vvs og GDS
Fra : Joannes Javobsen

Dato : 31-08-02 02:03

Skal til at skifte 2 radiatorer i min lejlighed ,3 etagers ejendom med
ejerlejligheder der er forsynet med fjernvarme ,men er ikke klar over om
det er lovligt selv at lave det .

Har været inde på SIlvan´s hjemmeside og fundet dette :
"Faktisk må man selv lave alt på et centralvarmesystem, undtagen at
slutte systemet til olie/gas og strøm. Er der tale om fjernvarme hvor
fjernvarmeværkets vand løber igennem huset, skal der en VVS installatør
til. Hvor der er en varmeveksler på fjernvarmen, betragtes denne som
værende varmekilden (= "oliefyret") og her gælder samme regler som for
centralvarme."

Efter hvad Silvan siger så må jeg jo godt selv , er der nogen der ved om
det er rigtigt hvad de siger ?? .

Ellers så synes jeg det er mærkeligt at det skal være så svært at finde
nogen radiatorer , kan det hænge sammen med at man ikke selv har lov til
at skifte dem ?.

Har lavet masser af rørarbejde i mit tidligere liv såselve det og skifte
dem er ikke så svært , det sværeste er at så viceværten til at lukke for
vandet

Mvh JJ