Netscape 7 ??
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-02 01:46

Hejsa...

Er der nogen, der har installeret / afprøvet den nye Netscape 7 i PPC
versionen? - Hvad er jeres mening om deres såkaldte 'fastest browser
ever...'?

Jeg brugte det meste af eftermiddagen og aftenen i går til at afprøve
den. Det er længe siden, jeg har haft noget så sløvt og dårligt
installeret på nogen af mine maskiner....

I forhold til Netscape 6.1 (som hidtil var eneste ver. 6, jeg har
prøvet) er den endnu langsommere. Den har godt nok nogle flere features
og valgmuligheder i indstillingerne, og sikkerhedssystemet er nu
forbedret, så den er magen til Mozilla 1.x. Og det er da et
fremskridt...

Det tager den på min G3/333AV mere end et minut for den at starte op.
Skifter jeg fra browser til mail, varer det også ca. 1-2 min. før den
bekvemmer sig til at åbne for mailvinduet. Og skifter jeg så til news,
går der yderligere et par minutter, hvor den bare står og tænker sig
om....

Den er rimelig hurtig - ca. som NC 4.8/128 - til at hente og sende post,
og den er hurtigere end NC 4.8 til at hente news ind, hvis der er mange.
- Men jeg kan ikke få lov til at sende / svare på news indlæg. Den
bliver ved med at sige, at mine mail og news indstillinger er forkerte,
- selvom de er dobbeltcheckede og er i øvrigt identiske med mine indst.
i NC 4.8, - og jeg kan jo også godt sende mails.... - Og midt i det hele
frøs programmet, så jeg kun kunne tvangsstarte maskinen igen.

Jeg fik et par rapporter ind i går aftes sent, om at X-versionen skulle
være noget bedre og rimelig hurtig, og at den - begge ver. - skulle være
blevet langt bedre til at håndtere HTML og RichText Formattings i mails,
- men så langt nåede jeg ikke, før jeg slettede hele dynen igen, da jeg
havde lynende travlt i nat med testning af en ny ret avanceret
mailgruppe, som vi er ved at sætte op. - Så jeg vil da gerne høre, om
der er andre, der har haft tilsvarende oplevelser med 'The fastest
browser ever...' .-) - Og slet ikke spor rart, når jeg skulle have brugt
den til at skifte mellem 4.8 og 7 til netop test af den nye gruppes
opsætning.

mvh. Erik Richard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-09-02 12:38

> [...]
> bliver ved med at sige, at mine mail og news indstillinger er forkerte,
> - selvom de er dobbeltcheckede og er i øvrigt identiske med mine indst.

Så er Netscape 7 måske enig med de utallige usenet-brugere, som mener
dine indstillinger er uegnede til usenet!

Tid til eftertanke!

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 01-09-02 13:56

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> valgmuligheder i indstillingerne, og sikkerhedssystemet er nu forbedret, så
> den er magen til Mozilla 1.x. Og det er da et fremskridt...

Netscape 7 er baseret på Mozilla 1.0.1 - Mozilla derimod er udkommet i en
endelig 1.1 version i sidste uge - den kører OK hos mig. Hvorfor køre en
ældre version (Netscape) når man kan få en nyere (Mozilla).?

/Ulrich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-09-02 01:30

Hej Ulrich

Ulrich Oswald wrote:

> Netscape 7 er baseret på Mozilla 1.0.1

Det tror jeg ikke! - Mozilla 1.0.1 var væsentlig hurtigere end selv Netscape 7 er
nu. Jeg tror nærmere, vi skal ned i en Mozilla 0.9.2 eller deromkring, og selv
den syntes jeg var hurtigere.

> - Mozilla derimod er udkommet i en endelig 1.1 version i sidste
> uge - den kører OK hos mig.

Det gør den skam også her. Den er dog ikke helt så hurtig som Netscape
Communicator 4.8, men det nærmer sig...

> Hvorfor køre en ældre version (Netscape)
> når man kan få en nyere (Mozilla).?

Fordi Netscape normalt medleverer samtilige security certificates, hvad Mozilla
ikke gør. Mozilla har kun de certifikater med, som er lovbefalede for brug af
browsere med mail del i USA. Og da jeg stort set daglig bruger disse
certifikater, så har jeg brug for dem.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-09-02 03:47

On Mon. d. 02 Sep. 2002 kl. 00:29 GMT, Erik wrote:

> Det tror jeg ikke! - Mozilla 1.0.1 var væsentlig hurtigere end selv Netscape 7 er
> nu. Jeg tror nærmere, vi skal ned i en Mozilla 0.9.2 eller deromkring, og selv
> den syntes jeg var hurtigere.

