E-Mail
webnoob 5265
Andre News servere
Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 18-01-01 20:25

Hej Alle sammen.

Jeg har længe ville kunne komme ind på news.tele.dk 's newsserver, men
der er ikke muligt da jeg er Worldonline kunde.

TEle DK har nemlig warez-grupperne - og det har Wol ikke.

Er der nogle som ved om der er en newsserver som er gratis at logge på,
og som hoster disse warez-grupper.???

Fra : Charlie Clod

Dato : 18-01-01 23:26

:: Er der nogle som ved om der er en newsserver som er gratis at logge på,
:: og som hoster disse warez-grupper.???

news.tele.dk no longer carries warez groups because of space problems.
These groups are on a test swerver, and will be back on the new news
swerver that will be built Real Soon Now.

Se news:meowbot-AutoStavka-74@netscum.dQ <-- CLICK HERE FOR FREE PR0N

TDC customers can post to news://193.162.153.117/ in the warez froups.
The groups are read-only to non-customers on snews://193.162.153.117/

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 19-01-01 20:01

In article <meowbot-AutoStavka-78@netscum.dQ>,
autocyberretributionmeowbot@plonk.invalid says...

> TDC customers can post to news://193.162.153.117/ in the warez froups.
> The groups are read-only to non-customers on snews://193.162.153.117/

Er der nogen der ved hvordan man får Gravity til at acceptere denne
server, jeg får en fejlmeddelelse hvor den siger "Permission denied",
jeg kan godt med Outlook Express?

mvh Betina

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-01-01 03:33

"Betina Young Andersen" skrev

> Er der nogen der ved hvordan man får Gravity til at acceptere
> denne server, jeg får en fejlmeddelelse hvor den siger
> "Permission denied", jeg kan godt med Outlook Express?

Det er nok snews-serveren (link 2) som Gravity fatter minus af.

Sålænge du bruger den klient, skal du nok være TDC kunde.

Med venlig hilsen

Peder

Stand and deliver or the devil may take you.. Metallica.

Fra : Charlie Correct-O-Bo~

Dato : 20-01-01 05:45

:: > TDC customers can post to news://193.162.153.117/ in the warez froups.
:: > The groups are read-only to non-customers on snews://193.162.153.117/
:: >
:: Er der nogen der ved hvordan man får Gravity til at acceptere denne
:: server, jeg får en fejlmeddelelse hvor den siger "Permission denied",
:: jeg kan godt med Outlook Express?

Port 119 is only open to TDC customers. Non-customers should either
use the secure SSL protocol to port 563 so nobody can see the contents
of the pr0n you download, or port 143.

The `permission denied' message sounds like it comes of trying to read
from port 119 from your WOL ADSL connection, so you need to tell your
Gravity somehow to use port 143, if it doesn't work with the SSL snews
connection. Maybe news://193.162.153.117:143/ ? Someone who knows
how to configure Gravity could tell how to specify the non-standard port.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 20-01-01 15:19

In article <94b552$r7t$1@news.talkline.nl>,
> [...]
> connection. Maybe news://193.162.153.117:143/ ? Someone who knows
> how to configure Gravity could tell how to specify the non-standard port.
I ended up trying to change the port in the Registry and it worked, so
now I can retrieve the posts. Thanks for the help.

\Betina

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-01 15:52

Betina Young Andersen <betina@doglover.com> skrev...
> I ended up trying to change the port in the Registry and it worked, so
> now I can retrieve the posts. Thanks for the help.

I Gravity ændrer du porten det samme sted som du indtaster adressen på
serveren.

Når du vælger Add/Remove servers/Add så står der Server Ports nederst i
vinduet. Her kan du ændre standardværdien 119 til noget andet, hvis
serveren kræver det.

Så ved du det da ihvertfald til en anden god gang.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 20-01-01 20:21

In article <94c8mu$cjg$1@news.net.uni-c.dk>, nospam@miljoekemi.cjb.net
says...
> [...]
> serveren kræver det.
>
> Så ved du det da ihvertfald til en anden god gang.

Det prøvede jeg også men den ville ikke tage imod det, jeg fik stadig
fejl. Men da jeg rettede i registreringsdatabasen virkede det.

\Betina

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-01-01 21:35

Betina Young Andersen <betina@doglover.com> skrev...
> Det prøvede jeg også men den ville ikke tage imod det, jeg fik stadig
> fejl. Men da jeg rettede i registreringsdatabasen virkede det.

Mærkeligt det fungerede fint nok her selvom jeg dog ikke kan bruge
testserveren da jeg ikke har rDNS på min IP.
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 21-01-01 13:14

In article <94csqk$19cq$2@news.net.uni-c.dk>, nospam@miljoekemi.cjb.net
says...
> Betina Young Andersen <betina@doglover.com> skrev...
> >
> Mærkeligt det fungerede fint nok her selvom jeg dog ikke kan bruge
> testserveren da jeg ikke har rDNS på min IP.

Det ved jeg faktisk ikke om jeg har, ved du hvordan man kan se det?

\Betina

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-01-01 13:21

Betina Young Andersen <betina@doglover.com> skrev...
> Det ved jeg faktisk ikke om jeg har, ved du hvordan man kan se det?

Hvis du kan bruge TDCs (Det gamle TDK) newserver har du det, der hedder
reverse DNS. Det har ikke noget med Gravity og portnummer at gøre.
Undskyld, hvis jeg forvirrede dig

Men jeg kan da prøve at forklare lidt:
Du er blevet tildelt et IP nummer af din udbyder WOL idette tilfælde
213.237.16.100 hvis man slår det op med eksempelvis et program, der
hedder Sam Spade fra http://www.samspade.org/ssw/ kan man indtaste din
IP og finde ud af, at det svarer til navnet
213.237.16.100.adsl.sd.worldonline.dk
--
Mvh. Morten

http://miljokemi.dk

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 21-01-01 13:57

In article <94ek8i$m3k$1@news.net.uni-c.dk>, nospam@miljoekemi.cjb.net
says...
> [...]
> >
> Hvis du kan bruge TDCs (Det gamle TDK) newserver har du det, der hedder
> reverse DNS. Det har ikke noget med Gravity og portnummer at gøre.
Jeg er ikke forvirret, bare nysgerrig

> [...]
> hedder Sam Spade fra http://www.samspade.org/ssw/ kan man indtaste din
> IP og finde ud af, at det svarer til navnet
Tak skal du have, så lærte jeg også noget idag. Det må så betyde at jeg
kan give mig til at prøve IRC igen, da jeg havde problemer med reverse
DNS.

\Betina

Fra : Dennis Andersen

Dato : 19-01-01 21:18

> Er der nogle som ved om der er en newsserver som er gratis at
> logge på, og som hoster disse warez-grupper.???

Prøv at se her:

<http://www.newzbot.com/cgi-bin/nph-dbif.cgi?what=group&qt=search&query=alt.
dk.warez>

Dennis Andersen