ISO
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 31-08-02 18:09

Hej

Jeg har en IMG-fil, som jeg gerne vil lave om til en .bin eller .iso som
Nero på Windows kan brænde.

Kan man det og hvordan?

Mvh
Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-08-02 18:50

In article <uK6c9.85$we2.1056@news.get2net.dk>,
"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote:

> Kan man det og hvordan?

Hvad er indholdet?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-08-02 18:55

On Sat, 31 Aug 2002 19:08:43 +0200,
> [...]
> Hej
>
> Jeg har en IMG-fil, som jeg gerne vil lave om til en .bin eller .iso som

Yep. Prøv at se man siden til hdiutil.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-09-02 02:38

In article <slrnan20ml.jh.nospam@3e6b1df7.aarh.stofanet.dk>,
"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Yep. Prøv at se man siden til hdiutil.

Skal man så ikke først installere man?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-08-02 18:54

Jesper Rasmussen skrev:

> Hej
>
> Jeg har en IMG-fil, som jeg gerne vil lave om til en .bin eller .iso
> som Nero på Windows kan brænde.
>
> Kan man det og hvordan?

Jeg plejer at have succes med at omdøbe filen til .NRG

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 31-08-02 19:24

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message

> Jeg plejer at have succes med at omdøbe filen til .NRG

Interessant - når jeg gør det, spørger Nero mig om følgende:

- Type of image (Data Mode 1/Data Mode 2/Audio/HFS)
- Raw Data
- Block Size (2048 / 2352)
- Image Header Bytes (Tal)
- Image Trailer Bytes (Tal)
- Scrambled
- Swapped

Hvad svarer du til disse?

Mvh
Jesper

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-08-02 20:52

Jesper Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Interessant - når jeg gør det, spørger Nero mig om følgende:
>

> - Type of image (Data Mode 1/Data Mode 2/Audio/HFS)

Type of image: Data mode 1
Raw data: nej
Block size: 2048
Image Header Bytes: 0
Image Trailer Bytes: 0
Scrambled: nej
Swapped: nej

Og svjh svarer den så somme tider med en eller andeen fejl - så prøver
jeg bare Block size = 2352

Det har aldrig fejlet for mig.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 31-08-02 21:13

> Type of image: Data mode 1
> Raw data: nej
> Block size: 2048
> Image Header Bytes: 0
> Image Trailer Bytes: 0
> Scrambled: nej
> Swapped: nej
>
> Og svjh svarer den så somme tider med en eller andeen fejl - så prøver
> jeg bare Block size = 2352

Den kommer med en fejl om at "The entered block size does not correspond to
the image length".
Vælger jeg så 2352 vælger den automatisk Raw og slår jeg Raw fra vælger den
2048.
Alle kombinationer giver fejl for mig.

Skal man bare brænde alligevel?

Mvh
Jesper

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-09-02 21:50

Jesper Rasmussen skrev:

> [...]
> correspond to the image length".
> Vælger jeg så 2352 vælger den automatisk Raw og slår jeg Raw fra

Når Nero ikke melder fejl her hos mig så brænder jeg en CD - det koster
jo kun 5-6 kroner, og fungerer den så er det jo perfekt

Prøv dog

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 02-09-02 18:49

> Når Nero ikke melder fejl her hos mig så brænder jeg en CD - det koster
> jo kun 5-6 kroner, og fungerer den så er det jo perfekt
>
> Prøv dog

Den melder fejl hos mig.
Når jeg prøver alligevel virker CD'en ikke.
Hvis jeg laver en ISO på Mac virker den fint bortset fra den ikke er
bootable.

Jeg må gøre et eller andet anderledes end dig.
Det er lidt mærkeligt synes jeg.

Mvh
Jesper