KØB RAM, NU!!!!
Fra : Den Store Grønne Øgl~

Dato : 20-02-01 15:04

TIl alle!

Priserne på RAM er i bund, og bvil sandsynligvis falde yderligere i den
kommede måned, grundet større restlagre hos de store producenter.

Prisen på 128 Mb PC133 RAM (som kan bruges i alle Mac'er fra G3 og
fremefter, undtaget tidlige imac'er og PowerBOoks) af bedste kvalitet er
ydmyge 600 kroner, så det er NU DER SKAL SLÅS TIL!

Blot til orientering. :)

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Jan Richardy

Dato : 20-02-01 16:26

"Den Store Grønne Øgle" <root@NOSPAM.com> wrote in message
> [...]
> fremefter, undtaget tidlige imac'er og PowerBOoks) af bedste kvalitet er
> ydmyge 600 kroner, så det er NU DER SKAL SLÅS TIL!

Hvis prisen falder yderligere, hvorfor skal vi så ikke vente et par uger ?

/ JanR

Fra : MacMac

Dato : 20-02-01 16:46

I brevet "96u27d$c7t$1@news.inet.tele.dk" skrev Jan Richardy (jan@awake.dk)
den 20/02/01 16:25:

> "Den Store Grønne Øgle" <root@NOSPAM.com> wrote in message
>
> Hvis prisen falder yderligere, hvorfor skal vi så ikke vente et par uger ?

Enig, for en uge siden købte jeg 256 MB SuperPC 133 MHz for 995,-, nu er de
faldet til 895,-.

Venlig hilsen
Morten

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 20-02-01 17:26

On 20/02/01 16:46, in article B6B84FD7.30495%nospan@nospam.com, "MacMac"
<nospan@nospam.com> wrote:

> [...]
> den 20/02/01 16:25:

> Enig, for en uge siden købte jeg 256 MB SuperPC 133 MHz for 995,-, nu er de

Ja, eller til 783,- kr.

Se www.pricerunner.dk

Hilsen Jens.

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 20-02-01 19:42

Jan Richardy <jan@awake.dk> wrote:

> Hvis prisen falder yderligere, hvorfor skal vi så ikke vente et par uger ?

God pointe, men prisfaldet er svært at regne med i den kommende tid, nu
hvor den lave RAM-pris er ved at være "forsidestof". Derfor: Slå til nu.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-02-01 19:59

In article <1ep57q4.30i2jarmeflsN@17.ppp1-27.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (Big Green Lizard aka Peter Perlsø) wrote:

> God pointe, men prisfaldet er svært at regne med i den kommende tid, nu
> hvor den lave RAM-pris er ved at være "forsidestof". Derfor: Slå til nu.

Chipindustrien forventer at faldet fortsætter 6 måneder, og at det
derefter ikke går i en V kurve men kun langsomt vil stige.

http://news.cnet.com/news/0-1003-201-4873060-0.html?tag=nbs

På den anden side får vi jo brug for ekstra hukommelse om 1 måned til
Mac OS X. Alt i alt kommer det vel an på Euro vs. Dollar.

Kunne vi nu bare få 17" LCD ned i pris...

//Peter Gersmann

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 21-02-01 19:33

Peter Gersmann <moof@nospam.mail.tele.dk> wrote:

> Chipindustrien forventer at faldet fortsætter 6 måneder, og at det
> derefter ikke går i en V kurve men kun langsomt vil stige.
>
> http://news.cnet.com/news/0-1003-201-4873060-0.html?tag=nbs

Jeg stoler ikke meget på de analyser, nu hvor prisen er blevet
nyhedsstof. Der går ikek 6 måneder, før prisen stiger igen.

> På den anden side får vi jo brug for ekstra hukommelse om 1 måned til
> Mac OS X. Alt i alt kommer det vel an på Euro vs. Dollar.
>
> Kunne vi nu bare få 17" LCD ned i pris...

Enig. Går selv og kigger efter en LCD, men skal hoste op med 8000
minumum for en god skærm. FOr meget for for lidt. SÅ hellere en 21"
Sony!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-01 01:08

Hej peter

På et tidspunkt - ca. 6 mdr. tilbage - så jeg i et par forretninger en
16,2" LCD display til omkring 3700kr., opl. 1024x768, og hvis jeg ikke
husker helt galt, var det enten fra Aceer eller Samsung. - Så det var da
værd at kigge efter, om de stadig kan leveres. Finishen var der desvære
ikke noget at råbe op om, - den var klassisk computergrå, og den havde
både USB og VGA tilslutning, de sad i foden på den.

mvh. Erik Richard

> Enig. Går selv og kigger efter en LCD, men skal hoste op med 8000
> minumum for en god skærm. FOr meget for for lidt. SÅ hellere en 21"
> Sony!

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-01 11:01

Peter Gersmann <moof@nospam.mail.tele.dk> wrote:

> Kunne vi nu bare få 17" LCD ned i pris...

Stevie boy har åbenbart hørt din bøn

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Jan Jonasen

Dato : 20-02-01 18:55

> [...]

> fremefter, undtaget tidlige imac'er og PowerBOoks) af bedste kvalitet er
> ydmyge 600 kroner, så det er NU DER SKAL SLÅS TIL!

Tak for det. Kan man iøvrigt bruge 256mb (pc100 eller pc133) klodser i
en G4?

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Hardware (n): The kickable part of a computer.

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 20-02-01 19:42

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Tak for det. Kan man iøvrigt bruge 256mb (pc100 eller pc133) klodser i
> en G4?

