Kirkelig vrangläre
Fra : Jahnu

Dato : 29-08-02 19:03

On Tue, 27 Aug 2002 18:18:47 +0200, "Andreas Falck"
<Andreas.Falck@get2net.dk> wrote:

>Jeg vil kun derhen at det er uforeneligt med Bibelen at tro på
>reinkarnationen. Og er det uforeneligt med Bibelen er det også
>uforeneligt med kristendommen.

Det er netop derfor Kristendommen er blevet til den vrangläre den er,
som ingen tänkende mennesker mere tager seriös.

>Ifølge Bibelen findes der ikke nogen forudtilværelse forud for den
>tilværelse vi har her og nu. Når mennesket dør, er der ikke nogen
>"sjæl" eller andet sådant der overlever og kan reinkarnere sig i en
>anden krop.

Det er derfor Kirken ikke engang kan forklare selv de mest
grundliggende eksistentielle spörgsmål. At Gud kaster nogle mennesker
ned til et liv i ren lidelse mens Han lader andre blive födt med en
guldske i munden er jo en forrykt tanke, der gör Gud til en
ondskabsfuld satan.

>Bibelens opstandelseslære har inet som helst overhovedet at gøre med
>reinkarnation.

I Bibelen står der, som man sår så höster man. Den udtalelse er
meningslös uden reinkarnation. Det kan observeres, at man höster
allerede fra födslen af. Man höster en särlig krop, kön, nation,
samfund, kultur osv. Hvornår skulle vi have sået det vi höster fra
födslen af hvis ikke i det forgående liv?

mvh
jahnu

Fra : Vidal

Dato : 31-08-02 17:41

"Jahnu" <jahnu@pamho.net> skrev i en meddelelse news:hn1smuk7l14rpqk1stscp2h3aivkuagnti@4ax.com...
> On Tue, 27 Aug 2002 18:18:47 +0200, "Andreas Falck"
> <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote:

[...]

> Det er netop derfor Kristendommen er blevet til den vrangläre den er,
> som ingen tänkende mennesker mere tager seriös.

[,,,]

> [...]
> samfund, kultur osv. Hvornår skulle vi have sået det vi höster fra
> födslen af hvis ikke i det forgående liv?

Kære Jahnu.

Jeg beder dig indtrængende om at holde op med at poste dine
indlæg i gruppen her. Du vender jo alle bort fra kristendommen,
berøver os alle vor tro. Du bringer uorden i alle vore
overbevisninger, folkekirken og de andre gode institutioner, der
tjener vor kultus er dømt til at gå til grunde, hvis du fortsætter.

Så, stands dog, stop dine skriverier, du ødelægger os.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Jahnu

Dato : 01-09-02 08:17

On Sat, 31 Aug 2002 18:41:23 +0200, "Vidal" <vidal@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>tjener vor kultus er dømt til at gå til grunde, hvis du fortsætter.
>
>Så, stands dog, stop dine skriverier, du ødelægger os.

Jeg er så ked af det ;)

Men jeg er smigret over den magt du tillägger mig. Hvis jeg kan
hjälpe folkekirken til at gå til grunde, som den vederstyggelighed
overfor Gud, den er, vil jeg da kun väre glad.

Det eneste jeg i så fald ödelägger er jeres uvidenhed, og det kan der
da ikke väre noget galt i, vel?

mvh
jahnu