Ipod og Firewire PCI-kort
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 30-08-02 22:35

Har lige købt en Ipod og et Firewire PCI kort (ST lab Firewire 1394
Adapter). Manden i Computerstore anbefalede netop dette kort. Apple
Systemprofil registrerer kortet, men Ipod´en vil ikke mounte sig på
skrivebordet som den skal - åbner heller ikke Itunes automatisk som den
også skulle gøre. Når jeg connecter Ipod´en tænder den ganske vist , men
fryser og giver efter et lille stykke tid meddelelsen " Okay at afbryde
forbindelsen"
Der står ganske vist i Ipod manualen at kravet er indbygget Firewire,
men det sagde Computerstoremanden ikke der skulle være nogle problemer med.
Er der nogen der kan hjælpe?
Mit setup: G3 beige desktop med upgradering: Sonnet G4 500mhz. 288 MB
Ram. System 9.2.2.

Mvh Jørgen Emborg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-08-02 22:53

J=?windows-1252?B?+A==?=rgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Har lige købt en Ipod og et Firewire PCI kort (ST lab Firewire 1394
> Adapter). Manden i Computerstore anbefalede netop dette kort.

Er der strøm til kortet ? Eller har du bare sat det er i din beige G3 ?
Hvad kostede kortet og hvormange porte er der på det ?

> [...]
> også skulle gøre. Når jeg connecter Ipod´en tænder den ganske vist , men
> fryser og giver efter et lille stykke tid meddelelsen " Okay at afbryde

Der er ikke strøm nok på.

> [...]
> Er der nogen der kan hjælpe?
> Mit setup: G3 beige desktop med upgradering: Sonnet G4 500mhz. 288 MB

Der er som altid noget galt med dit Character set. Det står ikke
rigtigt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-08-02 00:56

On Fri. d. 30 Aug. 2002 kl. 21:52 GMT, [2900] wrote:

> Der er som altid noget galt med dit Character set. Det står ikke
> rigtigt.

Det har det ikke gjort i snart et par år Det skyldes vist det
gamle InternetConfig 1.x, Mac OS 8.x, textencoding, MNSIE/MSOE v4.5
problem.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 31-08-02 08:32

> Det har det ikke gjort i snart et par år Det skyldes vist det
> gamle InternetConfig 1.x, Mac OS 8.x, textencoding, MNSIE/MSOE v4.5
> problem.

Det er nok rigtigt, men Jørgen er den eneste som har bøvl med sit navn i
postings - det kan da ikke være noget problem at rette det ?

Måske denne ville inspirere ham til at slippe for Outlook helvedet:

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-08-02 10:42

> J=?windows-1252?B?+A==?=rgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:
> Der er som altid noget galt med dit Character set. Det står ikke
> rigtigt.

Eller mere kontret:
____________

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Jørgen Emborg

Dato : 31-08-02 09:31

Som sædvanlig leverer jeg beskæftigelse til de folk der synes man er
latterlig fordi man sviner deres nyhedsgruppe til med lidt underlige tegn.
Det er da dejligt. Jeg har jo prøvet alt det I har foreslået de sidste par
år. Men jeg gider ikke rigtig bekymre mig om det. Med mindre jeg får en
melding om at jeres styresystemer går ned eller I får onde drømme på grund
af mit characterset. Men det får jeg nok ikke vel?
Svarstatistikken ligger dog ind til videre lidt over gennemsnittet. 1
svar der har noget med mit spørgsmål at gøre - 2 der principielt er
ligemeget.
Til Jesper Gylling kan jeg fortælle at det hele kører på mit OS 9.1 US ,
så kortet fungerer altså. Men der er nok en softwarekonflikt et eller andet
sted. Men når skal lege med min Ipod og Itunes starter jeg bare op fra 9.1
US. Og så er jeg glad.

MVH Jørgen Emborg

----------
I artiklen <1fhrx1l.1qvwzpr1rziikeN%jesper@gylling.net>, jesper@gylling.net

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 31-08-02 09:38

Jørgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> sted. Men når skal lege med min Ipod og Itunes starter jeg bare op fra 9.1

Nu står dit Character set rigtigt. Nå, men det er da fint at kortet
virker. 8-D

Du skrev ikke noget om hvad det kostede og om det får seperat strøm fra
G3'eren eller om det bare er PCI slottet der leverer ? Hvor mange porte
er der i det ?

Slutteligt mangler du bare at skrive under det du svarer på.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-09-02 06:43

Jørgen Emborg wrote:

> [...]
> Der står ganske vist i Ipod manualen at kravet er indbygget Firewire,
> men det sagde Computerstoremanden ikke der skulle være nogle problemer med.

Manden tager fejl.
Jeg har en ny ONE FW (80 GB) disk som på min G4 kører upåklageligt.
På min 8500 med G3/300 kort og USB/FW kort kører den ad h..... til. Både
Quicktime film og MP3 filer hakker den sig igennem.
Derimod har jeg en 1 1/2 år gammel Freecom på 40 GB som kører upåklageligt på
begge maskiner.
Prøv at finde en maskine med indbygget FW at koble den på - så vil du sikkert
opage at Apple har ret.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen