Hovede rep ap50
Fra : Kim

Dato : 01-09-02 08:18

Nu har jeg gang på gang, prøvet at finde et motordiagram til en AP50. Uden
at finde det nogle steder

Så mit spørgsmål lyder: Jeg skal på et tidspunkt have hoved rep.min motor,
udskiftning af lejer m.v.
Er dette et meget svært projekt, ment på den måde, skulle jeg hellere
overlade det til min mekaniker,
selvom jeg, syndes selv har skruet hænderne rigtigt på)
Er der noget man for guds skyld aldrig, skal skille i motoren, uden man har
div. mål og differencer

kim.jensen@get2net.dk

Fra : Thomas

Dato : 01-09-02 10:12

"Kim" <kim.jensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> udskiftning af lejer m.v.
> Er dette et meget svært projekt, ment på den måde, skulle jeg hellere

Det er ikke så svært.

> selvom jeg, syndes selv har skruet hænderne rigtigt på)
> Er der noget man for guds skyld aldrig, skal skille i motoren, uden man
har
> div. mål og differencer

Selvfølgelig er det en god ting at ha. en værksteds manual
hvor man kan se de forskellige tolerencer og momenter. Men jeg vil mene at
man godt selv kan fornemme om der er noget galt. og er man i tvivl om noget
så tag stumpen eller stumperne med ind til en forhandler som eventuelt måler
dem efter. Eller afmontere motoren og adskil det som du syntes at du tør og
overlad resten til forhandleren.
Hver time som du kan spare i arbejdsløn er penge i din egen lomme. en
værksteds time er ca. 300-350 kr. i timen

Jeg er så heldig stillet at jeg har alt omkring den motor der sidder på min
mc-scooter. og har en kammerat som er udlært mekaniker. og det har allerede
sparet mig for nogle penge.

Mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 17:31

"Kim" <kim.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg gang på gang, prøvet at finde et motordiagram til en AP50. Uden
> at finde det nogle steder

Står det i manualen... så kan du få en kopi af mig. Jeg har nemlig lige købt
en Suzuki Adress R, hvilket vel egentligt er en ap50, ik´?Den ligner da :)
Jeg vil genre høre lidt om dine erfaringer med knallerten, hvad går i
stykker, hvad rusten, hvad dur, og hvad du ikke...osv.? Jeg vil sætte stor
pris på at du delte dine erfaringer!

På forhånd tak!

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 17:37

Hvilke begrænsninger sidder der forresten på sådan en scooter? Blindrøret er
fjernet på min, og jeg ved ikke om der er gjort andet. Jow jeg har også
fjernet begrænsningen i enden af udstødningen, det gav et noget bedre
optræk, og en meget federe/sprød lyd :)

Fra : Kim

Dato : 01-09-02 19:02

Den eneste begrænsning der sidder på en ap50 er kun i selv udstødningen.
Jeg har ikke lavet andet ved min, der kører 60-65 km/t.
Hvad for en manual er det du har liggende Brian, er det med motor diagram ??
Så er jeg meget interesseret.
Kim...

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 21:55

> [...]
> Jeg har ikke lavet andet ved min, der kører 60-65 km/t.
> Hvad for en manual er det du har liggende Brian, er det med motor diagram

Det er jo lige det ... jeg spurgte dig om du vidste om det diagram er i
manualen. Jeg har ikke fået den endnu, men det gør jeg i morgen - regner jeg
med :)