N7 /er/ basseret på Mozilla 1.x - emn den tager uvægerlig længere tid
om aqt loade pga af aim klient, browserplug-ins mm.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-09-02 08:25

> [...]
> Netscape 7 er nu. Jeg tror nærmere, vi skal ned i en Mozilla 0.9.2 eller
> deromkring, og selv den syntes jeg var hurtigere.

Jeg testede Netscape 7.0 i går på det site, som vi også testede på
fornyligt og DEN slår alle rekorder 11 sekunder for 230 ure + tabeller
og så videre. Det er fandme hurtigt.

At den så ikke kan lave knapperne rigtigt i menulinien er en helt andet
snak.

-- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/

Fra : Jesper

Dato : 02-09-02 15:02

> [...]
>
> -- Med venlig hilsen Jesper ) http://www.gylling.net/
>
> ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Intet problem at gøre det hurtigt hvis man sjusker!
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 08:15

Ulrich Oswald <MacUlrich@mac.com> writes:

> Netscape 7 er baseret på Mozilla 1.0.1 - Mozilla derimod er udkommet i en
> endelig 1.1 version i sidste uge - den kører OK hos mig. Hvorfor køre en
> ældre version (Netscape) når man kan få en nyere (Mozilla).?

Mozilla 1.1 har nogen netvaerksproblemer, som jeg er ramlet ind i
efter at have faaet en 100 Mbit forbindelse til en proxyserver.
Linuxudgaven gaar ganske enkelt i gulvet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 01-09-02 17:11

> [...]
> og valgmuligheder i indstillingerne, og sikkerhedssystemet er nu
> forbedret, så den er magen til Mozilla 1.x. Og det er da et

Hos meg er det motsatt, 7.0 er meget kjappere enn både 6.1 og 6.2.2.
den kjører også javastreamere noe 6.x ikke kunne.
Jeg har PB G3/333 og har gitt 7.0 mer-minne: ca 40000

Aksel-Johan Hegrem
Brækkatunet 48
N-8020 BODØ
75 50 83 16 / 913 69 463
Faks:75 50 84 32

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-09-02 01:44

Hej Aksel-Johan

Hvilken versjon av Mac OS bruker du - klassisk OS eller bruker du ein
versjon av OS X?

Ved omtalen av Netscape 7 ble det udtrykkeligen sakt att X versjonen var noe
snappere enn klassik versjonen. Fler X-brukere har også sakt dette.

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 03-09-02 10:07

> [...]
>
> Ved omtalen av Netscape 7 ble det udtrykkeligen sakt att X versjonen var noe
> snappere enn klassik versjonen. Fler X-brukere har også sakt dette.

Hei!

Jeg kjører 8.6

--
Aksel-Johan Hegrem
Brækkatunet 48

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-09-02 12:53

> [...]

>bekvemmer sig til at åbne for mailvinduet. Og skifter jeg så til news,
>går der yderligere et par minutter, hvor den bare står og tænker sig

Det må ligge ved dit system, på OS 10.2 er NS 7.0 til OSX. betydelig
hurtigere end NS 6.2
både under opstart og skift mellem browse, mail og news vinduerne.

> [...]
>i NC 4.8, - og jeg kan jo også godt sende mails.... - Og midt i det hele
>frøs programmet, så jeg kun kunne tvangsstarte maskinen igen.

Så frem du opdatere fra 6.x vil der ikke blive ændret i dine
indstilinger. Her virkede alt efter updat.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-02 04:49

Hej Henrik

Henrik Lindskou wrote:

> Det må ligge ved dit system, på OS 10.2 er NS 7.0 til OSX. betydelig
> hurtigere end NS 6.2
> både under opstart og skift mellem browse, mail og news vinduerne.

Det tror jeg ikke. Jeg kører 9.2.2DK og US, og Mozilla 1.1 kører faktisk
noget hurtigere. Og jeg skriver jo netop, det er i PPC versionen, problemet
er og ikke med Netscape 7 til X.

> Så frem du opdatere fra 6.x vil der ikke blive ændret i dine
> indstilinger. Her virkede alt efter updat.

Netscape 7 blev installert fra scratch - altså ingen Netscape 6.x i
forvejen. Indstillingerne blev kopieret over fra NC 4.8, - såvidt det nu
kunne lade sig gøre.

mvh. Erik Richard