Tun priser ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 31-08-02 02:22

Hej i gruppen

Nu har jeg været nede for at snakke "opgradering" til min Priller Rally, jeg
ved ikke hvad det hedder, men jeg får ca. 8.7 Hk i alt, 13.000 o/m og 100
Km/t, dette får jeg for 8 -900 Kr. Det er da ikke dyrt vel ?
Der kommer ny cylinder og topstykke, nye ruller, ny fjeder og andre små ting
med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".

Kim Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 10:47

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ting
> med, men karburatoren bliver der ikke byttet ud på, måske en nu "skrue".

Det lyder sgu lidt voldsomt... men det er jo også incl. arbejdstimer...

Fra : JW

Dato : 31-08-02 14:20

"Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en news:3d708f9c$0$689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
> ting
>
> Det lyder sgu lidt voldsomt... men det er jo også incl. arbejdstimer...

Hvor får Du et cylinderkit billigere, da?

Mvh. J

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 17:54

"JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Hvor får Du et cylinderkit billigere, da?

Jeg læste det som 8-9000,- ! Så tror det da fa'en at jeg synse det var mange
penge :)

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-08-02 18:20

"Brian Axelgaard" <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "JW" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
>
> Jeg læste det som 8-9000,- ! Så tror det da fa'en at jeg synse det var
mange
> penge :)

Så garantere jeg dig for jeg ikke havde købt det

Det dyreste han prøvede at logge mig til, var et EVO 2 sæt, det kostede uden
moms 2500.-. Som han sagde bagefter, så nærmer man sig også 180 km/t, VILDT.

Kim Larsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 31-08-02 18:51

> [...]
uden
> moms 2500.-. Som han sagde bagefter, så nærmer man sig også 180 km/t,

Det eret _KUN_ for cylinderen.. for at den skal kunne holde til en cylinder
i den art skal krumtappen og lejer skiftes, større karburator for
tilstrækkelig indre køling, og en masse andre nødenvendige stumper..
udstødning er også en fordel, den koster også omkring 2000,- så det er en
hæftig investering.. Den render heller ikke så strærkt kun med cylinderen..
og 180 er måske lige i overkanten på en rally.. jeg vil tro 150-160 er mere
realistisk.. men det r selvfølgelig også vildt :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-02 19:34

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mere
> realistisk.. men det r selvfølgelig også vildt :)

Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer til at køre
150-160km/t
http://www.scooter-tuning.dk/hurtigste_scooter.htm

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 31-08-02 21:35

> [...]
> cylinderen..
> mere
>
> Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer til at

150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!

Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs, det er
incl accelerationen :)

Scooter-racing.dk har en Runner der render cirka 170 med komplet Evo og yder
tæt på 20 hk! men det er så vandkølet, så performancen på en luftkølet (?)
rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken
gearing man vælge!

Såeee.. Prøv igen Brian

Fra : Allan Riise

Dato : 31-08-02 22:14

:: meddelelse news:3d710b08$0$647$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
[...]
:::
::: Tjek lige denne side før du seriøst mener at hans scooter kommer
::: til at køre 150-160km/t
::: http://www.scooter-tuning.dk/hurtigste_scooter.htm
::
[...]

Præcis, og her er havd deres "kværn" præstered ved scooter træf 2002

Scooter-Racing, Gilera Runner m. Polini EVO 70cc @ 19,72HK / 169,33km/t.

Vil lige sige at her er der ikke noget at rafle om, målt på rullefelt af 2
omgange, videon kan ses på www.mopedgallery.com. Men den er lang, videoen.

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk

Fra : Thomas

Dato : 01-09-02 10:28

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vil lige sige at her er der ikke noget at rafle om, målt på rullefelt af 2

Lidt vildt må må sige men hvorfor ikke. der er sket meget siden jeg begyndte
at køre knallert. 60 km/t så var der også pillert noget ved knallerten. idag
skal man bare pille en skive at lukke et blindrør og maskinen kører nemt
60km/t. uden at man har brugt mange kr. på det.

Men sådan en maskine holder heller ikke længe det er kun en maskine der er
bygget til et formål at være den hurtigste ved div. træf. Men sjovt er det
da men dyrt tror jeg på.

mvh. Thomas

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-09-02 13:07

"Thomas" <tb_aallborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal man bare pille en skive at lukke et blindrør og maskinen kører nemt
> 60km/t. uden at man har brugt mange kr. på det.

