvilken dato er medarbejderen så opsagt fra?

Man kunne jo forestille sig at brevet var så meget forsinket, at det først
ankom på den (for virksomheden) forkerte side at et månedsskifte. Gælder
opsigelsen så overhovedet, og i givet fald fra hvilken dato?

/Lars

Fra : enn

Dato : 01-09-02 10:39

Brevet kunne jo også være bortkommet i posten.

Virksomheden skal have en kvitering for at medarbejderen har modtaget
opsigelsen (anbefalet brev - underskrift på opsigelsen etc.)
Med andre ord virksomheden skal kunne dokumentere at medarbejderen har
modtaget opsigelsen. Det samme gælder hvis medarbejderen siger op.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-09-02 13:17

Hvis det var mig ville jeg møde op på arbejde og det ville jeg blive ved med
til jeg modtager en opsigelse anbefalet ... eller bliver kaldt til bossen og
får den fremlagt og kvitterer for den.

Jeg mener det er lidt vigtigt at møde op - ellers kan det efterfølgende
(hvis fagforeningen træder til) blive lidt problematisk.

Det er lidt det samme som regninger. Man skal altid betale og så brokke sig
bagefter ...

ras

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 01-09-02 21:44

In <3d720537$0$144$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> writes:

>Det er lidt det samme som regninger. Man skal altid betale og så brokke sig
>bagefter ...

Nej, hvis man betaler en regning, man mener er forkert, vil man staa daarlige i
retten. Betal aldrig en regning, som du ikke mener at du skal betale paanaer
hvis alt peger paa at vil kunne blive doemt til at betale regningen alligevel.

/Martin

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-09-02 08:34

> [...]
paanaer
> hvis alt peger paa at vil kunne blive doemt til at betale regningen

- det tror jeg bestemt ikke du har ret ... f.ex: Du ejer et kolonihavehus og
haveforeningen sender dig en regning; enten en forhøjelse af medlemsskabet,
regning for at de har slået din græsplæne eller hvad det nu måtte være. Du
mener bestemt ikke at du skal betale - måske er regningen ulovlig fastsat
andelskrone el.lign - og da regningen er stor vil du bruge en advokat. I
sådan en situation vil det nok være bedst at betale ... ellers risikerer du
at blive smidt ud af foreningen jvf. vedtægterer osv ...

Men det er da klart, at det nogen gange vil blive svært at få pengene retur
.... men det er en hel anden snak ...

ras