Speakeren......
Fra : zcully

Dato : 31-08-02 21:09

Hmm.. jeg har tit tænkt over om man kan finde artikler eller lign. om ham
der intaler trailers. Det er jo stortset i 80% af tilfældene ham med den
MEGET mørke stemme der indtaler.

Hvem er han??

/Zcully

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 31-08-02 23:10

On Sat, 31 Aug 2002 22:08:41 +0200, "zcully" <zcully@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>der intaler trailers. Det er jo stortset i 80% af tilfældene ham med den

Ham her??
http://www.apple.com/trailers/miramax/comedian.html

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jan Richardy

Dato : 31-08-02 23:32

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message
> Ham her??
> http://www.apple.com/trailers/miramax/comedian.html

Ja, den er simpelthen for GRINER, den trailer. Lad os håbe filmen kommer i
de danske biografer, selvom det vel er en dokumentarfilm.

(Nu ER det jo Jerry, så mon ikke)

---

Jan Richardy

"Hey, I'm telling you, the pigman is alive!"
.... more sein-quotes on www.richardy.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-08-02 23:34

Morten Bowman Hansen skrev:

> Ham her??
> http://www.apple.com/trailers/miramax/comedian.html

Han er for grineren. "In a world ..." Efter jeg så den teaser, har jeg
lagt mærke til hans stemme andre steder også. Og ikke kun i trailere - i
dag hørte jeg ham indtale indledningen til The One med Jet Li. Mon han
er at finde på IMDB?

--
Mvh. Peter
"Man, you come right out of a comic book."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-09-02 02:45

Peter Bjerre Rosa escribió / skrev

> Han er for grineren. "In a world ..."

Hahaha, det er da den sjoveste trailer jeg nogensinde har set... "a
robot renegado cop!!", han går da helt i selvsving. hehehe

Fra : zcully

Dato : 01-09-02 18:17

Hold kæft den er sjov og ja det lyder som ham *GG*

/Zcully

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-09-02 01:11

zcully skrev:
> Hold kæft den er sjov og ja det lyder som ham *GG*

En af de sjoveste forfilm, jeg har set, er teaseren til den kommende
film "The Guru". Se f.eks. http://us.imdb.com/Trailers?0280720

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Du siger du foretrækker naturen / som Vorherre har skabt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-09-02 21:10

"In a world..."

http://www.borderlandtv.com/gcebe_dec_16_trailer.rm

Fra : John Schneider

Dato : 01-09-02 09:56

Under et USA ophold så jeg et indslag i fjernsynet om en af disse speakere.
Jeg kan ikke huske hans navn eller særlig meget fra interviewet. Jeg mener
at han lavede ca. 350 speaks om året og han var efterhånden en erfaren rotte
med ca 15-20 år i branchen. Jeg husker dog også han nævnte at han selv var
ved at være træt af ordene "I a world where...". Han havde også fået
indrettet et lydstudio i sin lejlighed så han kunne gøre alt arbejdet
hjemmefra.

Fra : Just Johnny

Dato : 01-09-02 10:27

zcully posted the following:

> [...]
>der intaler trailers. Det er jo stortset i 80% af tilfældene ham med den

Er det Nick Tate du tænker på ?

Hvis man så ScifFi på dansk TV i 70erne, så kan man måske huske ham
som Eagle-piloten i TV-serien Månebase Alpha.

Der står lidt om ham her:
http://www.space1999.net/~nicktateclub/innick.html

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-09-02 13:01

zcully <zcully@hotmail.com> scribbled:

> Hmm.. jeg har tit tænkt over om man kan finde artikler eller lign.
> om ham der intaler trailers. Det er jo stortset i 80% af tilfældene
> ham med den MEGET mørke stemme der indtaler.

Det plejer at være Don La Fontaine, men jeg synes ikke, ham i traileren
ligner ham:

http://www.fadeinmag.com/kaye/feature.htm

Men, det kunne være en skuespiller, der er dubbet med Fontaines stemme, for
den er jo ikke til at tage fejl af.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Familien Rohde

Dato : 01-09-02 18:29

Jeg synes at kunne huske noget fra Bertelsens "Uaktuelle Nyheder" hvor man
også lavede grin med den sybe stemme. Speakeren gik længere og længere ned,
og endte med at udbryde "jeg tror jeg har skidt i bukserne...".

Nogen må jo have regnet ud at den dybe stemme sælger flere biletter, cykler
eller mælkesnitter end en normal stemme. Helt tilbage da vesttysk TV kom
hertil i 70´erne har der været grinagtige reklamer med mænds dybe stemmer.
Og ellers udmærkede JP er røget med på den med "...hvis du vil vide mere..."

Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 02-09-02 16:01

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote: