Grønsager, fra bvadr til umm
Fra : Erna Andersen

Dato : 01-09-02 06:31

Det var da en interessant debat om ris, pasta,mm.

Her er mine nyeste erfaringer udi grønsagernes hemmeligheder. ( Især de der
ikke smagte godt)

Selleri: De tern man får i frosne suppeblandinger er somme tider rædsomme og
kan få mig fra at spise selleri i årevis.
- Den rigtige måde at spise selleri på er at købe dem rå om efteråret når de
er bedst, skære det yderste lag af og skære den i stykker som små kartofler
eller mindre. Den har cirka samme kogetid som gulerødder, og den skal i
modsætning til gulerødder koges helt blød.
Brug kogevandet til sovs eller suppe.

-Et andet tip er at udskifte nogle af kartoflerne med selleri i
flødekartoflerne.(En opskrift jeg ikke kan give i en fedtfattig gruppe

Rosenkål: smager godt hvis de er kogt noget længere end anbefalet, ½t., og
gerne med en klat smør/ margarine i kogevandet.

Squash: gider jeg ikke bruge lang tid på, men den er gratis for tiden og
fylder lidt op i en kødsovs, så den bliver revet groft og erstatter en del
af tomaten i kødsovsen.
Små nye squashskiver smager meget bedre end agurker på leverpostejmad.

Grønkål i suppe eller pate skal koge/ stege i en time for at smage godt.

Mkh Erna