Jeg bruger 4 af slagsen (PC133), så ja! :)

Fra : Jan Jonasen

Dato : 21-02-01 12:28

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Jeg bruger 4 af slagsen (PC133), så ja! :)

4! Du er fanme #%!+=**

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 21-02-01 19:33

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> 4! Du er fanme #%!+=**

Pah, det er småting. Jeg overvejer nu at opgradere til 4 * 256 MB PC133!
RAM kan man ikke få nok af, og under OS X.... MAAAAAAAM!!

Fra : Jesper

Dato : 21-02-01 19:39

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Pah, det er småting. Jeg overvejer nu at opgradere til 4 * 256 MB PC133!
> RAM kan man ikke få nok af, og under OS X.... MAAAAAAAM!!

øh ... /har/ du ikke lige skrevet at du bruger 4 af slagsen (256 mb)???

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 21-02-01 19:48

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> øh ... /har/ du ikke lige skrevet at du bruger 4 af slagsen (256 mb)???

Nej 128-klodser er dem jeg har. Men når man kan få 256 MB i mærkevare,
for 800 kr... WOW!!!!!!!!!!!!

Fra : Jesper

Dato : 21-02-01 20:20

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Nej 128-klodser er dem jeg har. Men når man kan få 256 MB i mærkevare,
> for 800 kr... WOW!!!!!!!!!!!!

nå.

--
mvh Jesper (med 192 mb...)

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 21-02-01 21:31

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> nå.

nå??

Fra : Jesper

Dato : 21-02-01 21:53

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> nå??

nååårh!

....jeg tænkte bare på en pc-bruger (og det var _ikke_ gates...) der en
gang spurgte mig: Hvad faen (ja - det sagde han!) skal du bruge så meget
ram til (256 mb i en 7600)!?
Jeg prøvede at forklare manden at det er meget godt når man roder rundt
med GoLIve, photoshop, div. browsere etc... Men det forstod han ikke!?
:-|

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-01 22:40

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg prøvede at forklare manden at det er meget godt når man roder rundt
> med GoLIve, photoshop, div. browsere etc... Men det forstod han ikke!?

Under diverse Windows 95 og 98 versioner (ved ikke med ME) er der en
øvre grænse (kan ikke huske hvor højt) for hvor megen RAM windows
_effektivt_ kunne udnytte. Måske derfor?

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 22-02-01 15:15

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Under diverse Windows 95 og 98 versioner (ved ikke med ME) er der en
> øvre grænse (kan ikke huske hvor højt) for hvor megen RAM windows
> _effektivt_ kunne udnytte. Måske derfor?

Nok derfor. Men PC-brugere plejer jo heller ikke at kunen fatte at
mac'en har haft SCSI siden 1986, så det kunne jo være den intellektuelle
kapacitet der ikek var i top... ;)

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 01-03-01 21:19

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Nej 128-klodser er dem jeg har. Men når man kan få 256 MB i mærkevare,
> for 800 kr... WOW!!!!!!!!!!!!

HVOR???

Carsten (iMac, rev B)

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-03-01 22:49

In article <1eplv8o.13ilh621739ps0N%vousortmann@mail1.stofanet.dk>,
vousortmann@mail1.stofanet.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> HVOR???
>
> Carsten (iMac, rev B)

Du kan ikke bruge SDRAM til noget (isskraber måske?) - du skal bruge
SO-DIMM.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 21-02-01 19:38

Fra : Johnny Louis

Dato : 22-02-01 14:12

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Pah, det er småting. Jeg overvejer nu at opgradere til 4 * 256 MB PC133!
> RAM kan man ikke få nok af, og under OS X.... MAAAAAAAM!!

Jeg syntes at jeg har problemer med at få udnyttet de 512 MB ram jeg har
i min G4.
Hvad er hemmeligheden bag at du godt kan udnytte dem og godt kunne bruge
det dobbelte.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 22-02-01 15:15

Johnny Louis <bendata@postman.dk> wrote:

> Jeg syntes at jeg har problemer med at få udnyttet de 512 MB ram jeg har
> i min G4.
> Hvad er hemmeligheden bag at du godt kan udnytte dem og godt kunne bruge
> det dobbelte.

Problemer, hvorledes? Har du ikek programmer nok eller hvad? Unreal
kører iøvrigt strålende med 150 MB tildelt! :)

Fra : Johnny Louis

Dato : 22-02-01 15:36

Big Green Lizard aka Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Problemer, hvorledes? Har du ikek programmer nok eller hvad? Unreal
> kører iøvrigt strålende med 150 MB tildelt! :)

Jeg har lige talt efter og har i øjeblikket 15 programmer åbne, og
finder bruger 96.2 MB men alligevel er der 150 MB ram i overskud ud af
de 512 MB.
Jeg tildeler gerne programmerne det dobbelte ram af det de kræver.

Jeg har aldrig haft spil på min maskine, det er måske her forklaringen
ligger ?

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 22-02-01 15:51

> [...]

> Jeg tildeler gerne programmerne det dobbelte ram af det de kræver.
>
> Jeg har aldrig haft spil på min maskine, det er måske her forklaringen

Næppe. Deus Ex er pt. det spil jeg kender, der kræver mest RAM. Der er
kravet decideret på 150 MB intet mindre, hvilket er sygeligt.

Fra : Tamen

Dato : 20-02-01 20:39

Hej NG,

Som en anden foreslog gik jeg ind på Pricerunner og så at jeg kan få
SpecTech SDRAM 256MB PC133 til 750 kr.
Er det et dårligt køb? Kan den bruges til min iMac DV SE 400 mHz?

Venlig Hilsen,
Tamen.

Fra : Tamen

Dato : 22-02-01 22:54

Jeg snakkede med MidtData som sælger SpecTech RAMen, og de gik med til at
jeg fik sendt en blok på prøve. Flinke folk i øvrigt.
Og rammen virker, indtil videre, upåklageligt.

Venlig Hilsen,
Tamen.