Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photo CD
Fra : René Sørensen

Dato : 31-08-02 13:52

Jeg har nogle gange fået en photo cd i forbindelse med fremkaldelse at film.
Formatet jeg har fået tilbage har altid været 1200x1600 jpg. Dette er
s'følgelig fint til 10x15 og lign. men ikke til forstørrelser.

Er der nogle der har kendskab til et sted hvor man får et bedre (fx tiff) og
større format.

Vh
René

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 14:21

René Sørensen skrev:

> Er der nogle der har kendskab til et sted hvor man får et bedre
> (fx tiff) og større format.

Jeg ved ikke om der stadig er steder hvor man kan få lavet disse
cd'er: http://www.imagers.com/photocd/ Jeg fik dem ofte lavet en
overgang, men min lokale forhandler kan ikke længere få dem lavet.
Han påstår at Kodak er stoppet med at lave dem. Det var ellers
smart, men også ret dyrt at få lavet.

Kodak PhotoCD har som standard 5 opløsninger:
Base/16 128 x 192 pixels.
Base/4 256 x 384 pixels.
Base 512 x 768 pixels.
Base x 4 1024 x 1536 pixels.
Base x 16 2048 x 3072 pixels.

Derudover kan man også få lavet en PhotoCD Pro som har 6 forskellige
opløsninger hvor den højeste går op i 4096 x 6144 pixels.

Formatet hedder *.PCD og skulle efter sigende være tabsløst. Mere
vil Kodak ikke ud med.

Madsen.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 31-08-02 18:45

> Han påstår at Kodak er stoppet med at lave dem. Det var ellers
> smart, men også ret dyrt at få lavet.

Find en anden fotohandler, som stadig kan lave dem...
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 20:23

Tholo - www.tholofoto.dk skrev:

> Find en anden fotohandler, som stadig kan lave dem...

Ok, det vil jeg så prøve, hvis jeg får brug for det, for som sagt
så er det ret dyrt og det var før jeg fik digital kamera at jeg fik
billeder på PhotoCD'er. De bedste digitale kameraer af i dag, kan jo
tage lige så store billeder som det største billede på en almindelig
PhotoCD, så det kan godt betale sig at købe sådan et kamera i
stedet, hvis man tager mange billeder. Det digitale kamera jeg har
pt. (1,9 Megapixel) kan ikke leve op til kvaliteten af den højeste
kvalitet på en almindelig PhotoCD, som jo er oppe i hvad der svarer
til 6 Megapixels. (PhotoCD Pro's højeste opløsning svarer til 24
Megapixels).

Madsen.

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 02-09-02 07:51

Hej Rene

Jeg har fået fremkaldt Dias hos Foto-Huset, Geels Plads 22, 2830 Virum, Tlf:
45852660, som så også kan scanne filmene (Det burde heller ikke være noget
problem med neg. film). De har 2 former for scanning den almindelige, som
svare til det du kender og så en prof scanning, hvor billederne bliver
scannet med 6 mio pix og gemt i TIFF. Prof scanningen koster 100 pr. film.
(plus fremkaldelse af film).

Det du har fået sammen med din fremkaldelse er en Picture CD og det er IKKE
det samme Photo CD som giver et meget bedre kvalitet, men også er meget
dyrere.

VH
Per

Fra : Renholt Foto - Konto~

Dato : 02-09-02 17:59

Hej René

Vi laver to forskellige scanninger.
En i 1,5 mill. pixels til kr. 59,-
Og en i 6,0 mill. pixels til kr. 159,-
Begge scanninger er med fjernelse af støv og ridser, og leveres i jpg uden
software.
Begge priser er excl. fremkaldelse og billeder.
Leveringstid fra dag til dag.

Lars Møller

Renholt Foto
Nørregade 3