hrmpf
Fra : etta

Dato : 20-02-01 15:05

findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode
elev" trådene!!!

etta

Fra : nikolaj borg

Dato : 20-02-01 15:32

"etta" <etta@place.com> skrev i en meddelelse
> findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
> har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode
> elev" trådene!!!

Nej, denne ng er - som det fremgår af fundatsen - forbeholdt pubertære
drenge-røve med en IQ under stuetemperatur. Desværre sker det fra tid til
anden at såkaldt intellektuelle sniger sig ind med emner om Rumrejsen 2001,
Dreyer, m.m. Heldigvis lykkes det os sædvanligvis gennem nær kontakt til
udbyderne at få fjernet disse indlæg fra serverne indenfor få minutter, så
vi kan diskutere amerikansk action i fred.

Nej, spøj til side. Ng'er er, hvad man gør dem til. Hvis du ønsker at højne
niveauet herinde vil jeg foreslå dig, at du kaster et emne eller to til
diskussion, som du synes er mere interessant end dem, du selv nævner. Jeg
_har_ bemærket dit indlæg om gif-gaf, men må beklageligvis indrømme, at jeg
ikke kan svare bekræftigende på dit spørgsmål, da jeg som en del af
deltagerne i ng'en kun har svage minder om 70'erne. Hvis der skulle være
nogen, som kan huske det tv-spil, du nævner, afstår de måske fra at svare,
fordi spørgsmålet lægger op til et simpelt ja eller nej, hvilket hurtigt
kunne medføre en meget lidt interessant tråd.

Men hvis du smider et interessant debat-emne på bordet er jeg overbevist om,
at der nok skal krybe nogen ud af deres gemmer, som har lyst til at
diskutere det med dig.

/Nikolaj

Fra : Henrik Larsen

Dato : 22-02-01 08:43

"nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en meddelelse

>"etta" <etta@place.com> skrev i en meddelelse

>Nej, denne ng er - som det fremgår af fundatsen -
>forbeholdt pubertære drenge-røve med en IQ under
>stuetemperatur. ...

Denne ng er ganske glimrende, hvis man vil læse lidt om de seneste
premierefilm og udlejningsditto i Blockbuster. Men så heller ikke mere.
I stedet for at spilde sin tid på at beklage dette faktum, bør man
hellere søger over til diverse udenlandske ng'er og diskussions foraer,
ligesom der er et utal af interessante hjemmesider med filmanmeldelser,
fansider osv. også af alt dét som man ikke hører om herhjemme.

Vh Henrik

Fra : Stålanden

Dato : 20-02-01 15:31

On Tue, 20 Feb 2001 15:04:30 +0100, etta <etta@place.com> wrote:

>findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
>har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode
>elev" trådene!!!

Der skal jo være plads til alle
Men det er meget svært at starte en tråd om de mere seriøse/smalle
film herinde.
Jeg vil ikke gå så langt som at sige det har noget med IQ at gøre. Det
siger nok mere om hvem det er der bruger nyhedsgrupper.
Det er ikke fordi at jeg har et klart billede af dette, men det virker
slående at der aldrig bliver diskuteret andet end actionfilm o.lign.
Er det fordi det primært er unge der bruger gruppen eller er det kun
netnørder der ved noget om nyhedsgrupper? Der er ganske få i min
omgangskreds der ved noget om ng'er og mine kolleger vidste slet ikke
de eksisterede.
Der er i det mindste blevet skåret ned på spørgsmål om dvd

Nu skal dette ikke forståes som surt opstød. Jeg tager gruppen som
glimrende sted at være up-to-date hvad angår film.
Og hvis man ikke kan lide røgen...........
Stålanden

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 20-02-01 16:06

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Stålanden
<staalanden@jyde.dk> just offered me, he muttered some weird stuff,
and I had to correct this gibberish:

> [...]
>Er det fordi det primært er unge der bruger gruppen eller er det kun
>netnørder der ved noget om nyhedsgrupper?

Unge/netnørder[1] kan altså sagtens se andet end actionfilm.

*[1] : Jeg hører til begge grupper.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Stålanden

Dato : 20-02-01 16:28

On Tue, 20 Feb 2001 15:06:27 GMT, Martin Mouritzen <martin@fez.dk>
wrote:

>Unge/netnørder[1] kan altså sagtens se andet end actionfilm.
>
>*[1] : Jeg hører til begge grupper.
Jeg reflekterede blot over det jeg oplever i gruppen. Hvis I ser dem
hvorfor er der så aldrig diskussion om dem?
Jeg har prøvet Greenaway, Almodovar oma. uden held
Men det faktum at man ser film med andre øjne afhængig af hvilken
alder man har spiller også ind, kunne jeg forestille mig. Dermed mener
jeg at ikke alle film siger nogen noget/det samme.
Stålanden

Fra : Henry Vest

Dato : 20-02-01 21:54

Stålanden skrev:

> Jeg har prøvet Greenaway, Almodovar oma. uden held

Der er faktisk mange der ikke aner hvem Greenaway og Almodovar er.

Henry

Fra : Vanillepigen

Dato : 20-02-01 23:26

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Der er faktisk mange der ikke aner hvem Greenaway og Almodovar
er.

Jamen så er det sgu da fedt at nogle bringer dem på bane. De er
jo geniale instruktører og så får man måske en ide til næste gang
man skal leje en film.

Jeg forstår ikke helt hensigten med dén kommentar. En del af
nyhedsgruppernes force er da åbne øjnene for noget man ikke har
set før. Sådan ser jeg da på det.

med venlig hilsen Kristine.

Fra : Henry Vest

Dato : 21-02-01 18:45

Vanillepigen skrev:

> Jamen så er det sgu da fedt at nogle bringer dem på bane. De er
> jo geniale instruktører og så får man måske en ide til næste gang
> man skal leje en film.

Ganske enig. Bortset fra at jeg aldrig lejer film, jeg har hverken tv
eller video.

> Jeg forstår ikke helt hensigten med dén kommentar.

Det var nærmest en undren over, at mange faktisk overhovedet ikke
kender navnene Almodovar og Greenaway. Og man kunne tilføje
Emir Kusturica, Nikita Mikalkov, Ken Loach og mange andre.

> En del af
> nyhedsgruppernes force er da åbne øjnene for noget man ikke har
> set før. Sådan ser jeg da på det.

Igen enig, men der er faktisk mange der ikke bryder sig om at prøve
noget nyt, men foretrækker det de kender.

Henry

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 20-02-01 23:14

Stålanden <staalanden@jyde.dk> skrev:

> [...]
>alder man har spiller også ind, kunne jeg forestille mig. Dermed mener
>jeg at ikke alle film siger nogen noget/det samme.

Jeg tror ikke, det har noget med alder at gøre. Jeg er 53 år, og jeg
synes, at både Greenaways og Almodovars film er noget prætentiøst fis.
Jeg gaber kæberne af led, når jeg ser Dreyer eller Bergman. Det gør
størstedelen af befolkningen faktisk. Det er ikke tilfældigt, at der
kun er 2½ biograf i København og 1 i Århus, der viser den slags film.

Lær at leve med det.

Niels Søndergaard

Fra : Keld Petersen

Dato : 20-02-01 15:49

Man kan altså ikke ytre sin mening om hvilke film man kan lide eller ikke
lide? Kan du i så fald henvise til en gruppe der dækker bedre?

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-02-01 15:59

etta wrote:

> findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
> har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode
> elev" trådene!!!

Gider du lige!
Mudderkastning hører ikke denne gruppe til!

Det gør folk med en høj IQ nemlig ikke. De læser nemlig
http://www.usenet.dk før de går igang med nyhedsgrupperne.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : Henrik Larsen

Dato : 20-02-01 03:01

etta <etta@place.com> skrev i en news:3A92796E.2070102@place.com...
> findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.

Tjae, der findes masser af glimrende engelsksprogede.

Vh Henrik

Fra : Henry Vest

Dato : 20-02-01 21:53

etta skrev:

> findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
> har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode
> elev" trådene!!!

Nu kan man ikke ligefrem sige du udtrykker dig diplomatisk, men jeg
forstår godt din pointe. Man kan godt undre sig lidt, for der /må/ da
være nogen der ser andet end James Bond. Men som en anden er inde på,
er det jo langt fra alle der kender usenet. Hvad med i øvrigt selv at
skrive et par indlæg? Det kunne jo være det kunne trække niveauet lidt
op.

Henry

Fra : HKJ

Dato : 21-02-01 00:37

Hvorfor det? Smag og behag er ikke ens.

Jeg forventer ikke at alle kan lide de samme film som mig, men jeg vil gerne
fortælle andre hvilke film jeg syntes om og hvilke jeg ikke kan lide og også
hvorfor! Men jeg forventer ikke at det betyder at de giver mig ret.

Istedet for at brokke dig så kom med noget fornuftigt om nogle film og ikke
bare at gamle film er gode og nye film er dårlige!

f.eks. nogle gode film (mener jeg): Coyote ugly, Garden of good and evil,
T2.
Meget forskellige film, men de har hver deres kvaliteter.
Om de kræver iq eller ej vil jeg ikke bekymre mig om.

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-02-01 00:41

HKJ wrote:

> ... Smag og behag er ikke ens.

Netop.

> Om de kræver iq eller ej vil jeg ikke bekymre mig om.

Det gør jeg heller ikke, når jeg ser film.

Efter en lang dag over bøgerne og foran PC-skærmen så vil jeg lade mig
underholde og ikke tænke over tingene.

Fra : Broder Salsa

Dato : 21-02-01 11:36

"etta" <etta@place.com> skrev i en meddelelse
> findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
> har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode
> elev" trådene!!!

<Halløj>
Du kan bare start en tråd med en oversigt over alle de emner _du_
gerne vil diskutere.... Så skal vi nok allesammen poste en masse
tråde som _du_ finder spændende....
</Halløj>
<God ide>
Du kunne jo også selv poste noget som du gerne vil diskutere, så
skal der nok komme noget "modstand" til dig.
</God ide>
<Fakta>
Du kommer ikke langt med at fortælle folk at de har en
IQ under 11.
</Fakta>

--
Salsa

Fra : Fodboldfanatikeren

Dato : 21-02-01 16:06

> [...]
> findes der en dansk ng for filmelskere med en iq over 11.
> har netop læst "speed2, hvor blev jeg skuffet" og "apt pupil/den gode

på dansk forkorter man intelligenskvotient med IK, så du hører nok til her
alligevel, eller hvis du alligevel er begavet i en engelsksproget.

vh
FF

Fra : etta

Dato : 22-02-01 10:22

--------------080001060102060609040405

> sikke en ballade!

"Jeg har heller ikke set Godfather filmene - og kommer nok aldrig til det.
Jeg har prøvet 1'eren adskillige gange, og er faldet i søvn af kedsomhed
HVER gang... så det gid's jeg ikke prøve mere... [] "

"...Men den gode elev er en af de elendigste film, jeg nogensinde har set..."

mit indlæg var affødt af bl.a. ovenstående citater. jeg erkender at "smag" er en individuel sag, men der ér gode og dårlige film. godfather ér en god film, en af de bedste.

etta

--------------080001060102060609040405--

Fra : Kingo

Dato : 22-02-01 10:51

> [...]
er en individuel sag, men der ér gode og dårlige film. godfather ér en god

Jammen, Etta, hvis man ikke kan lide filmen er den jo ikke god? Måske for
dig (hvis du kan lide den), men ikke for mig...
Som du selv siger, er smag forskellig, men du modsiger dig selv. Filmen er
naturligvis god hvis du kan lide den, men dårlig hvis du ikke kan lide den.
Så har den jo ikke tjent sit formål.

Dog vil jeg sige, at der findes film som kan være så dårlige at de er
gode...

Fra : etta

Dato : 22-02-01 11:43

jeg sagde at smag er en individuel sag, ikke kvalitet.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 22-02-01 16:00

"etta" <etta@place.com> skrev i en meddelelse

> jeg sagde at smag er en individuel sag, ikke kvalitet.

Jeg forstår _måske_ dit synspunkt, som jeg tror skyldes, at du blander nogle
begreber sammen.

Kvalitet og smag.

Der vil givet vis være nogle kriterier som f.eks. fotograferingen eller
lyssætningen, der kan gå inde under kvalitet, men alligevel er der allerede
her forskel på hvad man synes er godt og dermed anser som kvalitet.

Dancer In the Dark er et godt eksempel. Birgitte Grue skrev i BT, at Bjørk
spillede elendigt fordi hun fik personen Selma til at fremstå utroværdigt.
Bo Green Jensen skrev at Bjørg spillede mesterligt (jeg kan ikke huske
hvilket ord han præcist brugte).

Selv en skuespiller præstation kan altså ikke bestemmes som værende _enten_
god _eller_ dårlig.
Man kan sikkert godt hvis man gider lave en liste over ting man i en given
gruppe kan blive enige om er kvalitet eller kendetegnet ved kvalitet. Og i
denne gruppe kan der alligevel være forskellige bud på hvad der er godt og
dårligt. Men hvis man er fælles om et, skal vi kalde det regelsæt eller
normbestemte værdier, så er det dem der gælder. Men så længe man deltager i
en NG er der ikke nogle vedtagne formelle eller uformelle regler eller
normer for hvad godt og dårligt er.....det er i virkeligheden derfor der er
en debat. Hvis alle var enige behøvede vi jo ikke sprøge andre hvad de
mener...vi vidste det jo på forhånd.

Så pak dine meninger om at der _er_ en sandhed væk. Det er der ikke....og
der er heller ikke noget noget der er kvalitet. Det betyder ikke at det ikke
er i orden at have en mening om hvad kvalitet er - så hvis du har en lad os
høre den.

Kåre

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-02-01 10:58

etta wrote:

> mit indlæg var affødt af bl.a. ovenstående citater.

og?

> jeg
> erkender at "smag" er en individuel sag,.....

Det har intelligente mennesker erkendt for mange år siden.
Bedre sent end aldrig.

> men der ér gode
> og dårlige film. godfather ér en god film, en af de bedste.

Når du nu har patent på, hvad en god film er
har du tilfældigvis patent på .....fx sandheden.

Dit smagsdommeri/-snobberi er simpelthen ulideligt at læse. Jeg
overvejer, at gøre det samme ved dig som ved BW.

Fra : etta

Dato : 22-02-01 11:26

bw? jamen er det ikke dig?

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-02-01 12:10

etta wrote:

> bw? jamen er det ikke dig?

Ej, jeg hedder såmend Carsten Riis

Og hvis du er så intelligent, så kan du faktisk godt finde ud af, at
jeg altid (dog med et enkelt drillenisseindlæg i julen1999) har
skrevet under med mit rigtige navn. Og ikke et eller andet
intetsigende pseudonym eller hvad bogstavskombinationen etta måtte stå
for.

fut: news:dk.snak.snik