Ja faktisk, men den teknik der var i en knallert for 30-40 år siden og den
der er idag kan heller ikke sammenlignes ret meget ;)

> [...]
er
> bygget til et formål at være den hurtigste ved div. træf. Men sjovt er det

Hvis den bliver vedligeholdt, med friske propper, god olie og udskiftning af
dele som er slidt, holder den okay.. 70000 km er måske i overkanten, men jeg
er sikker på at i finns og velo's hænder skal den nok holdes rullende et
pænt stykke tid ;)

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-09-02 13:04

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ::
> :: Såeee.. Prøv igen Brian
>
> Præcis, og her er havd deres "kværn" præstered ved scooter træf 2002

Det var sådan set de tal jeg har set, men jeg går ikke så meget op i om det
er 19,72 eller 19,94 hk, forskellen er minimal..

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-09-02 12:12

De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på vejen...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-02 12:20

Morten Christensen wrote:
:: De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på
:: vejen...
::
Det kan du godt, men så går det ud over dine heste, da du så bruger en anden
gearing, og hestene er selvfølgelig målt på baghjulet, så en større gearing
vil give mindre "målte" heste.

Venligst ...

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-09-02 13:03

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> De 170km/t er på et rullefelt, den hastighed kan du aldrig opnå på
vejen...

Nja.. nok ikke helt, men der er jo en hvis modstand i rullefeltet, svarende
til noget vindmodstand! eller hva?

Fra : Allan Riise

Dato : 01-09-02 13:14

Michael Frederiksen wrote:
[...]

Njaa, nok ikke helt )
Men det ved du jo ligeså godt som mig.
Vi ses på MG )

PS. Var du med til træffet, Velos brænder så for vikd ud !!

Venligst ...

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 01-09-02 15:53

> [...]
> :: Nja.. nok ikke helt, men der er jo en hvis modstand i rullefeltet,
> :: svarende til noget vindmodstand! eller hva?

Mener at RpR engang kævlede noget om modstand.. der er ihvertfald lidt
modstand, et rullefelt er jo bare en generator med lidt elektronik på..

> Vi ses på MG )

Gider ikk bruge det forum, det er så dræbende langsomt med en 56K.. så det
blir ikke før ADSL flytter ind i min kælder :(

> PS. Var du med til træffet, Velos brænder så for vikd ud !!

Desværre nej, jeg bor i Kalundborg, vestsjælland, og havde ikke lige lyst
til at futte derned med 70 km/t..måske næste år, men så blir det i bil,
muligvis med knallerten bagpå, hvis den er grovtunet nok til det et sjovt!

Sande ord :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-02 22:11

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> 150 er opnåeligt med et komplet Polini Evo kit.. EOD!

Nåh! Hvor finder du det til 2500,- +moms. Det var selvfølgelig prislejet jeg
hentydede til da jeg gav linket. At et firma skal specielbygge en knallert
for at opnå 160Km/t siger jo lidt om mulighederne...

> Bemærk venligst at der på siden står der er gennemsnits farten! dvs, det
er
> incl accelerationen :)

Bemærk venligst at der står Flying-Start - tsk tsk!

> [...]
> rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken

En Runner er ikke en Rally. Desuden har det absolut ingen betydning om
knallerten er vand- eller luftkølet når det gælder topfart... vandkøling er
dog at foretrække, hvis den skal kunne holde til det i mere end 2 sek

> Såeee.. Prøv igen Brian

Undskyld mig - nu troede jeg lige at du var seriøs... du minder mig sgu
pludselig om en 12årig knægt! Kan det virkeligt passe?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 17:53

> [...]
> hentydede til da jeg gav linket. At et firma skal specielbygge en knallert
> for at opnå 160Km/t siger jo lidt om mulighederne...

Det er sq da med komplet kit... tænk dig lidt om! :)

> er
>
> Bemærk venligst at der står Flying-Start - tsk tsk!

Hmm.. det har jeg overset, men scooter-racings render tæt på 170 km/t på
rullefelt.. det er hvad jeg ved!

> yder
>
> En Runner er ikke en Rally. Desuden har det absolut ingen betydning om

Nix.. Så vidt jeg orienteret er Kim's Rally en AC og Runnere er LC.. så det
er ikke det samme!

> knallerten er vand- eller luftkølet når det gælder topfart... vandkøling
er
> dog at foretrække, hvis den skal kunne holde til det i mere end 2 sek

Igen, hvad jeg ved af, er de vandkølede kit's ofte lidt vildere, fordi man
kan tillade sig at lade dem udvikle mere varme, som så igen bliver kølet væk
af vandkøling (okay ikke den bedste formulering!) men vandkølede har typisk
lidt skrappere skylletider, end de luftkølede afaik.

> Undskyld mig - nu troede jeg lige at du var seriøs... du minder mig sgu
> pludselig om en 12årig knægt! Kan det virkeligt passe?

Dyrk smiley'en! :) Jeg er dybt seriøs i de diskusioner jeg kaster mig ud,
medmindre det er noget tåbeligt! Jeg betragter mig selv som væreende dybt
seriøs i denne snak, så drop det med jeg er 12 år, det holder jo ingen
steder, og et ved du godt selv! Hvor mange 12 årige kører også rundt på
knallert?

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-09-02 18:08

Klip.....

> Nix.. Så vidt jeg orienteret er Kim's Rally en AC og Runnere er LC.. så
det
> er ikke det samme!

Jo, det er rigtigt, min Rally er luftkølet

Kim Larsen

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-09-02 12:50

> [...]
> rally vil være lidt lavere, derfor sagde jeg 150-160, også an på hvilken

170 km/t på rullefelt, men dette er umuligt at opnå på vejen.

En Rally med EVO AC, kommer ikke over 120 - 125 km/t på vejen !

Mads

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 02-09-02 17:54

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> meddelelse
> yder
>
> 170 km/t på rullefelt, men dette er umuligt at opnå på vejen.

Hmm, nej egentlig ikke..

> En Rally med EVO AC, kommer ikke over 120 - 125 km/t på vejen !

Okay, jeg er ikke så meget inde i ydelserne på den slags kit, det har je
ikke roddet med, så det bygger på hvad jeg har læst og hørt omkring i byen..
:)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 31-08-02 19:17

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d70fad8$0$185

> Det dyreste han prøvede at logge mig til, var et EVO 2 sæt, det kostede
uden
> moms 2500.-. Som han sagde bagefter, så nærmer man sig også 180 km/t,
VILDT.

Lidt for fedt. Ligger og kører 100 fx. og en "knægt" overhaler på hans Jog
med en anelse mere og tænker: "Fuck de EU45'ere maan., de kan ikke en skid.
Min Jog er bare for sej"

Så er det man drejer håndtaget... LOL!

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-08-02 17:05

> [...]
> jeg
> ting
>
> Det lyder sgu lidt voldsomt... men det er jo også incl. arbejdstimer...

Det er uden arbejdsløn, han laver det for mig i sin fritid

Kim Larsen

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-09-02 12:15

Hvad er det for en cylinder der kører med 13.000o/m og har 8,7hk?? Et sport
kit kører med ca. 10.000 o/m og yder ca. 10hk hvis det er sat godt op...

13.000o/m lyder mere som et kit i corsa-klassen, men de skulle jo gerne yde
nogle flere hk...

De 800-900 er også det som et sport kit normalt koster.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-09-02 23:07

> [...]
yde
> nogle flere hk...
>
> De 800-900 er også det som et sport kit normalt koster.

Jeg skal ærligt indrømme, jeg aner ikke hvad det er han har prakket mig på.
Jeg så bare den FEDE bog han havde med dele til Aprilia, og jeg siger den
var fed. Jeg kunne ikke se hvad der stod, han læste bare op, og da jeg hørte
prisen, sagde jeg bare ok

Kim Larsen

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-09-02 12:57

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Et sport kit kører med ca. 10.000 o/m og yder ca. 10hk hvis det er > sat
godt op...

Hvis et sportkit skal yde 10 hk på baghjulet, så skal det sq også være
portet ret vildt !

Mads

Fra : Morten Christensen

Dato : 02-09-02 13:04

Hvis du sætter det op med passende udstødning, vario, karburator osv. skulle
det ikke være helt umuligt... Det ville i hvert fald nærme sig...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-09-02 13:09

> Hvis du sætter det op med passende udstødning, vario, karburator osv.
skulle
> det ikke være helt umuligt... Det ville i hvert fald nærme sig...

Så kom da med en effektkurve....

Mads