Billede flytter sig
Fra : Bo Dudek

Dato : 31-08-02 15:34

Hejsa

Jeg har et irriterende problem, som jeg desværre har oplevet gang på
gang. Ved simple billedefades i Flash 5 / MX med alpha som effect ser
det ud som om, at billederne flytter sig en smule. Et eksempel kan ses
her:

http://www.bodudek.dk/vizuel

Jeg har forsøgt at placere billederne på hele pixels (1.0, og ikke
1.1) og tilmed lagt hele billedeforløbet i et movieclip og ligeledes
placeret dette på hele pixels, men ligelidt hjælper det.

Endnu et eksempel på samme problem er dette site, som jeg har lavet:

www.erlinord.dk - vælg f.eks. 'Palletering' og derefter et billede i
galleriet i venstre side..

Nogen, der har guldløsningen??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Peo

Dato : 31-08-02 17:06

prøv at:

Start med at slå "allow smoothing" fra i bitmap-filens properties.
placere bitmap-filen i et grafik-symbol og "break it apart". Når du gør
dette så bem. at dimensionerne på billedet ændre sig lidt (hold godt øje med
infopaletten). Indtast de rigtige originale dimensioner i infopaletten igen.
Nu skulle du kunne bruge grafiksymbolet med billedet i uden problemer med
det lille problem som MM selv kalder for 'bitmapshit' - søg på dette ord
hvis du vil finde deres technote om emnet.

/peo

Fra : Bo Dudek

Dato : 31-08-02 18:12

[...]

thank you D=E=R ;)

Fra : MZH

Dato : 31-08-02 22:54

>Nu skulle du kunne bruge grafiksymbolet med billedet i uden problemer med
>det lille problem som MM selv kalder for 'bitmapshit'

Kalder de det virkelig det???

Mikkel

Fra : Peo

Dato : 01-09-02 04:27

haha!!!
Godt fanget - Det gik lidt stærkt

De er selvfølgeligt alt for pæne til at tage de rigtige ord i deres munde,
så de nøjes med at kalde det for 'bitmapSHIFT'

danko

/peo

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-09-02 05:58

[...]

hehe.. en søgning på 'bitmapshift' på Macromedia's hjemmeside gav også
lidt flere hits end en søgning på 'bitmapshit' ;)

Fra : Thomas

Dato : 02-09-02 12:52

En anden måde at løse problemet på er at man kun giver billedet en
alpha på 99% i stedet for 100.

Så "springer" den ikke i billedet

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne