DVD-poblemer (var: Hukommelsesproblemer et~
Fra : Tonny Freimanis

Dato : 30-08-02 23:23

Well, efter en nervepirrende flash af DVD-dåsen, lykkedes det mig at få
set Musketeer. Fed film, hvis man kan lide at se folk fægte.
Sværdfægterierne er dog bedre end ditto dialoger...
Bedste version af D3M er dog stadig den med Erol (et eller to LL'er?)
Flynn fra '48 eller pilot-filmen fra 197x med Michael York.

Men MacOS 9.x vil stadig formatere Mission to Mars (som jeg har set en
enkelt gang på OS 9.x) og Springflod (som jeg fik lov til at se
halvdelen af på OS 9.x). I begge tilfælde siger systemet at diskene er
ulæselige og bør formateres i 0K ProDos-format. En disk på 0K?
Tidligere var det det samme, dog som 4.7 GByte ProDos. Weird.

T.F.

P.S. Attention Münster: bare damer i 3D er en faktor uendelig sjovere
end ditto i 2D (believe me: I tried both).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-02 00:49

On Fri. d. 30 Aug. 2002 kl. 22:22 GMT, Tonny wrote:

> Men MacOS 9.x vil stadig formatere Mission to Mars (som jeg har set en
> enkelt gang på OS 9.x)

Har disken det godt - har du forsøgt at affedte den? Jeg mindes at
have set MTM på min gamle iBog 466 udne problemer.

> I begge tilfælde siger systemet at diskene er
> ulæselige og bør formateres i 0K ProDos-format. En disk på 0K?
> Tidligere var det det samme, dog som 4.7 GByte ProDos. Weird.

Den meddelelse tyder normalt på at drevet skal renses eller disken er
ridset/fedtet.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Ben Knudsen

Dato : 31-08-02 14:56

dsl71880lsd@vip.cybercity.dk writes:
>Men MacOS 9.x vil stadig formatere Mission to Mars (som jeg har set en
>enkelt gang på OS 9.x) og Springflod (som jeg fik lov til at se
>halvdelen af på OS 9.x)

Jeg har sådan set forståelse for, at mac'en vil formattere "Mission to
mars". Men hvis du virkelig gerne vil se den, kan du prøve at holde
alt+æble+i nede, når du smider den i drevet.

(har ikke forsøgt dette under x endnu)

Ben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-02 17:23

On Sat. d. 31 Aug. 2002 kl. 13:56 GMT, Ben wrote:

> Jeg har sådan set forståelse for, at mac'en vil formattere "Mission to
> mars". Men hvis du virkelig gerne vil se den, kan du prøve at holde
> alt+æble+i nede, når du smider den i drevet.

dvs mounte den som en ISO disk i stedet for UDF - detr er muligt at
han ikke har Apples UDF udvidelse installeret.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 31-08-02 21:06

spam@reippuert.dk writes:
>dvs mounte den som en ISO disk i stedet for UDF - detr er muligt at
>han ikke har Apples UDF udvidelse installeret.

Så skal han da ha selv have fjernet den - jeg er næsten 100% sikker på, at
den fulgte med i en standardinstallation af 9.x
Er den i øvrigt nødvendig for at mounte som iso?

Ben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-09-02 09:07

On Sat. d. 31 Aug. 2002 kl. 20:05 GMT, Ben wrote:

> Så skal han da ha selv have fjernet den - jeg er næsten 100% sikker på, at
> den fulgte med i en standardinstallation af 9.x

Den følger ganske rigtigt med og har gjort det siden Mac OS 8.1. eg
har blot for ofte oplevet brugere der er gået på strandhugst i deres
systemmappe. Jeg kan ikke huske om Adaptec's UDF udvidese bærer samme
navn som Apples, men i givet fald kan det tænkes at den har erstattet
Apples UDF udvidelse.

> Er den i øvrigt nødvendig for at mounte som iso?

nej, men for at mounte som UDF (standart for DVD)

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

Tonny Freimanis <dsl71880lsd@vip.cybercity.dk> wrote:

> P.S. Attention Münster: bare damer i 3D er en faktor uendelig sjovere
> end ditto i 2D (believe me: I tried both).

Tænker du på 3D grafikkort, eller tredimensional 3D?
--
Henrik Münster
Esbjerg